Overwatch 2: Tier lista postaci Overwatch 2 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Overwatch 2 przeczytacie o wszystkich dostępnych bohaterach w grze posegregowanych w odpowiednich tierach. Dowiecie się dzięki temu, które postacie są łatwiejsze, wszechstronniejsze lub specjalizują się w konkretnych zadaniach.
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2022
Ta strona poradnika do gry Overwatch 2 zawiera krótkie informacje o wszystkich dostępnych bohaterach. Co więcej, zostali oni posegregowani do odpowiednich tierów, które powinny pomóc w wyborze postaci do konkretnej sytuacji.
Informacje ogólne
Na sam początek warto zaznaczyć, że jest to tier lista różniąca się od wszystkich innych w przeróżnych grach. W Overwatch 2, tak jak w pierwszej części, grywalne postacie są bardzo dobrze zbalansowane i nie odstają od siebie poziomem. Oznacza to, że nie ma idealnego herosa dla klasy DPSa, tanka lub supporta. Wszystko zależy tak naprawdę od wielu czynników, między innymi:
- Map i celów: każda z nich ma inne ułożenie, które niekiedy może wspierać walkę na dystans lub w zwarciu. Ponadto cele map różnią się od siebie, niekiedy będziecie musieli przepchnąć robota, a innym razem walczyć o konkretny punkt na mapie.
- Przeciwnej drużyny: jeśli wrogowie mają przykładowo dużą ilość mało mobilnych postaci o sporej ilości zdrowia, najlepszym wyborem będzie snajper jak Hanzo czy Trupia Wdowa (Widowmaker) lub zabójca specjalizujący się w walce na krótkim dystansie jak Żniwiarz. W innym wariancie mogliby być skontrowani i za słabi.
- Waszej kompozycji: warto posiadać wszechstronnych DPSów a nie takich samych. Na przykład jednego flankera (Smuga), która specjalizuje się w szybkim przemieszczaniu i atakowaniu tyłów wroga oraz snajpera, który będzie wspomagać Waszą drużynę z daleka.
Tiery tak naprawdę nie oznaczają siły danych postaci, gdyż są one dobrze wywarzone. Służą one głównie do tego, by pokazać, że niektórzy bohaterowie się bardziej sytuacyjni i będziecie wybierać ich rzadziej, a inni odnajdą się w większości przypadków.
S tier (postacie uniwersalne)
Tutaj znajdą się postacie, które są na tyle wszechstronne, że poradzą sobie na większości map, wspomagając swoją drużynę w osiągnięciu konkretnego celu i wygrania meczu.
- Ana - mimo, że jest to postać nastawiona na leczenie, potrafi zadać również sporo obrażeń. Korzystając ze snajperki, możecie zając dogodną i bezpieczną pozycję, aby spełniać założenia supporta z dala od zagrożenia. Do tego strzałka usypiająca oraz wyłączenie leczenia dla przeciwników to potężne narzędzia zmieniające rozgrywkę, nie mówiąc już o nanowzmocnieniu jednego sojusznika.
- Baptiste - odkąd postacie wspomagające zaczęły leczyć również pasywnie, wiele z nich znajdzie się wysoko. Nie inaczej jest z Baptiste. Poza solidnymi obrażeniami, może leczyć na wiele sposobów. Obszarowo za pomocą alternatywnych pocisków oraz swojej umiejętności. Urządzenie, które nie pozwala zginąć jej drużynie jest potężnym narzędziem, tak samo jak duże pole wzmacniające obrażenia pocisków, które przez nie przelecą.
- D.Va - postacie sklasyfikowane jako tank muszą teraz pełnić tę funkcję samemu. Przez to, że gra przeszła na tryb 5v5, bohaterowie z tej klasy, jeśli są samowystarczalni jak np. D.Va, będą znajdować się w wyższych tierach. Dzięki matrycy, która wchłania pociski, a także dużej mobilności oraz możliwości zabicia przeciwnej drużyny jednym dobrym użyciem ostatecznej umiejętności, bohaterka ta jest jedną z lepszych wyborów w grze.
- Genji - jest to trudny bohater, jednak po zaznajomieniu się z nim, możecie siać spustoszenie w formacji wroga. Jest on bardzo mobilny i zwinny, zadaje bardzo duże obrażenia. Najwięcej problemów drużynie przeciwnej sprawi, gdy odpali swoją ostateczną umiejętność.
- Lucio - prosta i przyjemna postać wspomagająca, która odnajdzie się w każdej sytuacji. Może przyspieszać swoich towarzyszy oraz leczyć ich na pełnym obszarze. Co więcej, opanowanie umiejętności jeżdżenia po ścianach sprawi, że będzie to idealny wybór do obrony danego celu i kupowania czasu dla swojej drużyny
- Orisa - po otrzymaniu zmian na wielu umiejętnościach, stała się ona tankiem, który potrafi z daleka oszołomić przeciwników, przykuwając ich do ściany za pomocą oszczepu. Co więcej, jest ona nadal niewrażliwa na efekty kontroli tłumu, co zmniejsza otrzymywane obrażenia.
- Smuga (Tracer) - ikoniczna bohaterka, która mobilnością prześciga nawet Genjiego. Sprawdzi się w każdym scenariuszu, zabijając szybko, zarówno cele o małej ilości zdrowia, jak i tanków, ze względu na ich gabaryty. Świetny gracz będzie zawsze nękał wrogą drużynę. Jedyny minus to najmniejsza ilość punktów zdrowia.
- Sojourn - nowa bohaterka, która specjalizuje się na średnim i dalekim dystansie. Zadaje spore obrażenia, a jej laser potrafi zabić wrogów za jednym strzałem, jeśli jest w pełni naładowany.
- Sombra - odkąd otrzymała ona wzmocnienie polegające na hakowaniu obiektów neutralnych jak np. apteczki i przeciwników bez wychodzenia z niewidzialności, stała się bardzo groźną postacią, łączącą spore obrażenia (jednak nie tak duże jak inni bohaterowie) ze wspomaganiem drużyny poprzez szybsze apteczki i wyłączanie zdolności wrogów.
- Zaria (Zarya) - jej bańki są bardzo groźnym narzędziem. Jeśli przeciwnicy zaczną w nie strzelać, doładujecie Zarię i wzmocnicie jej obrażenia. Ponadto chronią one zarówno sojusznika jak i ją samą.
- Zenyatta - postać ta zawsze odnajdzie się na każdej mapie. Jego ostateczna umiejętność potrafi odmienić losy gry, zadaje, jak na supporta, olbrzymie obrażenia, ponadto może leczyć jedną postać oraz osłabić wroga, aby tracił zdrowie o wiele szybciej.
A tier
Postacie znajdujące się tutaj nie odstają w żaden sposób od innych jeśli chodzi o leczenie czy zadawane obrażenia lub efekty kontroli tłumu. Sęk w tym, że mogą one nie zawsze pasować do jednego, konkretnego celu mapy.
- Ashe - ze względu na swoją ostateczną umiejętność, nie zawsze może się sprawdzić na niektórych mapach. B.O.B może po prostu nie trafiać wszystkich przeciwników, gdyż zablokuje się na ścianie, lub wpadnie do pomieszczenia, z którego nie będzie miał dobrego widoku na wrogów. Niemniej jednak Ashe zadaje duże obrażenia i szybko eliminuje zagrożenie.
- Cassidy (dawny McCree) - po zmianach, które dotknęły jego granat, nie będzie on już mógł ogłuszać przeciwników. Za to zadaje dzięki niemu większe obrażenia i może przylepić go do wroga. Na większości map Cassidy działa bardzo dobrze, jednak jego ostateczna umiejętność wymagałaby elementu zaskoczenia i jakieś zasłony. Na otwartej przestrzeni jesteście podświetleni na czerwono i łatwo Was będzie zabić.
- Hanzo - jeśli dobrze idzie Wam granie tą postacią, może ona być w S tierze. Jeśli nie trafiacie swoimi strzałami w przeciwników, będziecie kulą u nogi Waszego zespołu. Zdecydowanie nie polecamy tego bohatera dla nowych graczy.
- Królowa (Junker Queen) - podobnie jak niektóre postacie, preferuje ona walkę w zamkniętych pomieszczeniach. Głównie dlatego, że wszystkie jej bronie zadają duże obrażenia na krótkim dystansie. Gdyby nie to, mogłaby być spokojnie w wyższym tierze.
- Łaska (Mercy) - natomiast ta postać woli bardziej otwarte przestrzenie, aby móc rozprostować swoje skrzydła i być z dala od zagrożenia. W zamkniętych pomieszczeniach jest łatwiejszym celem do zabicia. Oferuje jednak bardzo duże leczenie i wzmocnienie obrażeń, a co więcej, wskrzeszenie jednego członka zespołu.
- Moira - na otwartej przestrzeni może mieć drobne problemy, gdyż musi być blisko sojuszników i przeciwników, aby leczyć jak najefektywniej. Ponadto jej kula działa lepiej w zamkniętych pomieszczeniach.
- Pięść Zagłady (Doomfist) - bohater ten czuje się lepiej w zamkniętych pomieszczeniach, lub na mapach, które posiadają dużą ilość budynków. Głównie dlatego, gdyż zadaje zwiększone obrażenia gdy odepchnie wroga i wrzuci go na dany obiekt. Co więcej, im więcej ciosów zablokuje, tym większe obrażenia zada za pomocą pięści.
- Reinhardt - nadaje się idealnie do eskorty lub przepychanki, jednak niekoniecznie może usiedzieć w jednym miejscu. Dlatego też słabiej mu wychodzi obrona jednego, stałego punktu. Zwłaszcza odkąd jego tarcza nie jest w stanie przyjąć już tak dużej ilości obrażeń jak kiedyś.
- Sigma - jego zasięg ataku nie jest zbyt duży, co może być problematyczne walcząc w otwartej przestrzeni. Zdecydowanie lepiej wychodzi mu walka w zamkniętych pomieszczeniach. Może on odbijać swoje kule od obiektów, dodając do swoich ataków element zaskoczenia.
- Trupia Wdowa (Widowmaker) - im bardziej otwarta przestrzeń i mniej możliwości ukrycia się, tym lepiej dla graczy Trupiej Wdowy. Jako snajper może ona obrać dogodną pozycję do strzału, aby z daleka szybko zabić wszystkich z drużyny przeciwnej.
- Winston - niezbyt dobrze radzi sobie z obroną jednego punktu. Bardziej specjalizuje się w walce przeciwko postaciom wspomagającym, ze względu na swoje skoki. Dopiero po otrzymaniu ostatecznej zdolności może wyśmienicie sobie radzić w każdym scenariuszu.
- Żniwiarz (Reaper) - otwarte mapy nie są sprzymierzeńcem tej postaci. Woli on walkę na bardzo krótkim dystansie, mogąc zakraść się na tyły wroga niepostrzeżenie. Zadaje olbrzymie obrażenia, pod warunkiem, że cel był blisko niego. Z daleka nie jest praktycznie żadnym zagrożeniem.
- Żołnierz 76 (Soldier 76) - gdyby nie ostateczna umiejętność, przy której bohater musi widzieć przeciwników, aby zadać im obrażenia, to Żołnierz 76 znalazłby się wyżej. Jednak wrogowie mogą się schować w pomieszczeniach, lub za ścianą, co znacznie pogarsza sytuację tej postaci.
B tier
Postacie, które tutaj się znajdą, są świetne w swoich rolach, jednak mogą mieć problem, aby pojawić się w każdym meczu, ze względu na swoją specyfikę i umiejętności. Nadal są to jednak bardzo mocni bohaterowie, których warto wybierać.
- Burzyciel (Wrecking Ball) - ze względu na to, że jest on trudny do opanowania, zwłaszcza dla nowego gracza, został umieszczony niżej. Zwłaszcza, że używanie jego linki i kręcenia się wokół własnej osi jest ciężkim zadaniem, jeśli nie macie obiektów, o które możecie się zaczepić.
- Brigitte - jest to świetna postać do chronienia tyłów swojej drużyny przed postaciami jak np. Smuga czy Genji. Nie oferuje ona jednak zbyt dużej ilości leczenia (w zasadzie oferuje pancerz dla członków zespołu).
- Echo - jako, że posiada zdolność latania i szybowania, niezbyt nadaje się do walk na mapach, których celem jest bitwa o punkt lub gdzie znajdują się ciasne pomieszczenia. Oferuje ona jednak dużą wszechstronność, dzięki możliwości kopiowania ruchów (a raczej zamienienia się na krótką chwilę w daną postać).
- Fara (Pharah) - podobnie jak w przypadku Echo, tak i tutaj, o wiele lepiej postać ta nada się w walce na otwartej przestrzeni. Na mniejszych mapach lub walcząc w budynkach nie wykorzysta ona swojego pełnego potencjału.
- Wieprzu (Roadhog) - jest to skrajny przypadek postaci, która może albo bardzo pomóc Waszej drużynie w szybkiej eliminacji wrogich bohaterów, będąc przy tym jednocześnie trudnym do zabicia, jak i przegrać Wam grę. Głównie z tego powodu, że bardzo łatwo przeciwnicy będą mogli załadować na nim swoje ostateczne umiejętności.
C tier (postacie zadaniowe)
Najniższy tier, który nie oznacza, że postacie są słabe i nie opłaca się nimi grać. W tym kręgu znajdują się herosi, którzy odnajdują się najlepiej w konkretnym zadaniu. Jeśli zostaną użyci właśnie specjalnie pod nie, mogą nawet sami w dużej mierze przyczynić się do wygrania meczu. Jednak w innych przypadkach będą niezbyt dobrze sobie radzili z innymi bohaterami.
- Bastion - jest on wyborem, który może odmienić losy gry dla drużyny broniącej, czy to danego punktu, czy np. aby przepchnąć dany obiekt. Jego konfiguracja czołgu zadaje duże obrażenia, a umiejętność ostateczna, która zmienia go w artylerię, pozwala na ostrzeliwanie wrogów z daleka śmiercionośnymi bombami. W ataku jednak jest on zbyt wolny, zanim się przemieni, przeciwnicy będą mogli go zabić.
- Symmetra - kolejna postać, która świetnie odnajduje się w swojej roli, gdy musi bronić danego obszaru. Głównie dzięki teleportacji swojej drużyny z punktu A do B. Co więcej, jej wieżyczki i bariera fotonowa nadają się idealnie do obrony celu. Jednak w natarciu może ona efektywnie korzystać jedynie ze swojej broni.
- Torbjorn - sytuacja wygląda podobnie w przypadku tej postaci. Nie oferuje on nic szczególnego w ataku, chyba, że postawi wieżyczkę w takim miejscu, gdzie wrogom będzie ciężko ją zniszczyć.
- Złomiarz (Junkrat) - bohater idealny do stawiania pułapek na wrogie jednostki. Specjalizuje się w walce na małych przestrzeniach. Ma bardzo duże obrażenia, jednak słabą celność. Jego bomby nie dolatuje zbyt daleko, jednak można je odbić od ścian lub innych obiektów.
Podsumowanie
Pamiętajcie, że każda postać może stać się bardzo dobra, jeśli jest w odpowiednich rękach. Jednak, w niektórych sytuacjach lepiej jest wybrać postać uniwersalną, aniżeli specjalnie grać bohaterem, który niekoniecznie zbyt dobrze odnajduje się w danym meczu. Próbujcie często zmieniać bohaterów, jeśli jesteście kontrowani i nie możecie nic zrobić.
Nowa postać, Kiriko, nie została jeszcze uwzględniona w tier liście ze względu na to, że gracze dopiero się z nią poznają i nie wiedzą na co ją stać, w czym jest niezła, a jakie braki posiada. Z czasem jednak będzie wiadomo, w którym kręgu powinna się znaleźć.