Postępy w karierze | Kariera stróża prawa (Cop) w Need for Speed Rivals poradnik Need for Speed Rivals
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Postępy w karierze
Tryb kariery stróża prawa (Cop) podzielony jest na rozdziały i chcąc awansować do kolejnych rozdziałów musisz zaliczać wszystkie czynności z wybieranych przez siebie list zadań (Assignment). Warto w tym miejscu dodać, że rozdziały różnią się między sobą długością i o ile niekiedy do przejścia do następnego rozdziału wystarczy zaliczyć tylko jedną listę, to zdarzają się też takie, które wymagają wypełnienia założeń kilku list.
Istotną zależnością opisywanej gry jest to, że daje ona swobodę przy wyborze zadań, którymi chcesz się zajmować. Od momentu ukończenia prologu kariery gra za każdym razem stawia Cię przed wyborem jednej z trzech list (przykład na powyższym obrazku), a mianowicie Patrol, Undercover oraz Enforcer. Czynności z poszczególnych list nie różnią się między sobą w tak dużym stopniu jak ma to miejsce w przypadku kariery pirata drogowego. Co więcej, przy wyborze listy radziłbym nie sugerować się w tak dużym stopniu jej założeniami, tylko przewidzianą nagrodą za jej ukończenie. Za rozwiązaniem tym przemawia to, że każda z list powiązana jest z odblokowaniem innego typu radiowozu (więcej na ich temat na kolejnej stronie poradnika).
Uwaga - Jeżeli zdecydowałeś się na jakąś listę i po pewnym czasie uznałeś, że ci ona jednak nie odpowiada to możesz zamienić ją na inną, dokonując tego z poziomu kryjówki. Musisz jednak wiedzieć, że taki krok wiąże się z utratą wszystkich postępów w liście, którą do tej pory się zajmowałeś!
Uwaga - W wyjątkowych przypadkach założenia list z tego samego poziomu pokrywają się i wtedy właśnie już absolutnie jedynym kryterium wyboru jest to jaki nowy radiowóz pragniesz odblokować.
Prolog
Wszystkie czynności z jedynej dostępnej listy są bardzo proste do wykonania i są tak na dobrą sprawę częścią tutoriala (samouczka) mającego zapoznać Cię z podstawami rozgrywki. Nauczysz się mianowicie w jaki sposób należy łapać piratów drogowych oraz rozegrasz jedną z trzech dostępnych kategorii zawodów.
Listy zadań (Assignments) - poziom 1
Wszystkie trzy listy zadań są bardzo proste do zaliczenia, przy czym lista Undercover jako jedyna nie precyzuje w jakim typie zawodów musisz wziąć udział. Niezależnie od wybranej listy nowym elementem jest poznanie zasad funkcjonowania warsztatów w świecie gry.
Listy zadań (Assignments) - poziom 2
Jeśli nie chcesz brać udziału w zawodach Hot Pursuit to wybierz listę Undercover lub Patrol. Zwróć też uwagę na wymagania dotyczące uderzenia w samochody prowadzone przez piratów drogowych od tyłu (Rear-Ram) oraz z boku (Side-Slam). W przypadku listy Undercover pojawia się ponadto zadanie dotyczące osiągnięcia wysokiej prędkości - wszystkie tego typu wyzwania najlepiej jest próbować zaliczać na autostradzie, wspomagając się dodatkowo nitro.
Listy zadań (Assignments) - poziom 3
Zadania z tej listy stanowią swego rodzaju wprowadzenie do technologii pościgowych. W przypadku listy Patrol nie są one uściślone, natomiast listy Undercover oraz Enforcer wymagają już skorzystania z ustalonych odgórnie technologii.
Listy zadań (Assignments) - poziom 4
Z racji tego, że każda z trzech list zadań wymaga zdobycia srebrnego medalu pamiętaj o wybraniu tych zawodów, które najbardziej ci odpowiadają. W przypadku listy Patrol nowością jest zadanie polegające na minięciu się w niewielkiej odległości z innym pojazdem, najlepiej jadącym z naprzeciwka. Jeśli zaś chodzi o listę Undercover i zadanie ze spędzeniem określonej ilości czasu w powietrzu, wyszukuj w świecie gry skocznie zapewniające dalekie skoki i odbijaj się od nich przy dużej prędkości.
Listy zadań (Assignments) - poziom 5
Wszystkie listy zadań z tego poziomu skupiają się na temacie atakowania piratów drogowych. Najszybciej możesz zaliczyć listę Undercover, bo wymaga ona jedynie zatrzymania (w dowolny sposób) trzech uciekających pojazdów.
Listy zadań (Assignments) - poziom 6
Nie powinieneś mieć żadnych problemów z dwoma pierwszymi zadaniami z każdej listy. Pojawiają się tu też jednak dwie nowości. Pierwszą z nich jest atak Nitrous Side-Slam z listy Patrol, który wykonuje się aktywując nitro i następnie uderzając w bok innego pojazdu. W przypadku listy Undercover nowym elementem jest konieczność wykonania driftu. Polecam rozejrzeć po mapie za długimi, szerokimi nawrotami, próbując pokonać je w całości w uślizgu.
Listy zadań (Assignments) - poziom 7
Najszybciej moim zdaniem możesz zaliczyć listę Enforcer, choć dwie pozostałe nie odstraszają bardzo wymagającymi zadaniami. W przypadku zadania polegającego na wykonaniu pojedynczego długiego skoku poświęć trochę czasu na odnalezienie odpowiedniej skoczni, najeżdżając na nią dodatkowo z dużą prędkością.
Listy zadań (Assignments) - poziom 8
Zaliczenie każdej z dostępnych list zadań może ci tym razem zająć trochę więcej czasu, bo są one nieco trudniejsze i zawierają ponadto po cztery zadania. Najwięcej kłopotów może ci sprawić lista Undercover, bo wymaga ona wygranie zawodów cechujących się normalnym poziomem trudności (Medium). Wybierz ulubiony rodzaj zawodów, a jeśli mimo wszystko nie potrafisz wygrać przełącz się na jedną z pozostałych list.
Listy zadań (Assignments) - poziom 9
Każdą z list zadań musisz zaliczyć wykorzystując odgórnie przydzielony przez grę radiowóz, a mianowicie patrolową odmianę Dodge'a Chargera SRT8. Niezależnie od wybranej listy rozważ patrolowanie autostrady, albowiem oprócz łatwego pokonania wymaganego dystansu bezproblemowo będziesz też mógł utrzymywać wysoką prędkość wymaganą do pobicia jednego z rekordów.
Listy zadań (Assignments) - poziom 10
Także i ten poziom kariery jest bardzo wyjątkowy, albowiem zakłada on użycie Ferrari Enzo Ferrari, czyli pojazdu z kariery pirata drogowego. Auto to wyposażone jest w technologie EMP oraz Shock Wave (fala uderzeniowa), a także w modyfikacje poprawiające jego parametry. Wszystko to sprawia, że łapanie kolejnych piratów drogowych przychodzi z wielką łatwością i proponuję zresztą kontynuować jeszcze przez jakiś czas używanie tego auta nawet po powstrzymaniu 10 uciekinierów, bo w łatwy sposób zdobędziesz kolejne cenne punkty szybkości.
Listy zadań (Assignments) - poziom 11
Każda z trzech list zadań zakłada wygranie dwóch różnych typów zawodów. Z oczywistych względów najłatwiej możesz to osiągnąć wybierając zawody cechujące się niskim poziomem trudności (Easy), tym bardziej, że gra zezwala na powtarzanie wyścigów, które już wcześniej wygrałeś.
Listy zadań (Assignments) - poziom 12
Zadania z opisywanego poziomu kariery policjanta dość nieoczekiwanie są bardzo proste do zaliczenia, zakładając wykorzystywanie technologii pościgowych oraz uderzanie w auta piratów drogowych.
Listy zadań (Assignments) - poziom 13
Niezależnie od wybranej listy zadań cel jest ten sam - uzbieranie 100 tysięcy punktów szybkości (SP - Speed Points) w ramach pojedynczej sesji. Oznacza to, że w międzyczasie nie możesz powracać do mobilnego centrum dowodzenia. Pamiętaj w rezultacie o częstym odwiedzaniu warsztatów oraz o rozgrywaniu tych zawodów i pościgów, za które można otrzymać najwięcej punktów.
Listy zadań (Assignments) - poziom 14
Wypełnienie każdej z list może ci zająć trochę czasu, aczkolwiek nie zawierają one przesadnie skomplikowanych zadań. Tak na dobrą sprawę jedynym trudniejszym zadaniem jest to z listy Undercover zakładające przemieszczanie się z bardzo dużą prędkością przez co najmniej 15 sekund. Próby podejmuj na autostradzie, używając najszybszego dostępnego aktualnie radiowozu, a także pomagając sobie nitro i unikając kontaktu z innymi pojazdami.
Listy zadań (Assignments) - poziom 15
Podobnie jak w przypadku poprzedniego poziomu kariery stróża prawa najtrudniejsza wydaje się być lista Undercover. Jako jedyna wymaga ona przede wszystkim wygrania trudnych (Hard) zawodów i polecam w tym miejscu zdecydować się na rozegranie nagłego wezwania (Rapid Response). Innym dość wymagającym zadaniem z tej listy jest spędzenie co najmniej 5 sekund jadąc bezpośrednio za innym pojazdem (najlepiej jakimś radiowozem) i ponownie najlepiej sprawdzi się tu autostrada, bo nie będziesz musiał wykonywać po drodze żadnych skrętów. Listy Patrol i Enforcer są o wiele prostsze do zaliczenia, tak więc jeśli zależy ci na szybkim awansowaniu do kolejnego rozdziału dokonaj wyboru właśnie pomiędzy nimi.
Listy zadań (Assignments) - poziom 16
Tym razem dla odmiany najtrudniejsza jest lista Patrol, gdyż wymusza ona odniesienie zwycięstwa w aż dwóch różnych trudnych (Hard) zawodach. Najlepiej jest w rezultacie zdecydować się na zaliczenie zadań z listy Undercover lub Enforcer.
Listy zadań (Assignments) - poziom 17
Wszystkie trzy listy zadań z tego poziomu kariery są bardzo pracochłonne i mogą ci zająć nawet kilkadziesiąt minut. Jeśli masz zamiar wybrać listę Patrol lub listę Enforcer to skorzystaj z radiowozu dobrego w wyłapywaniu piratów drogowych. W przypadku listy Undercover najlepiej sprawdzi się z kolei szybki radiowóz, bo do pobicia będzie kilka rekordów prędkości.
Listy zadań (Assignments) - poziom 18
Lista Undercover jako jedyna wymusza wygranie dwóch trudnych (Hard) zawodów, tak więc jeśli nie chcesz się niepotrzebnie stresować wybierz listę Patrol lub Enforcer. Niezależnie od wybranej listy musisz po raz kolejny się dość wyraźnie napracować.
Listy zadań (Assignments) - poziom 19
Wszystkie trzy listy zadań mają taki sam wymóg i jest nim niestety konieczność wygrania trzech dowolnych trudnych (Hard) zawodów. Osobiście polecam podejmować próby w zaliczaniu nagłych wezwań (Rapid Response) oraz pościgów za pojedynczymi uciekinierami (Interceptor). Wykorzystuj oczywiście niedawno odblokowane radiowozy, tak by zwiększyć swoje szanse na wygraną.
Listy zadań (Assignments) - poziom 20
Na sam koniec kariery stróża prawa czekają Cię zawody Interceptor, których celem jest pojmanie Zephyra. Miejsce rozpoczęcia zawodów (Zero Hour) znajduje się w południowej części hrabstwa, w obszarze pokazanym na dołączonym obrazku. Zdecydowanie polecam wybrać do tego pościgu jeden z lepszych radiowozów, na przykład Lamborghini Aventador LP 700-4 lub Bugatti Veyron Super Sport. Oprócz tego zadbaj o zakup najlepszych technologii pościgowych (wraz z ich kolejnymi generacjami).
W początkowej części zawodów skupiaj się głównie na bezbłędnej jeździe, tym bardziej, że Zephyr dysponuje bardzo szybkim autem. Do uciekiniera z czasem zaczniesz się zbliżać i to właśnie wtedy dobrze jest zacząć używać technologii pościgowych. W celu zaliczenia opisywanego 20 poziomu kariery musisz jedynie zatrzymać Zephyra, przy czym warto oczywiście spróbować zdobyć jak najlepszy medal.
Epilog
Główną nagrodą za zaliczenie dwudziestej listy zadań jest odblokowanie ostatniego radiowozu. Co więcej, od tego momentu możesz powracać do ominiętych wcześniej list zadań (w sumie będzie ich 40; wyboru listy dokonuje się z poziomu mobilnego centrum dowodzenia). Ich zaliczanie pozwoli ci mianowicie na uzyskanie dostępu do pozostałych odmian radiowozów.