Misja 5 - The Wrong Way (1) | Opis przejścia gry Operation Flashpoint: Red River poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 5 - The Wrong Way
Mapa okolicy
Oznaczenia na mapie:
1 - Miejsce startu.
2 - Pierwszy budynek [Defend the frontline].
3 - Drugi budynek [Defend the frontline].
4 - Trzeci budynek [Defend the frontline].
5 - Czwarty budynek [Defend the frontline].
6 - Piąty budynek [Defend the frontline].
7 - Skrzyżowanie [Secure extraction LZ at the crossroads]
8 - Sojusznicza baza [Extract to FOB][Defend FOB].
Opis ukończenia misji
NOWY CEL MISJI: Defend the frontline (Broń linii frontu)
Misja ma bardzo defensywny charakter, tak więc licz się z tym, że praktycznie przez cały czas będziesz się musiał bronić przed nadciągającymi oddziałami wroga. Po wylądowaniu skieruj się na południowy-wschód #1, a następnie na wschód #2. Wbrew temu co mógłbyś sądzić nie musisz się przesadnie śpieszyć, bo walki rozpoczną się dopiero w momencie gdy dotrzesz do wyznaczonej strefy docelowej.
Docelowo musisz znaleźć się przy zabudowaniach #1, gdzie przystąpisz do pierwszej z pięciu (!!!) bitew mających za zadanie utrzymanie linii frontu przez możliwie jak najdłuższy okres czasu. Zdecydowanie polecam wydać reszcie drużyny polecenie ochraniania budynku, który jest wysunięty najbardziej na wschód #2.
Na dachu wspomnianego budynku znajduje się stanowisko maszynowe, ale nie radzę z niego korzystać, bo byłbyś bardzo odsłonięty na ataki wroga. O wiele lepiej jest rozstawić się przy jednej z okiennic, zwłaszcza że w pomieszczeniu na piętrze znajduje się składzik amunicji #1. Po rozpoczęciu bitwy spodziewaj się ataków ze wschodu, północnego-wschodu i południowego-wschodu. Starannie eliminuj kolejnych nadbiegających przeciwników #2, skupiając się na monitorowaniu tych miejsc, w których kurz i pył nie ograniczają Twojej widoczności.
Nie wychylaj się zbytnio, tak by nie zostać trafionym #1. Jeżeli mimo wszystko do takiej sytuacji dojdzie, to postaraj się jak najszybciej wyleczyć. Nie wystawiaj się też na ostrzał pojawiających się w okolicy wrogich pojazdów opancerzonych #2. Nie będziesz na szczęście musiał osobiście ich niszczyć. Większość z nich prędzej czy później eksploduje. Pojazdy te nie podjadą też maksymalnie do zabudowań, przez cały czas utrzymując od nich spory dystans.
Kontynuuj prowadzenie walk, otrzymując po kilku chwilach opcjonalne zadanie związane z pozbyciem się przeciwników z wyrzutniami rakiet. Jego zaliczenie może okazać się nieco kłopotliwe, ale nie wymaga zmiany pozycji. Przeciwnicy z wyrzutniami będą nadbiegali bezpośrednio ze wschodu #1. Gdy tylko zauważysz takiego osobnika postaraj się go zlikwidować #2 zanim się zbliży i zdoła odpalić pocisk w stronę jednej z sojuszniczych maszyn. Do wyeliminowania są w sumie trzy takie grupy.
Już wkrótce będziesz świadkiem wrogiego nalotu #1, ale nie musisz się go w żaden sposób obawiać. Skup się wyłącznie na likwidowaniu kolejnych żołnierzy wroga, nie pozwalając się im zbytnio zbliżyć. Broń się do momentu otrzymania rozkazów wycofania się do nowego punktu na mapie #2.
Upewnij się, że w najbliższej okolicy nie ma już żadnych przeciwników (nie przejmuj się bardziej odległymi celami), uzupełnij amunicję, przywołaj do siebie drużynę i ruszaj na zachód #1. Od celu wędrówki #2 dzieli Cię około dwieście metrów. Nie zatrzymuj się po drodze, pomagając sobie opcją sprintu i przemieszczając się w pobliżu odnajdywanych po drodze zasłon, dzięki czemu będziesz dla wrogów trudniejszym celem.
Po dotarciu na miejsce w dobrze poznany sposób wydaj swoim podwładnym rozkaz ochraniania najbardziej wysuniętego na wschód piętrowego budynku #1. Jeżeli potrzebujesz amunicji, to możesz skorzystać ze składziku przy studni. Dołącz do swoich ludzi i przygotuj się do staczania kolejnych walk #2.
Także i tym razem wrogowie będą nadciągali ze wschodu, choć będziesz się też oczywiście musiał rozglądać na boki. W trakcie tej nowej bitwy w szczególności uważaj na przeciwników pojawiających się na drodze na północny-wschód stąd #1, bo można ich łatwo przeoczyć. Najwięcej przeciwników będzie jednak nadbiegało bezpośrednio ze wschodu #2.
Podobnie jak wcześniej, musisz bronić się do momentu otrzymania rozkazu o konieczności wycofania się do trzeciego punktu linii frontu. Szybko oczyść najbliższą okolicę, wydaj rozkaz podążania za bohaterem i biegnij na zachód #1. Także i tym razem czeka Cię około dwustumetrowy sprint. Nie zatrzymuj się nigdzie, tak by nie dać wrogom okazji do przeprowadzenia ataków od flanki. Musisz dotrzeć do nowych zabudowań. Zwróć tu uwagę na dosyć spory dół w ziemi #2. Musisz o nim pamiętać, nie dając się w niedalekiej przyszłości zaskakiwać jednostkom wroga.
Wydaj oczywiście rozkaz do ochraniania największego budynku #1. Jeżeli natomiast potrzebujesz amunicji, to odnajdziesz ją przy jednej z mniejszych struktur. Co do wyboru miejsca ustawienia bohatera, nie radzę korzystać z worków z piaskiem na piętrze, gdyż przylegają one do barierek, które znacząco utrudniałyby widoczność. Lepiej jest wybrać jedną z okiennic #2.
Tak jak już wspomniałem, dokładnie badaj w trakcie bitwy obszar na wschód od zabudowań, powstrzymując jednostki wroga od wdarcia się na broniony teren #1. Warto także dużą uwagę przywiązywać do tego co dzieje się na głównej ulicy #2. Licz się z tym, że będą się tam pojawiały dość liczne oddziały wroga.
Schemat walk powinien Ci już być dobrze znany, tak więc broń się do momentu otrzymania nowych rozkazów, a następnie szybko oczyść okolicę i wyrusz w otoczeniu drużyny na południowy-zachód #1. Tym razem od kolejnych zabudowań #2 oddziela Cię "jedynie" 150 metrów, ale istnieje za to większe ryzyko odniesienia obrażeń. Upewnij się więc, że używasz opcji sprintu, nie zatrzymuj się i przemieszczaj w otoczeniu większych zasłon.
Po dotarciu do celu zainteresuj się składzikiem amunicji zlokalizowanym niedaleko studni #1. Nie ma tu niestety piętrowych konstrukcji, ale mimo wszystko wyślij swoich ludzi do jednego z okolicznych budynków. Nie radzę bronić się na parterze. Zamiast tego dobrze byłoby wejść na dach i ustawić się przy workach z piaskiem #2, zwłaszcza że będzie dysponował dużym polem widzenia (nie ograniczanym przez żadne przeszkody terenowe).
W miarę możliwości równomiernie rozdzielaj siły na atakowanie wrogów nadciągających ze wschodu #1, północnego-wschodu oraz północy. W tym ostatnim przypadku powstrzymuj ich przed zbytnim zbliżeniem się do ochranianej pozycji, namierzając liczne grupki pojawiające się przy głównej drodze #2.
Broń się oczywiście do momentu otrzymania rozkazu wycofania się do ostatniego piątego punktu, ALE zanim tego dokonasz dokładnie oczyść teren na północ i na północny-wschód #1, gdyż w przeciwnym wypadku odwrót będzie się wiązał z dużym ryzykiem odniesienia obrażeń. Ruszaj na zachód #2. Niestety, tym razem do pokonania jest aż ćwierć kilometra.
W trakcie sprintu do ostatniego punktu obrony sprawdzaj odczyty radaru i nawoływania członków drużyny, bo konieczne może okazać się wyeliminowanie pojedynczych żołnierzy wroga, którym uda się zbliżyć. Po dotarciu na miejsce #1 wydaj oczywiście rozkaz do obrony jednego z tutejszych budynków i korzystając z okazji uzupełnij zapasy amunicji #2.
Radzę rozstawić się na dachu lub na piętrze jednego z budynków. Atakuj na przemian przeciwników nadbiegających ze wschodu #1 oraz z północy #2, gdyż to te dwa kierunki są najbardziej zagrożone. Często sprawdzaj też radar, likwidując tych żołnierzy, którym pomimo Twoich starań udało się zbliżyć na mniej niż 100 metrów.
Broń się do momentu otrzymania informacji o odwrocie #1. Radzę od razu się na taki krok zdecydować i wyruszyć na południowy-zachód #2, nie czekając na zakończenie rozmowy przez radio. Gdybyś zaczekał musiałbyś przez kilkanaście kolejnych sekund się bronić, ale za to mógłbyś zesłać na przeciwników ostrzał moździerzowy.