Oni - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W ONI kierujemy poczynaniami uroczej, pełnej wdzięku dziewczyny o imieniu Konoko, która rozpoczęła właśnie pracę dla rządowej organizacji o nazwie TCTF. Wspierana przez Shinatamę, wyglądającego jak mała dziewczynka cyborga, jest w stanie stawić opór niemalże całej armii. Jednak jak każda (nie)zwykła istota może stracić swoje piękne życie. Aby ją przed tym uchronić, autorzy gry nauczyli ją doskonale walczyć oraz posługiwać się bronią palną wszelkiego rodzaju. O aktualnym stanie Konoko informują wskaźniki rozmieszczone w prawym dolnym rogu ekranu. Poza tym, kolejnym elementem, wskazującym na stan zdrowia danej postaci, są błyski powstające po jej uderzeniu - kolor zielony oznacza zdrową, jeszcze w pełni nieuszkodzoną istotę, im bardziej zmienia się on na czerwony, tym mniej życia jeszcze jej pozostało. Natomiast po lewej stronie znajdują się wskaźniki związanie z aktualnie używaną bronią oraz wszelkimi nabojami.
Niewidzialność - odstęp czasu, przez który możemy niezauważeni przedostać się przez linię obrony wroga. Ma ona jednak pewne granice: jeżeli podejdziemy zbyt blisko przeciwnika, to na pewno zwęszy on naszą obecność i będzie chciał to sprawdzić. Poza tym, jeśli nawiążemy walkę, to staniemy się wtedy znowu widzialni.
Przerost życia - specyficzna cecha Konoko - jeśli będąc w pełni sił użyjemy apteczki, wtedy wzrosną nie tylko jej siły witalne, ale także siła fizyczna. Uaktywnienie tej cechy zauważymy po fioletowym świetle wokół naszej panny. Pewnym mankamentem jest tylko chwilowa przydatność tej cechy, ponieważ w miarę upływu czasu wszystko wraca do normy.
Wskaźnik trafień - informuje nas, z której strony Konoko została trafiona przez nieprzyjaciela. Jest to szczególnie przydatne podczas ostrzału, kiedy nie możemy się zorientować, który z przeciwników strzela w naszą stronę.
Wskaźnik przedmiotu - pokazuje, jaki przedmiot jest aktualnie w naszym posiadaniu. Zwykłe apteczki czy naboje nie są tutaj wyświetlane.
Niewielkie pola to miejsca, które możemy spożytkować na apteczki . Należy je w miarę możliwości magazynować, ponieważ w trakcie gry mogą nas one wyciągnąć z niejednej opresji.
Wskaźnik zdrowia pokazuje, jak długo jeszcze Konoko zdoła utrzymać się przy życiu. W miarę im mniej sił witalnych jej pozostanie, pasek będzie zmieniał kolor na czerwony.
Kiedy znajdziemy tarczę ochronną , wokół Konoko utworzy się fioletowe pole, które będzie ochraniać ją przed wszelkiego rodzaju pociskami. W wyniku przyjmowanych uderzeń pocisków będzie ono jednak maleć, pasek będzie się zmniejszał, aż całkowicie zniknie.
Niewielkie komórki z lewej strony to miejsca na: amunicje balistyczną , stosowaną we wszelkiego rodzaju pistoletach, wyrzutniach rakiet czy granatnikach (na górze) oraz na komórki energetyczne pasujące do broni plazmowych, paralizatorów czy wyrzutni wysysających życie (na dole). Dzielą się one miejscami po połowie.
Kompas celu informuje, w którą stronę należy się udać aby wypełnić aktualne cele misji, natomiast wskaźnik wysokości celu pokazuje, na jakiej wysokości w stosunku do Konoko umieszczony jest nasz cel.
Grafika aktualnie używanej broni wyświetlana jest w kole, natomiast wokół niego pokazana jest ilość i rodzaj używanej amunicji . Jest ona zależna od typu broni, z jakiej korzystamy, np. granatnik ma cztery naboje, karabin snajperski dwa a pistolet całe mnóstwo.
W czasie gry przekonamy się o prawdziwym życiu Konoko, czy raczej Jamie. Kolejną szokującą informacją będzie odpowiedź na pytanie, jak u licha udało się jej wrócić ze świata zmarłych! Zostanie to dokładnie wyjaśnione w solucji, jako że fabuła została tak zbudowana, aby utrzymywać gracza do końca w napięciu, a ja nie chcę psuć nikomu zabawy, jaka płynie z odkrywania kolejnych sekretów, zawartych w tej świetnej grze!
Autor Poradnika
Piotr Szczerbowski
Informacje o Oni - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 19, ilustracje: 35 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.