Łapanie piratów drogowych w Need for Speed Rivals | Kariera stróża prawa (Cop) poradnik Need for Speed Rivals
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Łapanie piratów drogowych
Ogólne założenia pościgów w Need for Speed Rivals nie odbiegają w jakiś znaczący sposób od tego do czego fanów serii przyzwyczaiły poprzednie "policyjne" odsłony tej serii, tak więc w celu pomyślnego posadzenia danego pirata drogowego za kratkami musisz go zatrzymać lub doszczętnie zniszczyć prowadzony przez niego samochód.
Sam pościg może rozpocząć się na kilka różnych sposobów i jest to oczywiście uzależnione od okoliczności jego rozgrywania. Jeśli przystąpiłeś do zawodów to od razu do niego dołączysz i pościg zakończy się w momencie powstrzymania wszystkich ścigantów, wyczerpania limitu czasu lub gdy wszyscy niezłapani piraci drogowi dotrą do linii mety.
Jeśli natomiast mówimy o swobodnej eksploracji świata gry to dysponuje się tu już większą swobodą. Możesz przede wszystkim odnotować rozgrywający się w okolicy pościg i w zależności od upodobań zignorować go lub do niego dołączyć (uderzenie w auto uciekiniera lub uaktywnienie syren). Oprócz tego możesz też wpaść na pirata drogowego, który nie jest aktualnie przez nikogo ścigany. W tym drugim przypadku bardzo pomocne jest dysponowanie nieoznakowanym radiowozem (kategoria Undercover), a to dlatego, że możesz w prostszy sposób zbliżyć się maksymalnie do pojazdu, który zwrócił Twoją uwagę i zaatakować jego kierowcę z zaskoczenia, już na samym początku pościgu odbierając jego pojazdowi część paska energii.
Paski energii ściganych pojazdów możesz wyczerpywać przede wszystkim poprzez zderzanie się z nimi. W miarę możliwości warto szukać okazji do czołowych zderzeń oraz do uderzania w bok danego samochodu, choć równie istotny (a może nawet ważniejsze) jest to żeby w momencie zderzenia dysponować dużą różnicą prędkości, bo to ona w głównej mierze warunkuje ile punktów uszkodzeń odnotuje zaatakowane przez Ciebie auto.
Równie pomocne jest korzystanie z technologii pościgowych (Pursuit Tech). Wszystkie dostępne technologie dokładne opisane zostały w dalszej części tego rozdziału, tak więc w tym miejscu zasugeruję jedynie, że warto dysponować co najmniej jedną typowo ofensywną technologią, jak chociażby ESF, które przy sprzyjających warunkach potrafi odebrać drugiemu pojazdowi nawet połowę paska energii.
Tak jak już powiedziałem na samym początku tej strony pościg możesz zakończyć między innymi poprzez zniszczenie pojazdu uciekiniera, czyli po pozbawieniu jego samochodu całego paska energii. Sporym ułatwieniem omawianej gry jest to, że piraci drogowie w trakcie uciekania przed policyjnym pościgiem nie korzystają z mijanych po drodze warsztatów, tak więc nie musisz martwić się, że po niemal całkowitym wyczerpaniu paska energii ściganego auta nagle powróci ono do idealnego stanu.
Na niszczenie aut piratów drogowych radzę decydować się przede wszystkim wtedy gdy do złapania jest kilku z nich, albowiem wszystkie czynności można wykonywać w trakcie jazdy, nie tracąc tym samym dystansu do innych samochodów uczestniczących w pościgu.
Druga możliwość zakłada zatrzymanie pojazdu pirata drogowego. Jest to trudniejsze do osiągnięcia, aczkolwiek zasadniczą zaletą tej metody jest to, że nie musisz marnować czasu na wyczerpanie całego paska energii ściganego samochodu. Sprawia to, że omawiana metoda działania doskonale sprawdza się chociażby w zawodach Interceptor, w których kluczem do zdobywania złotych medali jest właśnie jak najszybsze doprowadzanie do finalizowania pościgów.
Okazji do zatrzymania uciekającego auta szukaj przede wszystkim wtedy gdy w wyniku Twoich działań zderzy się ono na przykład z policyjną blokadą czy elementem otoczenia. Próbuj mianowicie ustawiać się przed piratem drogowym, prostopadle do jego pojazdu, bądź też uderzaj go od tyłu i przyciskaj go do przeszkody, z którą się zderzył. Za każdym razem musisz odczekać aż pasek zatrzymania zapełni się (przykład na powyższym obrazku), dzięki czemu pościg dobiegnie końca.
Uwaga - W momencie zapełniania się paska zatrzymania auto ściganta nie musi znajdować się w całkowitym bezruchu, gdyż "dozwolone" są minimalne ruchy z jego strony wykonywane przy prędkości kilku kilometrów na godzinę.