No Man's Sky: Wprowadzenie do Ścieżki Atlasa
W No Mans Sky możecie podążać Ścieżką Atlasa. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zacząć, jak zbierać kamienie milowe, jak znaleźć Anomalię Kosmiczną i co robić przy interfejsach.
Aktualizacja:
W pewnym momencie w No Mans Sky możecie rozpocząć fabularną Ścieżkę Atalasa. Z tej strony poradnika dowiecie się jak zacząć sekwencję, jak zbierać i do czego służą kamienie milowe, do czego służy Anomalia Kosmiczna i co zrobić przy ostatnim interfejsie. Podpowiadamy też co zrobić, jeśli za pierwszym razem odmówiliście Atlasowi, ale chcielibyście jednak rozpocząć przygodę.
- Jak zacząć ścieżkę?
- Pierwsza stacja
- Jak znaleźć Anomalię Kosmiczną?
- Rozmowy z Nadą i Polo
- Ostatni interfejs
Jak zacząć ścieżkę?

Po pierwszej podróży międzygwiezdnej, na Waszym radarze ukarze się sygnał od Atlasa, prowadzący do monolitu. Tej ścieżki nie zobaczą gracze, którzy postanowili nie przyjąć pomocy tej mistycznej istoty, ale można jeszcze na nią wrócić - po prostu zajmie to więcej czasu. Więcej na temat powrotu na ścieżkę Atlasa pod koniec tego rozdziału. Podobnie jak w przypadku innych "fabularnych" lokacji, nie musimy skanować przestrzeni, aby ten znacznik się pojawił.

Po przybyciu do monolitu, do którego prowadził Was Atlas, wystarczy wejść z nim w interakcję i wybrać opcję "zaufać obietnicy". Przy okazji warto również użyć wszystkich kamieni wiedzy, które otaczają monolit, aby nauczyć się kilku nowych słów w języku obcych. Po odwiedzeniu monolitu musicie wrócić na statek i wzbić się w ponownie w przestrzeń kosmiczną. Oczywiście dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się na planecie w potrzebne pierwiastki, itp.

Wróćcie na orbitę. Gra poinstruuje Was, aby otworzyć mapę galaktyki, na której zobaczycie nową, niebieską zakładkę (u góry ekranu). To jest właśnie ścieżka Atlasa, prowadząca do centrum galaktyki, ale trasą "fabularną". Choć łatwo to przeoczyć, w No Man's Sky są również zadania fabularne, które zaczną kierować Was we właściwym kierunku jeśli skorzystacie z pomocy Atlasa.
Pierwsza stacja

Podążając niebieskim szlakiem dotrzecie do pierwszego, przełomowego celu - Interfejsu Atlasa. Jest to przypominająca monolit stacja kosmiczna, jednak znacznie różni się swoją zawartością od innych stacji. Po dotarciu do systemu w którym się znajduje, zadokujcie w stacji i ruszcie w stronę znajomego kształtu.

Tuż przed Atlasem (który tym razem będzie trochę większy) zobaczycie terminal, którego powinniście użyć, aby porozmawiać z istotą. Ponownie zaakceptujecie zaoferowane nam przewodnictwo, co otworzy Wam drogę do kolejnego interfejsu oraz kilku innych ciekawostek. Przed odejściem od terminala, warto zwrócić uwagę na dwa kuliste artefakty w jego pobliżu. Użycie ich da dwa zupełnie darmowe ogniwa warpowe, co znacznie uprości Wam podróż. To tylko jedno z wielu ułatwień wynikających ze współpracy z Atlasem.

To jednak nie wszystko. Dopóki znajdujecie się na stacji, warto również zbadać półkuliste światła na podłodze. Zbliżenie się do nich często automatycznie pozwoli Wam nauczyć się kolejnych kilku słów w języku obcych. Po użyciu światła gasną i nie spełniają już żadnej roli. Po zbadaniu wnętrza stacji możecie ruszyć dalej.
Jak znaleźć Anomalię Kosmiczną?

Po opuszczeniu stacji, ponownie otwórzcie mapę galaktyki, a zobaczycie ciąg dalszy ścieżki Atlasa. Co więcej, od tej pory będziecie mieli szansę na znalezienie wśród gwiazd Anomalii Kosmicznej, dzięki której możecie wiele zyskać. Szansa na odnalezienie anomalii jest całkowicie losowa. Nam udało się trafić na nią po pierwszym skoku od opuszczenia Interfejsu Atlasa, ale może to zająć to nawet kilkanaście skoków.
Oczywiście nie musicie, a może nawet nie powinniście się śpieszyć ze skakaniem przez pół galaktyki w poszukiwaniu Anomalii, inaczej zwyczajnie może nam zabraknąć paliwa dla Hipernapędu. Nie zapominajcie o eksploracji, zarabianiu jednostek oraz odkrywaniu nowych technologii czy wymianie statku na lepszy model.

Kiedy w końcu Wam się poszczęści, po wyjściu z hiperprzestrzeni (podczas podróży między systemami), traficie na kulistą stację kosmiczną oznaczoną fioletową ikoną. To jest właśnie Kosmiczna Anomalia. Podobnie jak Interfejs Atlasa, anomalia to nietypowa stacja, grająca bardzo ważną rolę podczas podróży.
- po pierwsze to tutaj możecie rozpocząć Ściężkę Atlasa, jeśli wcześniej odmówiliście jego przewodnictwu.
- po drugie, zdobędziecie tutaj klucz, którego posiadanie bardzo ułatwi nam rozgrywkę i oszczędzi wiele czasu.
Rozmowy z Nadą i Polo

Po dokowaniu przejdźcie do jedynego dostępnego na stacji pomieszczenia. Znajdziecie tutaj dwie kluczowe postaci: kapłana Nadę oraz Geka imieniem Polo. Zacznijcie od rozmowy z kapłanem.
W oknie dialogowym Nady będziecie mieli dostępne trzy następujące opcje:
- powrót na ścieżkę Atlasa - to jedyna możliwość skorzystania z tej specjalnej trasy fabularnej dla tych, którzy z niej zboczyli lub nigdy nie skorzystali.
- skrót do centrum galaktyki - ułatwi nam odnalezieni czarnej dziury, która pozwoli znacznie szybciej osiągnąć cel podróży. Więcej o czarnych dziurach przeczytacie na stronie Galaktyka.
- pomoc w samodzielnej eksploracji - ta opcja zwiększy zapas zdrowia.

Za każdym razem, kiedy dotrzecie do kolejnego interfejsu, będziecie musieli spełnić jedno wymaganie - odpowiedni poziom kamieni milowych, a konkretnie jeden kamień milowy, który jest podsumowaniem wszystkich pozostałych. Znajdziecie go na samym dole listy z innymi osiągnięciami w zakładce "podróż".
Jeżeli nie osiągnęliście jeszcze odpowiedniego poziomu kamieni milowych, najlepiej nie opuszczajcie systemu w którym znajduje się interfejs, zajmijcie się czynnościami wymienionymi na liście i wrócićcie, kiedy osiągniecie odpowiedni poziom. Różnego typu kamienie milowe będą Wam też potrzebne podczas rozmów z Polo w Anomaliach Kosmicznych.
Ostatni interfejs

Podczas wizyt w interfejsach, za każdym razem otrzymujecie jeden Kamień Atlasa - nie sprzedawajcie ich!. W sumie zdobędziecie 10 kamieni. Przy ostatnim interfejsie będziecie mogli za ich pomocą stworzyć nową gwiazdę na obrzeżu galaktyki, a co za tym idzie cały system wraz z planetami. Na jednej z tych planet wyląduje wkrótce nowy poszukiwacz, który właśnie rozpoczyna swoją przygodę.

Otrzymacie współrzędne najbliższej czarnej dziury, która przeniesie Was o miliony lat świetlnych w głąb galaktyki, znacznie skracając Waszą podróż do jej rdzenia. Ścieżka do tej czarnej dziury oznaczona będzie na mapie galaktyki niebieską linią, podobnie jak cała ścieżka Atlasa. Co więcej, od tej pory będziecie znali lokalizacje wszystkich innych czarnych dziur na swojej drodze. Po wykonaniu pierwszego skoku przez czarną dziurę wskazaną przez Atlasa, będziecie już zdani na siebie i dalsze podążanie ku rdzeniowi na własnych warunkach.
Komentarze czytelników
OK, dzieki. Kopie te dane technologie w ziemi i wymieniam na plany konstrukcji i laduje przy kazdym budynku i zbieram dane nawigacyjne na wymiane i troche ciekawych rzeczy znalazlem. Zbieram jaja i handluje to pare zloty wpada ale chyba nie da sie zabic straznikow bo non stop sie pojawiaja.Znalazlem pare stattkow ktore moge dodac do kolekcji ale nie moge ich zezlomowac na czesci, musze je najpierw naprawic ? ile moge miec takich statkow i multinarzedzi ?
Troszkę widzę do przodu :) strażników na tym etapie nie ruszaj oni tylko się przyglądają jak eksplorujesz planetę więc jak jest w zasięgu to po prostu nic nie rób i on odleci.Statki co znalazłeś naprawiasz tylko napęd (chyba blacha +łata+czysty ferryt) i lecisz nim na stację kosmiczną i tam rozkładasz na części co daje Ci gotówkę.Nie ma co ich kolekcjonować no chyba że szczęście Cię dopadnie i znajdziesz "S" klasę ale na tym etapie prawie niemożliwe więc naprawiaj napęd i sprzedawaj.Multinarzędzia w sumie zawsze miałem jedno po prostu wymieniałem na lepszy model(po demontażu ulepszeń).Na chwilę obecną najbardziej jest Ci potrzebny na maksa rozwinięty kombinezon więc jak wymienisz na stacji dane na mapy to bierz te z kombinezonem bo sama fabuła przegoni Cię przez kilkadziesiąt układów a jak już będziesz miał troszeczkę grosza to zacznij się rozglądać za jakimś nowym statkiem z dużą ilością slotów.
Nie mam tego nigdzie zaznaczonego, Jakoś nie nie bardzo wiem co mam robić w tej grze ?? w misjach dodatkowych są takie wymagania żeby naprawić że nie mam pojęcia skąd wziąć te rzeczy do naprawy. Gra wydaje się spoko ale nie mogę się tu wogole odnaleźć ??
Nie wiem w sumie jak Ci pomóc bo tak naprawdę to sama gra na początku jest samouczkiem gdzie wszystko pokazuje jak na tacy.
Skoro naprawiłeś statek i postawiłeś bazę to miałeś jakieś pomocne wskazówki od gry.Ten quest na czerwono to quest główny więc będzie się ciągnął w nieskończoność.Jak zaznaczysz te poniżej to będą to priorytetowe zadania.Jednak jest pewien haczyk bo nie wszystko masz od razu i wielu rzeczy nie naprawisz bo nie będziesz miał jak wykonać podzespołów.Proponowałbym zacząć od początku i powolutku explorować tylko ten pierwszy układ.
Na początku zacznij zbierać wszystko co jest na planecie tej pierwszej na której się obudziłeś.Niektóre receptury masz już wyuczone i możesz je zrobić klikając na miejsce w kombinezonie.
Musiałeś znaleźć mapę kapsuły desantowej i masz tą ikonę na tej planecie - musisz tam podlecieć i mieć rurki nano,pojemnik antymaterii i Na+ aby ulepszyć(dodać miejsce w kombinezonie) i tak powoli do przodu.Na początku jesteś dość ubogi w miejsce w kombinezonie jak i we własnym statku ale tu nie dasz rady na szybko nic zrobić bo taki transportowiec np A klasy to około 100 milionów golda.
PS. ten poradnik chociaż dość ubogi daje radę :) najważniejsze to powolutku na początku ogarnąć ten pierwszy układ i co się z czym je.
NIe moge wam odpowiedziec. Ja gram dopiero kilka godzin wiec baza to maly budynek z desek :) ogolnie dziwna gra, brak mapy na planecie to porazka. Mam zadanie zeby leciec do jakiegos wraku ale nie ma zaznaczone gdzie on jest hmm
wszystko jest zaznaczane jakąkolwiek aktywność wybierzesz wskazuje Ci lokalizację.Jeżeli jest to przybliżona lokalizacja to lądujesz blisko znacznika i uruchamiasz skaner który z dokładnością do 5 m pokaże Ci to miejsce.Co do teleportu w bazie to akurat mnie przenosiło jak go nie postawiłem.
Witam. Wlasnie zaczalem grac w te gre i mam problem bo zbudowalem baze i zaczalem latac po planecie za surowcami i teraz nie wiem jak mam wrocic do bazy. nie ma mapy i zadnego znacznika co mam zrobic jak ja znalesc.
:) jak zbudowałeś bazę a nie opuszczałeś układu to powinien być na jednej z planet znacznik bazy.
A najprościej to polecieć na stację kosmiczną i wejść w teleport który przeniesie Cię do bazy.
Witam . Właśnie dzisiaj zakupiłem gierkę ale mam problem z optymalizacją tnie się nie miłosiernie . CP 2077 chodzi lekko na średnich wysokich a tu gierka leży na wysokich xD chodź grafika nie zadowala w czym tkwi problem ?
Laptop Dell G15 AMD Ryzen 5 5500h GeForce 3050 4 GB 16 GB Ram
W opcjach masz opcje DLSS, można spróbować czy będzie lepiej. Zobacz ile VRAM ci gra pożera, może to problem? Gra na SSD czy HDD? Mi gra VRAM 5.5GB bierze Ultra, DLSS jakość 1440p stałe 75hz na dysku SSD
Ja mam najnowsza wersje gry i tych pojemników nie ma...jak bym wiedział to przy zakupie to bym gry nie kupił bo po cholerę budować bazy na planetach skoro nie można trzymać w nich to co zdobywamy i jest to najgorsza gra pod tym względem jaką mam. Taki Empyrion ma co trzeba i jest o wiele trudniejszy. Tutaj chyba rozchodzi się ,że to gra konsolowa która trafiła na pc a na wielu forach można poczytać, że zamiast przybywać kontentu to go ubywa
Zamiast się użalać nad swoim nędznym żywotem, to byś trochę poczytał lol xd na anomalii masz schematy do zakupienia za moduły technologiczne tych jakże nie zauważalnych *kontenerów*, w których możesz trzymać kilkadziesiąt rzeczy. I jazda dalej grać!
Czy w trybie kreatywnym frachtowce są zablokowane
Gra chodzi przy 6GB ramu ale ja mam 4GB pamięci w samej karcie graficznej, więc to pewnie też pomaga. Niemniej chodzi, choć czasem się tnie :)
Niestety nieaktualny i pisany na kolanie, jeden z gorszych jakie tu widziałem. Mam wrażenie że autor nie grał albo spędził w grze kilka godzin.
O ile kojarzę w grze są dwa typy wraków:
- wraki wielkich frachtowców - można tylko zbierać skrzynki z okolicy i przejrzeć log z czarnej skrzynki, nie ma możliwości eksploracji samego wraku
- wraki zwykłych statków kosmicznych - te dla odmiany można naprawić i i wymieniając ze swoim statkiem można nimi normalnie latać. Minusem jest to, że każde uszkodzone pole naprawia się zużywając cenne materiały
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
