Widok Dona - Pozostałe | Elementy gry Ojciec chrzestny II poradnik Ojciec chrzestny II
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Drzewo Rodziny
Widzisz tutaj członków tworzonej przez Ciebie rodziny. Masz możliwość ulepszać ich umiejętności, wybierać im używaną broń, wysyłać ich w daną lokację by ją przejęli, wysadzili lub obronili przed atakiem.
Początkowo zaczynasz sam, a z biegiem czasu rekrutujesz pierwszych żołnierzy. Ty jako Don jesteś najsilniejszy. Twoi ludzie posiadają specjalności, czyli umiejętności specjalne. Żołnierza (który posiada jedną specjalność) potem możesz awansować na capo rodziny - wybierasz mu wtedy drugą specjalność. Capo są wytrzymalsi i mogą Ci służyć dwiema specjalnościami. Potem jednego z capo awansujesz na wiceszefa wybierając mu trzecią specjalność.
Dostępnych jest kilka specjalności, które dają Ci pewne możliwości:
- inżynier - przetnie w niektórych miejscach ogrodzenie umożliwiając Ci dostanie się w niedostępne lokacje; przy każdym interesie znajduje się skrzynka - inżynier jest w stanie przeciąć kable dzięki czemu zaatakowani strażnicy nie wezwą przez telefon pomocy;
- osiłek - wyważa niektóre zamknięte dla Ciebie drzwi, niszczy aparaty telefoniczne w lokalach uniemożliwiając ich użycie czyli np. wezwanie posiłków przez atakowanych w lokalu strażników;
- kasiarz - bardzo ważna specjalność, otworzy każdy sejf czy skarbiec oraz niektóre drzwi (te zamknięte na zamek);
- lekarz - w przypadku śmierci jednego z ludzi jest w stanie w chwilę postawić go na nogi; niezbędny w późniejszym etapie gry;
- podpalacz - wznieca pożary w wyznaczonych miejscach np. pojemniki z łatwopalnymi substancjami, bar w lokalu;
- wyburzenia - jest w stanie wysadzić naruszone ściany; podkładając ładunki w odpowiednim miejscu wysadza lokal bądź nawet rezydencję rodziny; może wysadzić także samochód.
Za każdym razem, gdy możesz użyć specjalności pojawia się ikona ją symbolizująca. Oznacza to, że osiłek nie wyważy każdych zamkniętych dla Ciebie drzwi, a jedynie te, na których pojawia się żółta ikona pięści. Aby skorzystać z danej specjalności wyceluj w dane miejsce (samochód, siatka, drzwi, sejf) kursorem i wciśnij "C". Ty nie masz formalnie żadnej specjalności jednak możesz reanimować rannego żołnierza, więc de facto jesteś lekarzem.
Ważną kwestią są także ulepszenia. Możesz polepszać umiejętności zarówno swoje jak i członków rodziny. Szybsze wyjście z więzienia w przypadku złapania, szybsze wykonywanie czynności związanych ze specjalnością, większe obrażenia zadawane bronią lekką, ciężką bądź też wręcz itd. Sukcesywnie ulepszaj swoich ludzi, a będą Ci bardziej pomocni - nie zapomnij także (a raczej przede wszystkim) o sobie.
Chociaż Twoja rodzina liczy kilkanaście osób, obok Ciebie w tzw. ekipie może chodzić i działać maksymalnie trzech ludzi. Oczywiście na początku chodzisz z żołnierzami, potem postaraj się poruszać z najlepszymi (docelowo z wiceszefem oraz dwoma capo). W przypadku posiadania już większej liczby osób w rodzinie resztę wykorzystuj do bronienia swoich lokali w przypadku ataków - wysyłaj ich tam.
Jednocześnie możesz zobaczyć członków innych rodzin oraz dowiedzieć się czy żyją (bądź nie), czy też ewentualnie są aktualnie leczeni.
Koneksje Dona
Skorumpowani urzędnicy to postawieni na wysokich stanowiskach ludzie, którzy zlecą Ci pewne zadania (opis tych zadań znajdziesz w ostatnim rozdziale poradnika). W zamian za ich wykonanie odwdzięczą się umożliwiając Ci skorzystanie z ich wpływów m. in. odwołując ścigającą Cię policję, odbudowując zniszczony lokal, szybko lecząc unieszkodliwionych żołnierzy czy capo. Gdy wykonasz jakieś zlecenie właśnie tutaj, w asach w rękawie pojawiają się te specjalne działania.
Natomiast w przysługach znajdziesz zadania wzięte od zwykłych ludzi - przechodniów. Mogą to być zadania za pieniądze, bądź też za informacje (by uzyskać wiedzę o miejscu pobytu członków wrogich rodzin oraz najlepszym sposobie ich zabicia).
Księgi
Każda mafia prowadzi swoją rachunkowość. Tutaj jesteś w stanie śledzić ile zarabiasz oraz ile wydajesz np. na ochronę i łapówki. Możesz także zobaczyć ile procent lokali należy do Ciebie. W innych działach znajdziesz informacje o obrobionych sejfach, sposobach egzekucji oraz wszelkie inne osiągnięcia.
Kręgi przestępcze
Wszystkie lokale trudniące się daną działalnością tworzą tzw. krąg przestępczy. Posiadanie wszystkich lokali danego typu powoduje całkowitą kontrolę nad danym typem interesu, co wiąże się z bonusem. W grze jest kilkanaście typów lokali, a więc tyle samo kręgów przestępczych. Tak prezentują się bonusy:
- hazard - Ty o Twoja ekipa zadajecie dwukrotnie większe obrażenia z broni palnej;
- przemyt broni - możesz nosić dwa razy więcej materiałów wybuchowych;
- przemyt diamentów - Ty oraz członkowie rodziny (także strażnicy) otrzymacie kamizelki kuloodporne i będziecie otrzymywać dwa razy mniejsze obrażenia;
- dziuple - otrzymasz dostęp do samochodów pancernych; znajdziesz je przy wszystkich kryjówkach, a także lokalach tego typu;
- rozrywka dla dorosłych - wydatki na strażników zostaną znacznie zmniejszone;
- prostytucja - Ty oraz cała rodzina dostaniecie kastety i będziecie zadawać większe obrażenia w walce wręcz;
- narkotyki - przychody z działalności narkotykowej zostaną podwojone;
- budownictwo - wysadzone interesy będą dwa razy szybciej odbudowywane;
- bron palna - pojemność magazynków zostanie zwiększona.
Wysadzenie jednego z budynków bądź też zabicie właściciela powoduje, że do czasu naprawy budynku lub wyzdrowienia właściciela tracisz ten bonus. Warto więc strzec lokali tworzących krąg.
Interesujące miejsca
Prócz interesów w trzech lokacjach znajdują się komisariaty policji, lotniska, banki, szpitale oraz przykrywki, czyli pralnie mafijnych pieniędzy. Oprócz tego posiadłości rodzin, ale także trzy kryjówki - każda w innej lokacji.