Widok Dona - Pozostałe | Elementy gry Ojciec chrzestny II poradnik Ojciec chrzestny II
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Drzewo Rodziny
![]() |
Widzisz tutaj członków tworzonej przez Ciebie rodziny. Masz możliwość ulepszać ich umiejętności, wybierać im używaną broń, wysyłać ich w daną lokację by ją przejęli, wysadzili lub obronili przed atakiem.
Początkowo zaczynasz sam, a z biegiem czasu rekrutujesz pierwszych żołnierzy. Ty jako Don jesteś najsilniejszy. Twoi ludzie posiadają specjalności, czyli umiejętności specjalne. Żołnierza (który posiada jedną specjalność) potem możesz awansować na capo rodziny - wybierasz mu wtedy drugą specjalność. Capo są wytrzymalsi i mogą Ci służyć dwiema specjalnościami. Potem jednego z capo awansujesz na wiceszefa wybierając mu trzecią specjalność.
Dostępnych jest kilka specjalności, które dają Ci pewne możliwości:
- inżynier - przetnie w niektórych miejscach ogrodzenie umożliwiając Ci dostanie się w niedostępne lokacje; przy każdym interesie znajduje się skrzynka - inżynier jest w stanie przeciąć kable dzięki czemu zaatakowani strażnicy nie wezwą przez telefon pomocy;
- osiłek - wyważa niektóre zamknięte dla Ciebie drzwi, niszczy aparaty telefoniczne w lokalach uniemożliwiając ich użycie czyli np. wezwanie posiłków przez atakowanych w lokalu strażników;
- kasiarz - bardzo ważna specjalność, otworzy każdy sejf czy skarbiec oraz niektóre drzwi (te zamknięte na zamek);
- lekarz - w przypadku śmierci jednego z ludzi jest w stanie w chwilę postawić go na nogi; niezbędny w późniejszym etapie gry;
- podpalacz - wznieca pożary w wyznaczonych miejscach np. pojemniki z łatwopalnymi substancjami, bar w lokalu;
- wyburzenia - jest w stanie wysadzić naruszone ściany; podkładając ładunki w odpowiednim miejscu wysadza lokal bądź nawet rezydencję rodziny; może wysadzić także samochód.
Za każdym razem, gdy możesz użyć specjalności pojawia się ikona ją symbolizująca. Oznacza to, że osiłek nie wyważy każdych zamkniętych dla Ciebie drzwi, a jedynie te, na których pojawia się żółta ikona pięści. Aby skorzystać z danej specjalności wyceluj w dane miejsce (samochód, siatka, drzwi, sejf) kursorem i wciśnij "C". Ty nie masz formalnie żadnej specjalności jednak możesz reanimować rannego żołnierza, więc de facto jesteś lekarzem.
Ważną kwestią są także ulepszenia. Możesz polepszać umiejętności zarówno swoje jak i członków rodziny. Szybsze wyjście z więzienia w przypadku złapania, szybsze wykonywanie czynności związanych ze specjalnością, większe obrażenia zadawane bronią lekką, ciężką bądź też wręcz itd. Sukcesywnie ulepszaj swoich ludzi, a będą Ci bardziej pomocni - nie zapomnij także (a raczej przede wszystkim) o sobie.
![]() |
Chociaż Twoja rodzina liczy kilkanaście osób, obok Ciebie w tzw. ekipie może chodzić i działać maksymalnie trzech ludzi. Oczywiście na początku chodzisz z żołnierzami, potem postaraj się poruszać z najlepszymi (docelowo z wiceszefem oraz dwoma capo). W przypadku posiadania już większej liczby osób w rodzinie resztę wykorzystuj do bronienia swoich lokali w przypadku ataków - wysyłaj ich tam.
Jednocześnie możesz zobaczyć członków innych rodzin oraz dowiedzieć się czy żyją (bądź nie), czy też ewentualnie są aktualnie leczeni.
Koneksje Dona
![]() |
Skorumpowani urzędnicy to postawieni na wysokich stanowiskach ludzie, którzy zlecą Ci pewne zadania (opis tych zadań znajdziesz w ostatnim rozdziale poradnika). W zamian za ich wykonanie odwdzięczą się umożliwiając Ci skorzystanie z ich wpływów m. in. odwołując ścigającą Cię policję, odbudowując zniszczony lokal, szybko lecząc unieszkodliwionych żołnierzy czy capo. Gdy wykonasz jakieś zlecenie właśnie tutaj, w asach w rękawie pojawiają się te specjalne działania.
Natomiast w przysługach znajdziesz zadania wzięte od zwykłych ludzi - przechodniów. Mogą to być zadania za pieniądze, bądź też za informacje (by uzyskać wiedzę o miejscu pobytu członków wrogich rodzin oraz najlepszym sposobie ich zabicia).
Księgi
![]() |
Każda mafia prowadzi swoją rachunkowość. Tutaj jesteś w stanie śledzić ile zarabiasz oraz ile wydajesz np. na ochronę i łapówki. Możesz także zobaczyć ile procent lokali należy do Ciebie. W innych działach znajdziesz informacje o obrobionych sejfach, sposobach egzekucji oraz wszelkie inne osiągnięcia.
Kręgi przestępcze
![]() |
Wszystkie lokale trudniące się daną działalnością tworzą tzw. krąg przestępczy. Posiadanie wszystkich lokali danego typu powoduje całkowitą kontrolę nad danym typem interesu, co wiąże się z bonusem. W grze jest kilkanaście typów lokali, a więc tyle samo kręgów przestępczych. Tak prezentują się bonusy:
- hazard - Ty o Twoja ekipa zadajecie dwukrotnie większe obrażenia z broni palnej;
- przemyt broni - możesz nosić dwa razy więcej materiałów wybuchowych;
- przemyt diamentów - Ty oraz członkowie rodziny (także strażnicy) otrzymacie kamizelki kuloodporne i będziecie otrzymywać dwa razy mniejsze obrażenia;
- dziuple - otrzymasz dostęp do samochodów pancernych; znajdziesz je przy wszystkich kryjówkach, a także lokalach tego typu;
- rozrywka dla dorosłych - wydatki na strażników zostaną znacznie zmniejszone;
- prostytucja - Ty oraz cała rodzina dostaniecie kastety i będziecie zadawać większe obrażenia w walce wręcz;
- narkotyki - przychody z działalności narkotykowej zostaną podwojone;
- budownictwo - wysadzone interesy będą dwa razy szybciej odbudowywane;
- bron palna - pojemność magazynków zostanie zwiększona.
Wysadzenie jednego z budynków bądź też zabicie właściciela powoduje, że do czasu naprawy budynku lub wyzdrowienia właściciela tracisz ten bonus. Warto więc strzec lokali tworzących krąg.
Interesujące miejsca
Prócz interesów w trzech lokacjach znajdują się komisariaty policji, lotniska, banki, szpitale oraz przykrywki, czyli pralnie mafijnych pieniędzy. Oprócz tego posiadłości rodzin, ale także trzy kryjówki - każda w innej lokacji.