Rozwój postaci | Porady Operation Flashpoint: Red River poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozwój postaci
Poziomy doświadczenia
Sterowana postać w miarę wypełniania kolejnych zadań zdobywa punkty doświadczenia, awansując na kolejne poziomy w obrębie danej klasy. Z awansowaniem na wyższe poziomy wiąże się przede wszystkim możliwość odblokowywania nowych elementów ekwipunku. Radzę w rezultacie odwiedzać po każdej zakończonej misji okno modyfikacji klasy (Class Setup) w celu dokonywania ewentualnych podmian wykorzystywanych przedmiotów na lepsze. Istotne jest też w tym przypadku wspomniane już wcześniej pozostawanie wiernym wybranej wcześniej klasie, co w rezultacie pozwoli szybciej awansować na jej najwyższe poziomy i odblokować najlepsze rzeczy.
Wybór wyposażenia powinien być oczywiście uzależniony od osobistych preferencji, przy czym ja radzę mieć na wyposażeniu dwie diametralnie różne bronie, tak by móc używać ich w różnych rodzajach sytuacji. Przykładowo, logicznym wyborem jest dysponowanie jednym karabinem do likwidacji wrogów z bardzo dużych odległości i jedną bronią do skutecznych walk na krótkim dystansie (np. podczas zabezpieczania wnętrz budynków). Warto przy okazji pamiętać o możliwości podnoszenia broni od zabitych wrogów. Jeżeli więc w danej klasie nie możesz jeszcze dla przykładu używać broni snajperskich, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby takowe podwędzić od zabitych jednostek wroga.
Nie należy zapominać o możliwości zakładania różnego rodzaju nasadek na bronie (tłumiki, granatniki, celowniki optyczne itp.), jak również o szansie zabierania ze sobą dodatkowych elementów wyposażenia. W tym drugim przypadku polecam niezależnie od wybranej klasy postaci wybierać granaty odłamkowe oraz miny.
Każda z klas postaci ma również specjalne talenty, które wybiera się z dwóch ostatnich kolumn, czyli B-Mod oraz Special. Wybór talentów również powinien być uzależniony od obranego stylu gry, aczkolwiek w początkowej fazie rozgrywki dobrze jest mieć aktywną akcję, dzięki której sterowany żołnierz może zdobywać więcej punktów doświadczenia i tym samym szybciej awansować. Przydatne mogą się też okazać talenty usprawniające proces leczenia czy zwiększające siłę pancerza.
Rangi
Po każdej zakończonej misji, niezależnie od tego czy wchodziła ona w skład kampanii czy była pojedynczym scenariuszem, przyznawana jest ranga (powyższy screen). Z osiągnięciem tym wiąże się fakt zdobycia jednego lub kilku punktów, które następnie można przeznaczyć na rozwój sterowanej postaci. Dokonuje się tego z poziomu menu Player Progress. W grze dostępnych sześć kategorii umiejętności i są one wspólne dla wszystkich czterech klas:
- Sprint - zwiększanie szybkości sprintu
- Endurance - zwiększanie długości sprintu
- Battle Readiness - szybsze wybieranie i rozstawianie broni oraz dodatkowego ekwipunku
- Assault Rifle Handling - poprawianie czasu reakcji podczas korzystania z karabinów szturmowych
- Assault Rifle Training - poprawianie celności podczas korzystania z karabinów szturmowych
- Tactical Awareness - szybsza identyfikacja wrogich jednostek
Ja zdecydowanie polecam inwestować w trzy ostatnie kategorie umiejętności z powyższej listy, gdyż to one wydają się być najbardziej przydatne na polu bitwy.
Wspomniane wyżej rangi występują w trzech odmianach kolorystycznych - złotej (otrzymanie 3 punktów umiejętności), srebrnej (otrzymanie 2 punktów) i brązowej (otrzymanie 1 punktu umiejętności). Należy oczywiście zawsze dążyć do tego żeby zdobywać najlepsze złote odznaczenia. Poniżej prezentuję listę czynników, który mają istotny wpływ na to jaką rangę otrzyma się po ukończeniu etapu:
- Ilości czasu potrzebnego na ukończenie misji (krócej = lepiej).
- Możliwie jak najmniej zgonów po stronie dowodzonej drużyny i brak powtórzeń po śmierci głównego bohatera.
- Wypełnianie wszystkich otrzymanych celów (także tych opcjonalnych).
- Zdobycie ustalonej liczby punktów (scenariusze z kategorii Combat Sweep i Last Stand).
- Uratowanie pilotów i zniszczenie zestrzelonego śmigłowca (scenariusze z kategorii CSAR).
- Uchronienie pojazdów przed zniszczeniem (scenariusze z kategorii Rolling Thunder).