Upgrades | Podstawowe zasady gry | NHL 06 poradnik NHL 06
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Poprawa jakości infrastruktury ma duży wpływ na grę naszego zespołu. Poniżej znajdziecie spis wszystkich możliwych upgrade'ów, a także rady, które z nich warte są inwestowania, a które należy sobie darować. Naturalnie każda inwestycja kosztuje, ceny są dosyć zróżnicowane i uzależnione od tego, jaką osobowość wybraliśmy i jakie mamy dostępne zniżki. Standardowo pierwsza gwiazdka kosztuje 0,2-0,4 mln $, kolejne blisko 2x więcej itd. Osiągnięcie najwyższego poziomu jednej kategorii trwa 1-2 sezony. Nie muszę chyba dodawać, że budżet na upgrade'y zwiększa się wraz z ilością wygranych meczów...
Front Office
Assistant GM - zwiększa o 5% szansę na kupno zawodnika (nawet gwiazdy).
Legal - oszczędzamy na kontraktach 10% sumy.
Accouting - zmniejsza podatek o 5%.
Marketing - zwiększa ilość kibiców i przychody z biletów.
Scouting - zwiększa precyzyjność scoutów w poszukiwaniach talentów o 10%.
Z powyższych możliwości odradzam Assistant GM oraz Marketing. Na jednym i drugim zyskamy, gdy będziemy dobrze grać w sezonie zasadniczym i playoffach. Gorąco polecam Accouting i Legal. Podatki zżerają dużą część naszego całkowitego budżetu, natomiast na oszczędnościach z kontraktów możemy zyskać nawet 2-3 miliony $ rocznie! Za taką kwotę można zdobyć niezłej klasy gracza, bądź przeznaczyć ją na ulepszenia.
On Ice Staff
Head Coach - do potencjału każdego zawodnika dodaje +2.
Assistant Coaches - dodaje do treningu +1 i zwiększa efektywność.
Goalie Coach - dodaje +2 do umiejętności bramkarzy.
Minor League Coach - przyśpiesza rozwój gracza o 6 miesięcy.
Power Skating Coach - dodaje +2 do grupy umiejętności Skating (np. podanie, strzał).
Na szczególne zainteresowanie zasługuje Head Coach i Minor League Coach. Ale tylko wtedy, gdy potencjał młodego zawodnika wynosi więcej niż 80. W innym przypadku stosujemy ulepszenia wedle własnych potrzeb. Gdy mamy słabego bramkarza, aplikujemy mu gwiazdę w Goalie Coach. Gdy nasi obrońcy topornie się poruszają, to Assistant + Power Skating powinno zmniejszyć ten problem.
Off Ice Staff
Medical - zmniejsza okres rehabilitacji graczy o 10% i zmniejsza podatność na kontuzje.
Equipment Manager - zwiększa umiejętności strzału i podania o +1.
Gym - dodaje drużynie +1 do siły i wytrzymałości.
Team Travel - zwiększa o +2 atrybuty zawodników w meczach wyjazdowych.
Team Functions - zwiększa morale zespołu o 5%.
Jeżeli ustawiliśmy wysoki współczynnik Injuries (kontuzje) to jak najszybciej należy skorzystać z opcji Medical, przynajmniej 1 gwiazdka zapobiegnie pladze kontuzji. Przy słabych wynikach przyda się Team Functions, ale tylko wtedy, gdy nastroje w zespole nie napawają optymizmem (morale w granicach 80). Gdy często korzystamy z możliwości symulacji meczu, to gorąco polecam Team Travel. Na wyjazdach będziemy zwyciężać o wiele częściej. Gym i Equipment Manager zostawiam tym, którzy się nudzą. :) Te ulepszenia za wiele nie wprowadzają i ich wejście w życie uważam za ostateczność.