Ostatnia wieczerza | Opis przejścia Outlast 2 Poradnik Outlast 2
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przejścia etapu w grze Outlast II zatytułowanego Ostatnia wieczerza. Znajdziesz tutaj wskazówki, które umożliwią ukończenie etapu. Wyszczególnione zostały też nagrania i notatki, które należy zarejestrować za pomocą kamery, a także lokalizacja baterii i bandaży, których używanie jest nieodzownym elementem rozgrywki.
Przebieg etapu
Wraz z rozpoczęciem etapu okazuje się, że jesteś w szafie. Wyjdź z niej, W pomieszczeniu znajdziesz notatkę (Raj już niebawem #13). Po zapoznaniu się z nią wyjdź z pokoju. Po lewej znajdziesz baterie do kamery. Opuść budynek.
Na wprost drzwi wejściowych jest mutant. Wyskocz przez okno na tyły. Nie masz stamtąd gdzie pójść, więc i tak musisz udać się w kierunku mutanta, ale dzięki temu możesz prześlizgnąć się dyskretnie. Gdy pójdziesz w kierunku przeciwnika to szybko zauważysz ogrodzenie i dom koło niego. W budynku są baterie, ale gdy do niego wejdziesz to strasznie skrócisz dystans do przeciwników.
Patrząc z perspektywy w której wychodzisz z pokoju musisz udać się na lewo po skosie. Tam znajdziesz wejście na skalną półkę widoczną powyżej. Przejdź po niej i zabierz baterię do kamery, która leży na wprost. Następnie wejdź na przewrócone drzewo, żeby dostać się na drugą stronę przepaści.
W czasie gdy będziesz przekraczał prowizoryczny most, mutant zacznie do ciebie strzelać. Po zejściu z niego ukryj się za skałą po lewej, wylecz się jeśli to konieczne i rusz przed siebie ścieżką. Nie zatrzymuj się. Dobiegniesz do kolejnego legowiska trędowatych. Wdrap się na skały po lewej.
Znowu znajdziesz się w zasięgu rażenia mutanta. Biegnij trzymając się prawej strony. Potem wdrap się na półkę skalną. Będzie na niej bandaż. Chwilowo jesteś bezpieczny więc ulecz się jeśli tego potrzebujesz i ruszaj dalej. Po chwili zaatakuje cię trędowaty. Na ekranie pojawi się typ interakcji, który musisz wykonać siłując się z nim. Ostatecznie odepchniesz go. Biegnij sprintem przed siebie ale uważaj na kaktusy, bo mogą cię wykończyć. Ostatecznie zsuniesz się ze skarpy i obejrzysz kolejną scenkę.
Gdy odzyskasz kontrolę wróć do drutu kolczastego (Klapa #14) i go nagraj. Obok trumny leży też notatka (Notatka przy zwłokach #15). Od drutu kolczastego przejdź w prawo trzymając się linii skał. Obok ciebie pełza jeden trędowaty, ale nie będzie agresywny o ile na niego nie wbiegniesz. Na twojej drodze znajdzie się jednak kilku pełzających trędowatych, którzy będą łapać cię za nogi. Biegnij przed siebie omijając ich. Najpierw musisz kucnąć, żeby przejść pod drzewem, a potem przeczołgaj się pod ogrodzeniem.
Idź przed siebie w kierunku ogniska. Po prawej znajdziesz baterię, a po lewej notatkę (Ewangelia Trędowatego Chrystusa #16). Potem idź przed siebie i koniecznie nagraj wisielca (Wisielec #17). Skręć w lewo i wdrap się na skały. Przejdź górską ścieżką, a na jej końcu wskocz do widocznego na obrazku budynku przez okno. W budynku znajdziesz następne zapiski (Wziąłem twoją linę #18). Zapoznaj się z nimi i skieruj do drzwi. Wyjdź przez nie górą.
Za drzwiami czai się trędowaty oprawca. Musisz go ominąć. Biegnij przed siebie wzdłuż linii budynków. Lina, której potrzebujesz posłużyła do powieszenia mężczyzny, którego nagrałeś chwilę wcześniej. Podbiegnij do niego i ukryj się. Oprawcy powinni cię zgubić. Wtedy wbiegnij tam, gdzie przymocowana jest lina i odczep ją.
Zbiegnij na dół, zdejmij ją ze zwłok i udaj się w kierunku budki z dziurą w podłodze. W środku użyjesz liny i zsuniesz się na dół (Osiagnięcie - Bądź oczyszczony). Po upadku nagraj zwłoki, które zobaczysz tuż obok siebie po prawej (Póki śmierć nas nie rozłączy #19). Ostatecznie musisz czołgać się przed siebie i otworzyć właz. Przeniesiesz się do szkoły.