No Man's Sky: Galaktyka - eksploracja, centrum, rdzeń, czarna dziura, mapa galaktyki No Man's Sky poradnik, solucja
Galaktykę w grze No Mans Sky można opuścić przez rdzeń galaktyki. Tutaj przeczytacie jak korzystać z mapy galaktyki, jak podróżować po galaktyce i jak korzystać z czarnych dziur.
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2024
W grze No Man's Sky jest ponad 250 galaktyk do odwiedzenia. Z tej strony dowiecie się jak działa mapa galaktyki, jak poruszać się po galaktyce, jak podróżować do innej galaktyki i jak dostać się do rdzenia galaktyki. Omawiamy czarne dziury oraz typy galaktyk.
Informacje ogólne
Gra rozpoczyna się w galaktyce o nazwie Euclid. Wraz z przechodzeniem głównych zadań w grze, będziecie mogli opuścić tę galaktykę, aby podróżować między dalekimi zakątkami wszechświata w No Man's Sky.
Każda galaktyka składa się z rdzenia galaktyki oraz systemów planetarnych. Galaktyka może zawierać nawet ponad 500 systemów.
Galaktyki dzielą się na kilka typów:
- puste - są to galaktyki wymarłe;
- surowe (Harsh) - warunki panujące w takich galaktykach są nieprzyjazne;
- bujne (Lash) - systemy w tych galaktykach są wysoko rozwinięte, a ich planety posiadają ogromną ilość pierwiastków, materiałów oraz żyjących istot;
- standardowe (Norm) - są to najczęściej spotykane galaktyki. Systemy w takich galaktykach są zróżnicowane.
Mapa galaktyki
Gdy znajdujecie się w przestrzeni kosmicznej, otrzymujecie dostęp do mapy galaktyki. W lewym górnym rogu ekranu wyświetlana jest nazwa galaktyki oraz Wasza odległość od jej rdzenia (mierzona w latach świetlnych).
Strzałki w lewo i w prawo służą do wyznaczenia trasy. Możecie wybrać:
- kierunek rdzenia galaktyki,
- swobodną eksplorację,
- kierunek wyznaczonego przez was punktu orientacyjnego,
- czarną dziurę,
- stacje Atlasa,
- lub aktywną misję.
Dzięki mapie galaktyki będziecie mogli przenosić się do pobliskich systemów planetarnych, jeżeli Wasz statek będzie wyposażony w odpowiednią technologię i paliwo. Pod nazwą systemu i regionu znajduje się odległość jaką musicie przebyć.
Więcej o tym jak podróżować przy pomocy hipernapędu przeczytacie na stronie: Jak opuścić pierwszy system?.
Czarne dziury
Czarne dziury będą w stanie Was przenieść na odległości mierzące nawet kilkadziesiąt tysięcy lat świetlnych w zaledwie kilka sekund. Korzystanie z czarnych dziur przybliży Was do centrum galaktyki, lecz takie podróżowanie niesie za sobą też negatywne skutki.
Innym sposobem na zbliżenie się do centrum galaktyki może być przeskakiwanie między systemami planetarnymi za pomocą hipernapędu. Jest to jednak bardzo powolny proces.
Przelatywanie przez czarne dziury może zniszczyć moduły technologii znajdujące się na wyposażeniu Waszego statku, jednak moduły znajdujące się w ekwipunku technologii będą bezpieczne.
Czarna dziura to anomalia przestrzenna, którą może dla Was odszukać Polo (postać tę znajdziecie na stacji Anomalii). Gdy Polo zdradzi Wam położenie czarnej dziury, ta ukaże się na mapie galaktyki i będziecie mogli wybrać do niej trasę.
Po podróży przez czarną dziurę, na ekranie pojawi się informacja ile lat świetlnych przebyliście. Należy pamiętać, że szybkie przemieszczanie się dzięki czarnym dziurom kilka razy z rzędu, nie przybliży Was do centrum galaktyki po linii prostej. Jeśli więc korzystacie z takiego podróżowania, nie oczekujcie, że będziecie w stanie znaleźć swoją poprzednią pozycję.
Jak się dostać do rdzenia galaktyki?
Po wejściu w mapę galaktyki, wybierzcie trasę prowadzącą do jej rdzenia. Na ekranie pojawi się najszybsza droga przez systemy planetarne.
- Czerwona linia prosta oznacza, że macie wystarczającą ilość paliwa, aby skorzystać z hipernapędu i przeskoczyć do tego systemu.
- Czerwona przerywana linia oznacza, że system ten jest poza Waszym zasięgiem, lub potrzebujecie innego napędu, aby się tam dostać.
Gdy dotrzecie w pobliże centrum galaktyki, będziecie mogli wskoczyć w jej rdzeń. Aby to zrobić należy mieć w pełni naładowany hipernapęd. Gdy zakończycie podróż, automatycznie znajdziecie się na planecie należącej do innej galaktyki.
Po podróży międzygalaktycznej, wszystkie Wasze moduły znajdujące się w wyposażeniu ogólnym kombinezonu i statku zostaną zniszczone. Moduły w wyposażeniu technologii i ładunku (cargo) pozostaną nienaruszone.