Kaplica | Opis przejścia Outlast 2 Poradnik Outlast 2
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przejścia etapu w grze Outlast II zatytułowanego Kaplica. Znajdziesz tutaj wskazówki, które umożliwią ukończenie etapu. Wyszczególnione zostały też nagrania i notatki, które należy zarejestrować za pomocą kamery, a także lokalizacja baterii i bandaży, których używanie jest nieodzownym elementem rozgrywki.
Przebieg etapu
Otrzymasz kilka ciosów i spadniesz ze schodów. Nie pozostaje ci nic innego jak ucieczka, bo mężczyzna po chwili zejdzie do ciebie by zadać ostateczny cios.
Biegnij przed siebie, wyjdź z budynku i przebiegnij do budynku na wprost. Przeskocz przed przeszkodą a następnie wpadnij przez drzwi zarygluj je za sobą. To da ci kilka sekund przewagi. Tuż obok drzwi, po lewej stronie od wewnątrz, najdziesz właz do piwnicy. Żeby do niego dotrzeć musisz obiec wszystkie przeszkody. Wskocz do niego i udaj się przed siebie. Już po chwili będziesz musiał się czołgać. Tam trafisz na kolejnego oprawcę, ale jeśli od razu zaczniesz czołgać się w prawo, to uda ci się go uniknąć.
Po tym jak wyjdziesz z podziemia okaże się, że jesteś otoczony przez tubylców. Biegnij bezpośrednio przed siebie do otwartych drzwi domu naprzeciwko. W środku odbij w lewo. Blake przeciśnie się przez belki i zablokuje drogę za sobą.
Nie oznacza to jednak, że jesteś bezpieczny. Jak najszybciej idź przed siebie. Jeden z oprawców za chwilę wyważy drzwi przed tobą. Omiń go z lewej i zbiegnij na dół schodami po prawej. Tam jest kolejny oprawca. Omiń go i otwórz drzwi. Wejdź przez nie do pokoju i je zarygluj. Podbiegnij do regału i przesuń go w prawo, żeby utorować sobie przejście.
Następnie biegnij przed siebie korytarzem, aż dotrzesz do punktu widocznego na zdjęciu. Nagraj kobietę (Sala wystawowa #36) [1], a następnie przesuń blokadę [2], żeby wyjść z pomieszczenia. Dalej trafisz na kolejne ciała i będziesz musiał przesuwać się po półce skalnej po prawo. Po drodze znajdziesz kolejną notatkę (Przyjmij moje samobójstwo #37). Ostatecznie idź przed siebie tunelem.
Gdy dotrzesz do domu i otworzysz drzwi na parterze pościg rozpocznie się na nowo. Biegnij na poddasze i kucnij, żeby wyjść na taras. Zeskocz na ziemię przez balustradę i biegnij aż do widocznego płotu. Potem skręć w lewo i pędź przed siebie. Zobaczysz przed sobą wyłom w który musisz się błyskawicznie wczołgać. Przemieść się na skraj domu.
Nie zatrzymuj się nawet na chwilę i czym prędzej wyjdź spod budynku. Wskocz z użyciem spacji do drewnianej konstrukcji na wprost, a następnie naciskaj wskazany guzik, żeby wybić dziurę w podłodze. Jak najszybciej czołgaj się, aż wyjdziesz spod konstrukcji.
Biegnij przed siebie trzymając się prawej strony. Szybko trafisz na wąskie okno w fundamencie budynku. Wejdź przez nie do niego. Pościg na chwilę ustanie.
Po wyjściu z pokoju zobaczysz powyższy widok. Za drzwiami po prawej znajdziesz notatkę (Ewangelijny obowiązek #38) [1]. Dalsza droga prowadzi korytarzem po prawej [2]. Po chwili znajdziesz się w kaplicy. Nagraj tablicę i leżące pod nią zwłoki kobiety (Czemu musisz umrzeć? #39). Po przeciwnej stornie budynku znajdziesz drzwi prowadzące na górny poziom kaplicy. Skorzystaj z nich.
Na poddaszu znajdziesz kolejną notatkę (Plan lekcji #40). Zapoznaj się z nią i wyskocz przez okno, żeby opuścić kaplicę. Trzymaj się lewej strony płotu, a znajdziesz notatkę (List do mamy #41) w wózku dziecięcym. Po zapoznaniu się z nią kieruj się w stronę bramy.
Żeby przez nią przejść musisz pchnąć w jej kierunku drewniany wóz, który stoi w pobliżu. Po przeskoczeniu przez bramę znajdziesz się dokładnie przy wejściu do osady heretyków, do której przejście było zawalone.
Omiń modlącą się kobietę i idąc wzdłuż ściany kaplicy dotrzyj do punktu widocznego na obrazku. Po prawej znajdziesz kolejną notatkę (Ewangelia Knotha rozdział 10. #42) [1], a na jednej z półek bandaże. Pobliskie budynki są zamknięte, więc nie pozostaje ci nic innego jak udać się w głąb obszaru [2].
Szybko po lewej stronie znajdziesz kolejny budynek z zapalonym światłem. Wejdź do niego, zabierz bandaże po lewej i idź przed siebie. Ostatecznie znajdziesz się na niewielkim podwórku. Idąc wzdłuż płotu dojdziesz do podwyższenia, przy którym znajdziesz notatkę (Akt skruchy Bramy Świątynnej #43). W drewnianej budce obok podwyższenia znajdziesz baterię. Obejdź podwórko wzdłuż płotu a znajdziesz się na ścieżce z której wcześniej zszedłeś.
Przed sobą widzisz dziurę w płocie [1] i bramę po lewej [2]. Jeśli udasz się w lewo, to pojawi się kobieta z kilofem. Żeby jej uniknąć musisz jak najszybciej przejść przez otwór w płocie. Poczekaj tam do chwili, aż kobieta obiegnie dom i wyjdź z powrotem przez dziurę. Przed sobą masz wózek [3], który potem będziesz musiał popchnąć pod bramę. Nie rób tego teraz, bo jeśli od razu za niego złapiesz, to kobieta to usłyszy.
Zamiast tego schowaj się na ganku jednego z domów [4] i poczekaj, aż charakterystyczna muzyka przeminie. Wtedy złap za wózek, popchnij go i wskocz na niego, żeby przeskoczyć nad bramą.
Idź przed siebie. Wejdź do pierwszego z budynków po prawej [1], odsuń regał w pokoju po lewej a znajdziesz notatkę Dziennik Vala cz. 4 #44) w sekretnym pomieszczeniu. Po zapoznaniu się z nią idź w kierunku wisielca [2]. Za liną budynków po lewej zobaczysz kaplicę (Kaplica #45). Nagraj ją celując w w dzwonnicę.
Idź w jej kierunku, a po lewej zobaczysz otwartą bramę. Omiń figurę i udaj się w kierunku źródła światła. Tam znajdziesz kolejną notatkę (Spoczynek tym kościom #46). Przeczytaj ją i udaj się w kierunku kaplicy.
Po wejściu do niej staniesz przed małym stolikiem. Obok figurki Maryi znajdziesz notatkę (List od Nicka do Knotha #47) [1]. Następnie udaj się w głąb budynku [2]. Tam znajdziesz żywego mieszkańca. Po chwili wejdź do konfesjonału, żeby ukryć się przed przeciwnikami. Będziesz świadkiem scenki fabularnej. Po jej zakończeniu wyjdź z kryjówki i nagraj zwłoki torturowanych małżonków (Tortury #48). Gdy się zbliżysz do wyjścia, rozpocznie się pościg.
Biegnij bezpośrednio przed siebie w kierunku wisielca. Dalej prosto. Brama która przed wejściem do kaplicy była zamknięta teraz stoi otworem. Biegnij w kierunku światła i drzwi do stodoły. Musisz działać błyskawicznie. Otwórz drzwi dosyć szeroko i wbiegnij do środka. Odbij w lewo a za półkami po lewej znajdziesz wyjście. Nie to na wprost wejścia, tylko na lewej ścianie patrząc z perspektywy wrót wejściowych.
Wybiegnij przez drzwi i wejdź na schody. Wbiegnij na samą górę, a przy końcu schodów skocz przed siebie. Blake złapie krawędź drewnianej konstrukcji, drapie się na nią a oprawcy nie będą mogli go dosięgnąć. Chwilowo jesteś bezpieczny.