Wypadek | Opis przejścia Outlast 2 Poradnik Outlast 2
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przejścia etapu w grze Outlast II zatytułowanego Wypadek. Znajdziesz tutaj wskazówki, które umożliwią ukończenie etapu. Wyszczególnione zostały też nagrania i notatki, które należy zarejestrować za pomocą kamery, a także lokalizacja baterii i bandaży, których używanie jest nieodzownym elementem rozgrywki.
Wraz z zakończeniem intra znajdziesz się na widocznym powyżej korytarzu. Idź przed siebie, a etap szybko zostanie zakończony.
Ostatecznie obudzisz się przy wraku samolotu. Użyj kilkakrotnie wskazanego na obrazku przycisku, a Blake zrzuci z siebie fragment maszyny. Rozejrzyj się, a następnie zejdź na półkę niżej i podążaj tą drogą wykonując polecenia widoczne na ekranie. Na tym etapie musisz dostać się do wraku śmigłowca.
Gdy zbliżysz się do wraku gra wyjaśni mechanikę nagrywania. Podążaj za wskazówkami, żeby kontynuować etap.
Po nagraniu wraku (Wrak #3) omiń go i skorzystaj z noktowizora wbudowanego w kamerę. Podążaj przed siebie. Po chwili trafisz na ciało, które musisz nagrać (Ukrzyżowany pilot #4). Następnie możesz przejść do menu kamery, żeby dowiedzieć się więcej o materiale.
Omiń ciało i idź przed siebie. Trafisz do punktu w którym musisz zsunąć się po skarpie. Przed sobą zobaczysz widoczną powyżej wioskę (Nieprawdopodobna osada #5). Udaj się w jej kierunku, ale najpierw nagraj ją z oddali.
Gdy zapukasz do pierwszego budynku okaże się, że jest pusty, a drzwi zatrzaśnięte. Udaj się dalej przed siebie, aż trafisz na kolejne budynki.
W pierwszym budynku po prawej znajdziesz martwego człowieka, a przy nim list (Moja droga, słodka Ellie #6). W tym samym pomieszczeniu na półce znajdziesz też baterię do kamery. Po zapoznaniu się z listem rusz dalej. Gdy będziesz zbliżał się do źródła światła po prawej zobaczysz jakąś postać, która cofnie się gdy ją namierzysz.
Rusz przed siebie. Podejdź do widocznego na obrazku budynku i wychyl się, a zobaczysz postać po raz kolejny. Szybko zniknie z pola widzenia. Staraj się nie nadużywać noktowizji w kamerze, bo bardzo szybko wyczerpuje to baterie i może doprowadzić do sytuacji w której nie będziesz mógł nagrać czegoś istotnego.
Udaj się w lewo. Po drodze miniesz martwą osobę z lalką. W budynku po lewej znajdziesz bandaż [2] i kolejny list [1] (Drogi Ojcze #7). Po zapoznaniu się z nim idź w głąb lokacji.
Po prawej znajdziesz kolejną baterię do kamery. Ostatecznie musisz udać się w lewo. Znajdziesz tam bramę, którą należy nagrać (Pamięć o utraconym #8).
Dalsza droga prowadzi przez okno. Podejdź do niego i wykonaj interakcję, żeby je otworzyć, a następnie użyj spacji, żeby wejść do środka. W budynku kieruj się przed siebie i odsuń rygiel, żeby kontynuować. Po wyjściu z budynku skieruj się w lewo i kucnij, żeby przejść przez dziurę w ogrodzeniu.
Idź bezpośrednio przed siebie. Szybko trafisz na drewniany budynek. Wejście do niego jest połączone z piwnicą, więc od razu zejdziesz pod ziemię. Tam trafisz na miejsce kaźni i tekst pieśni (Lament akuszerki #9) leżący na stoliku. Zapoznaj się z nim i ruszaj przed siebie.
Po wyjściu z budynku przeczołgaj się pod bramą. Podążaj przed siebie. Przy najbliższej drewnianej konstrukcji znajdziesz baterię, która leży na drewnianym stole. Gdy udasz się przed siebie, to szybko okaże się, że głos który słyszysz należy do kobiety z kilofem. Gdy cię zauważy to od razu podbiegnie do ciebie i cię zabije, więc jak tylko znajdziesz się w jej polu widzenia to natychmiast zacznij uciekać w kierunku z którego przyszedłeś.
Po chwili ją zgubisz, więc wróć do tego samego miejsca. Twoim celem jest budynek po lewej w którym widzisz ją po raz pierwszy. Wejdź do niego przez okno. Śpiesz się, masz bardzo mało czasu do chili gdy kobieta wróci w to miejsce. Wtedy raczej nie uda ci się uciec ponownie.
W budynku znajdziesz bandaże i baterię. Skompletuj przedmioty, a następnie wyjdź z budynku i skieruj się w lewo. Przed sobą zobaczysz zamknięty magazyn. Udaj się maksymalnie w lewo. Podświetl kamerą ziemię obok zamkniętego wejścia do drewnianego budynku, a zobaczysz podkop. Gdy tylko się do niego zbliżysz kobieta z kilofem zacznie do ciebie biec. Jak najszybciej wczołgaj się do budynku.
Przed tobą połamana drabina i pudło [1]. Przesuń je tak, żeby możliwe było dosięgniecie stabilnych szczebli [2]. Tym sposobem znajdziesz się na strychu. Idź przed siebie, ale najpierw zapoznaj się z notatką (Ewangelia Knotha rozdział 8. #10), która leży na podłodze obok połamanej drabiny.
Po chwili spadniesz z poddasza na obszar, który był za zamkniętymi drzwiami. Udaj się w kierunku źródła światła. W pomieszczeniu znajdziesz okno przez które musisz wyjść, żeby kontynuować etap. Przejdź kilka kroków a następnie wejdź do kolejnego pomieszczenia. Tym razem gra chce żebyś uruchomił mikrofon i zbierał dźwięki. Użyj stosownego klawisza.
Po wyjściu z budynku zauważysz mężczyznę siedzącego obok ogniska. Wiedz, że gdy się do niego zbliżysz to zawoła drugiego mieszkańca, a ten cię zabije. Żeby tego uniknąć musisz skorzystać z okna naprzeciw tego, przez które wszedłeś do budynku. Uważnie rozglądaj się za prześladowcą, bo jeśli powtarzasz ten etap, to będzie on przechodził tuż obok okna. Nie możesz też stać za blisko otwartego okna, bo prześladowca cię zobaczy i wskoczy do budynku przez nie.
Jeśli się pospieszysz to wejdziesz wprost na niego. Pamiętaj też, żeby po wyjściu trzymać się lewej strony, ale możliwie szybko przemieścić się w głąb lokacji. W przeciwnym wypadku patrolujący mężczyzna zawróci i wpadniesz na niego. Najważniejsze jest to, że oprawców jest dwóch. Jeśli będziesz szedł za nimi po cichu w cieniu, to bez problemu przejdziesz obok nich. Gdy zbliżysz się do światła to już po tobie.
Ostatecznie znajdziesz się w widocznym na obrazku miejscu. Udaj się w oznaczonym kierunku. Po chwili na skutek awarii lampy kilku oprawców zostanie oślepionych, a ty będziesz mógł przejść obok nich. Przy ostatnim z mijanych kultystów po lewej znajdziesz notatkę (Nadchodzące wizje #11).