Technologie pościgowe (Pursuit Tech) | Kariera pirata drogowego (Racer) poradnik Need for Speed Rivals
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Technologie pościgowe (Pursuit Tech)
Podstawowe informacje
W każdym z posiadanych samochodów możesz zamontować maksymalnie dwie technologie pościgowe (Pursuit Tech) i warto dbać o to żeby wykorzystywać oba sloty już od samego początku gry, nawet jeśli początkowo będą to ulepszenia, które nie cechują się maksymalną przydatnością.
Ważną informacją jest to, że na starcie niektóre z bardziej zaawansowanych technologii są niedostępne i w celu ich odblokowania musisz awansować do kolejnych rozdziałów głównej kariery. To samo tyczy się nowych generacji istniejących technologii. Przykładowo, inwestując w rozwiniętą wersję ładunku EMP skraca się czas oczekiwania na namierzenie innego pojazdu. Niestety, chcąc zamontować najlepszą wersję jakiejś technologii musisz najpierw zakupić wszystkie poprzednie, tak więc warto się zawsze zastanowić czy chętnie korzystasz z danej modyfikacji i czy w rezultacie wydane na nią punkty nie zostaną zmarnowane. Pełna lista technologii wraz z sugestiami odnośnie ich używania znajduje się w dalszej części tekstu.
Ważna uwaga - Nowe odmiany technologii pościgowych wymagają także dysponowania lepszymi modelami aut, odblokowywanymi w miarę zdobywania wyższych rang. Nie licz więc na to, że będziesz mógł zakupić najlepsze wspomagacze na przykład do bazowego modelu Porsche Cayman S, gdyż najzwyczajniej w świecie nie pojawią się one na liście zakupów. Zależność ta wymusza niestety regularne nabywanie nowych pojazdów, wyraźnie utrudniając próby ukończenia dużej części kariery tylko jednym wybranym przez siebie samochodem.
Electrostatic Field (ESF) - Pole elektrostatyczne
Przydatność: wysoka
Główne zastosowania: wyścigi z udziałem innych piratów drogowych; ucieczki przed policją
Wbrew temu co może sugerować opis tej technologii pole elektrostatyczne nie powinno być wykorzystywane głównie do unikania min ogłuszeniowych (Stun Mine) oraz ładunków EMP, choć oczywiście są to też oczywiście jego niezaprzeczalne atuty. Główną zaletą tej modyfikacji jest to, że po naładowaniu sterowanego samochodu uszkadza on inne pojazdy, które wejdą z nim w kontakt. Możesz to wykorzystywać na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie osobiście uderzając w samochody piratów drogowych oraz w radiowozy, bądź też uaktywniając omawianą technologię po tym jak zobaczysz wrogi pojazd w lusterku wstecznym. Niezależnie od okoliczności użycia pola ESF możesz w ten sposób w bardzo wyraźny sposób obniżać energię "wrogich" aut i w ekstremalnych przypadkach pojedyncze zderzenie może odebrać konkurentowi nawet 2/3 paska energii.
Bardzo istotną kwestią jest oczywiście jak najszybsze odblokowanie kolejnych generacji tej technologii, dzięki czemu siła działania pola elektrostatycznego ulegnie znacznej poprawie. Dodatkowo wraz z nabywaniem dalszych generacji skraca się czas regeneracji technologii oraz zwiększa się jej liczba użyć, dzięki czemu nie będziesz musiał co chwila rozglądać się za nowym warsztatem.
EMP - Impuls elektromagnetyczny
Przydatność: średnia
Główne zastosowania: wyścigi z udziałem innych piratów drogowych
Impuls elektromagnetyczny na najniższych poziomach rozwoju jest mało przydatną technologią pościgową, a to dlatego, że całkowite namierzenie jadącego przed Toba pojazdu trwa zdecydowanie zbyt długo. W rezultacie łatwo jest popełnić jakiś błąd i zmarnować ładunek po nieudanym procesie celowania lub niepotrzebnie wolniej jechać, odczekując na zakończenie procesu namierzania zamiast dalej się ścigać. Dopiero po zakupieniu kolejnych generacji skuteczność tej technologii poprawia się, choć w dalszym ciągu nie ustawiłbym jej w tym samym rzędzie co na przykład ESF. EMP radzę wykorzystywać wyłącznie do namierzania innych piratów drogowych. Nie polecam natomiast używać tej technologii na radiowozach, bo chcąc namierzyć jakiś policyjny pojazd możesz zostać w międzyczasie zostać uderzony z tyłu lub z boku i w rezultacie dużo stracić.
Wraz z odblokowywaniem kolejnych generacji tej technologii przyśpieszeniu ulega czas jej ładowania. Oprócz tego możesz liczyć na odbieranie innym pojazdom większych ilości energii.
Jammer - Zakłócacz
Przydatność: niska
Główne zastosowania: wyścigi z udziałem żywych graczy
Technologia ta moim zdaniem jest najmniej przydatną spośród wszystkich, które udostępnione zostały piratom drogowym. Zasadniczą wadą otaczania sterowanego pojazdu swego rodzaju barierą ochronną jest to, że ciężko jest odgadnąć kiedy modyfikacja ta może się najbardziej przydać. Co więcej, dodatkowa cecha tej technologii, polegająca na blokowaniu interfejsu innych uczestników wyścigu lub pościgu tak na dobrą sprawę jest pomocna wyłącznie w zawodach z udziałem żywych graczy. Zablokowanie innym graczom opcji korzystania np. z radaru może bowiem doprowadzić do tego, że popełnią jakiś błąd czy całkowicie się pogubią, zbaczając z ustalonej trasy. W przypadku prowadzenia zmagań ze sztuczną inteligencją proponuję więc technologię tę całkowicie pomijać przy planowaniu zakupów.
Kolejne generacje zakłócacza wydłużają czas jego trwania, poprawiają jego zasięg, skracają czas regeneracji technologii oraz zwiększają liczbę jej użyć. Wszystkie te zmiany nie usprawniają jednak w wyraźny sposób przydatności opisywanej technologii.
Shock Wave - Fala uderzeniowa
Przydatność: średnia
Główne zastosowania: wyścigi z udziałem innych piratów drogowych; ucieczki przed policją
Fala uderzeniowa na pierwszy rzut oka posiada praktycznie same zalety - jest tańsza w zakupie chociażby od pola elektrostatycznego oraz w przeciwieństwie do konkurencyjnej modyfikacji EMP nie wymaga zaliczania mozolnego procesu namierzania. Szybko okazuje się niestety, że ceną za tego typu ułatwienia jest jej stosunkowo niewielka skuteczność. Nie licz na to, że dzięki opisywanej technologii będziesz mógł w łatwy sposób pozbawiać przeciwników ich pasków energii, nawet po zakupieniu kolejnych generacji fali uderzeniowej. Jej głównym zastosowaniem staje się w rezultacie wytrącanie wrogów z jazdy i w zależności od aktualnej sytuacji może ich tu zarówno jedynie nieznacznie spowolnić, jak i doprowadzić do tego, że zderzą się z elementami otoczenia czy przejeżdżającym autem cywilnym. Podsumowując, jest to niezła modyfikacja na start, ale w dalszej części kariery lepiej jest zainwestować w coś mocniejszego.
Wraz z nabywaniem kolejnych generacji fali uderzeniowej zwiększa się jej siła działania, skraca się jej czas regeneracji i zwiększa się jej liczba użyć (brak konieczności częstego powracania do warsztatu).
Stun Mine - Mina ogłuszeniowa
Przydatność: wysoka
Główne zastosowania: ucieczki przed policją
Technologia min ogłuszeniowych jest jedną z najtańszych dostępnych w grze i faktycznie na bazowym poziomie rozwoju pozostawia ona wiele do życzenia. Dokonanie zakupu kolejnych generacji opisywanej modyfikacji zmienia stan rzeczy, albowiem miny stają się naprawdę pożytecznym dodatkiem, wyróżniającym się szczególnie wtedy gdy zależy nam na zgubieniu ścigających nas sił policji i nie chcemy jednocześnie zwalniać co jest niejako wymogiem dla skorzystania z takich mocy jak EMP czy Fala uderzeniowa. Chcąc zwiększyć maksymalnie skuteczność tej technologii zwracam jednak uwagę na rozstawianie min we właściwych miejscach. Najlepiej mianowicie żeby były to wąskie odcinki drogi, a nie np. autostrady, na których bezproblemowo można zjechać na inny pas ruchu.
Dokonanie zakupu kolejnych generacji miny ogłuszeniowej zaowocuje zwiększeniem ich siły rażenia oraz możliwością przechowania większej ich liczby na pokładzie pojazdu. Najlepsze jest jednak to, że znacząco skraca się także ich czas regeneracji, dzięki czemu możliwe jest rozstawienie dwóch lub nawet więcej min w stosunkowo niewielkiej odległości od siebie.
Turbo
Przydatność: wysoka
Główne zastosowania: próby czasowe; wyścigi z udziałem innych piratów drogowych
Turbo jest jedyną z technologii pościgowych zarezerwowanych dla kariery pirata drogowego, która nie posiada żadnych właściwości ofensywnych. Jej jedynym zastosowaniem jest w rezultacie występowanie w roli znacznie silniejszej odmiany standardowego nitro. Jest to szczególnie pomocne przy zaliczaniu prób czasowych, choć modyfikacja ta może ci się też przydać we wszystkich wyścigach, w których do pokonania są długie proste. Bardzo ważną informacją jest to żeby nie aktywować tej technologii w momencie zbliżania się do zakrętu, bo nie możesz jej przedwcześnie przerwać i w rezultacie możesz wpaść na bandę czy inną przeszkodę i rozbić się zamiast uciec konkurentom. Mimo wszystko radzę zainteresować się turbo, szczególnie w dalszym stadium kariery.
Wraz z odblokowywaniem kolejnych generacji turbo poprawie ulegają czas trwania oraz przyrost mocy silnika gwarantowany przez tę technologię. Oprócz tego otrzymuje się większą liczbę użyć. Zakup wyższych poziomów nie jest jednak całkowicie wymagany, gdyż nawet najsłabsza odmiana turbo daje zauważalne efekty.
Podsumowanie
Niezależnie od rodzaju wybieranych zadań polecam mieć zakupioną możliwie jak najwyższą generację pola elektrostatycznego (ESF). Jeśli chodzi o zapełnienie drugiego slotu, polecam decydować się na miny ogłuszeniowe (Stun Mine), choć w przypadku pojazdów budowanych pod kątem zaliczania trudniejszych prób czasowych z oczywistych względów lepiej sprawdzi się turbo.