Overwatch 2: Tryby gry - cele map Overwatch 2 poradnik, porady
Ta strona poradnika do Overwatch 2 zawiera informacje o wszystkich dostępnych trybach gry, a dokładniej, o celach danych map. Dowiecie się co na nich trzeba zrobić, aby Wasza drużyna zwyciężyła.
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2022
Na tej stronie poradnika do Overwatch 2 przeczytacie o trybach gry, a w zasadzie o celach map z danego rodzaju. Dzięki temu będziecie wiedzieć, co trzeba zrobić, aby wygrać w meczu z drużyną przeciwną na danej arenie.
- Eskorta (Escort)
- Hybryda (Hybrid) - Szturm i Eskorta
- Kontrola (Control)
- Przepychanka (Push)
- Szturm (Assault) - co się z nim stało?
Eskorta (Escort)
W tym trybie gracze podzielą się na drużynę atakującą oraz broniącą. Napastnicy będą musieli eskortować ładunek do wyznaczonego celu. Najlepiej, aby było przynajmniej trzech graczy blisko niego, gdyż wtedy będzie się on poruszać z największą prędkością.
Drużyna broniąca natomiast nie może dopuścić do tego, aby ładunek dotarł do finalnego miejsca, dlatego warto walczyć blisko niego, gdyż wtedy nie będzie się mógł przesunąć do przodu. W grach rankingowych wygrywa ta drużyna, która przepchnie dalej ładunek.
Przykładowymi mapami są: Dorado, Havana lub Droga 66 (Route 66).
Hybryda (Hybrid) - Szturm i Eskorta
Tryb ten działa bardzo podobnie do eskorty, jednak z jedną różnicą. Najpierw drużyna atakująca musi przejąć pewien obszar na mapie, którego będą chronić gracze z drugiego zespołu. Dopiero po przejęciu punktu odblokuje się pojazd z ładunkiem, który należy eskortować na sam koniec mapy.
Jeśli drużyna broniąca nie dopuści do przejęcia punktu, pojazd się nie pojawi. W grach rankingowych wystarczy wtedy tylko, aby po zamianie stron, napastnicy, którzy wcześniej się bronili, przejęli większą ilość obszaru.
Jeśli natomiast obu drużynom udało się odblokować ładunek, wygrywa ta, której udało się go przepchnąć dalej.
Przykładowymi mapami dla tego trybu są: Hollywood, Eichenwalde, Paraiso lub Numbani.
Kontrola (Control)
Tryb ten wyróżnia się tym, że są to o wiele mniejsze mapy od pozostałych, podzielone na 3 warianty. Celem każdej drużyny jest zdobycie określonego obszaru. Gdy nie będzie na nim graczy z drużyny przeciwnej, zaczniecie go przejmować. Po zdobyciu punktu, musicie go utrzymać do momentu, aż wynik wyniesie 100%.
Wrogowie oczywiście mogą go odbić i zacząć ładować swój wynik. Aby to zrobić, muszą Was wyrzucić z danego obszaru. Dopóki będzie się tam znajdować chociaż jeden wrogi gracz, nie będziecie mogli przejąć tego punktu.
Przykładowymi mapami są: Busan, Illios, Nepal, Wieża Lijiang (Lijiang Tower) oraz Oasis.
Przepychanka (Push)
Tryb ten jest całkiem nowy, gdyż został dodany dopiero w Overwatch 2. Polega on na walce dwóch drużyn o robota, który znajduje się w centrum mapy. Gdy przeciwników nie ma w pobliżu, a ktoś z Waszej drużyny znajdować się będzie blisko niego, zacznie on przepychać barykadę (każda z drużyn ma swoją własną).
Gdy robot przepchnie jedną z barykad przykładowo na odległość 20 metrów, lecz drużyna która tego dokonała zostanie zabita lub się wycofa, pobiegnie on do drugiej barykady.
Rozgrywkę wygra ten zespół, który przepchnie swoją barykadę za pomocą robota na dalszą odległość. Jeśli czas się skończy, a gracze nadal będą blisko maszyny, nastąpi dogrywka, która wyłoni zwycięzcę.
Przykładowymi mapami są: Koloseum (Colosseo), Esperanca oraz New Queen Street.
Szturm (Assault) - co się z nim stało?
Tryb ten był dobrze znany w Overwatch 1, chociażby na mapach takich jak Volskaya Industries, Hanamura czy Świątynia Anubisa (Temple of Anubis). Polegał on na przejęciu dwóch obszarów na mapie, jeden po drugim, przez drużynę atakującą. Natomiast drużyna broniąca nie mogła do tego dopuścić.
Wraz z pojawieniem się Overwatch 2, tryb ten został usunięty, a z nim wcześniej wspomniane mapy. Zamiast tego od teraz jest Przepychanka.