Opcje, ustawienia, zasady | NBA Live 2005 poradnik NBA Live 2005
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
- Rules - będziesz tu mógł zmieniać zasady, które obowiązują podczas meczu NBA.
- Preferences - tutaj masz całą masę suwaków odpowiadających za ustawienia dźwiękowe. Dodatkowo możesz tu regulować częstotliwość replay'ów podczas gry.
- Gameplay Settings - możliwość dostosowania do swych potrzeb kilku czynników, które wpływają na rozgrywkę.
- In-Game Settings - tu natomiast możesz ustalić ważne rzeczy, jak na przykład długość kwarty czy pozycję kamery.
- Load/Save - miejsce, w którym można wczytywać i zapisywać stany gry.
- Configure Controlls - opcja, dzięki której będziesz mógł ustawić odpowiadające Ci sterowanie koszykarzami.
Rules
- Foul-out - ten suwak odpowiada za ilość dopuszczalnych fauli, nim zawodnik opuści boisko. Liczba przewinień może wahać się od zera (wtedy faule w ogóle nie są odnotowywane) do dziewięciu.
- Shot Clock - ta zasada mówi o tym, iż drużyna musi wykonać rzut do kosza w ciągu 24 sekund od momentu, gdy piłka znajdzie się w grze.
- Out Of Bounds - ustawiając opcję włączoną boisko będzie normalnych wymiarów i nie można przekraczać linii autowej. Możesz jednak wyłączyć ten parametr i wtedy będziesz miał możliwość biegania z piłką nawet za kosz.
- Backcourt Violation - jeżeli przekroczysz z piłką swoją połowę nie możesz się wrócić ani podać piłki za siebie.
- Traveling - błąd kroków. Występuje wtedy, gdy złożymy się do rzutu, odbijemy od ziemi, jednak nie wypuścimy piłki przed spadnięciem na podłoże.
- Goaltending - reguła ta mówi, że nie można blokować piłki opadającej do kosza. Dlatego, gdy chcesz zbierać zawodnikiem piłkę, poczekaj, aż ta wpierw odbije się od obręczy. A zmierzającej prosto do kosza piłki i tak żaden koszykarz "wyjąć" nie potrafi.
- Defensive 3 Seconds - błąd trzech sekund w obronie. Oznacza to tyle, iż nie można kryć dwoma (lub więcej) zawodnikami.
- 5 Second In Bounding - masz pięć sekund czasu na to, aby rozpocząć grę z linii autowej.
- 8 Second Half Court - po rozpoczęciu gry musisz wyjść ze swojej połowy boiska w ciągu maksymalnie ośmiu sekund.
Gameplay Settings
- Game Speed - ten suwak przesuwać możesz wtedy, gdy chcesz zwiększyć dynamiczność gry. Im wyższa wartość, tym szybciej będzie się rozgrywało spotkanie.
- Free Throw Difficulty - pasek ustala jak trudno jest trafić do kosza. Im wyższa wartość, tym piłki rzadziej będą przelatywać przez obręcz. Jeżeli masz problemy ze zdobywaniem punktów powinieneś obniżyć wartość suwaka.
- Boundary Force Field - jest to, można by rzec, "surowość" sędziego podczas meczu. Im wyższa wartość, tym trudniej będzie przechwycić piłkę bez faulu.
- Injury Frequency - suwak ten zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia kontuzji podczas doznania faulu.
- Fatigue Effect - ta opcja oznacza podatność Twoich zawodników na zwiększenie. Im wyższa wartość, tym koszykarz szybciej będzie tracił siły.
- Charge/Block Foul Frequency - im wyższa wartość, tym większe prawdopodobieństwo spowodowania faulu w grze ofensywnej/defensywnej.
- Shooting Foul Frequency - im wyższa wartość, tym większe prawdopodobieństwo spowodowania faulu podczas wyskoku do rzutu.
- Reach-In Foul Frequency - im wyższa wartość, tym większe prawdopodobieństwo spowodowania faulu podczas przechwytywania piłki.
- In-Air Collision Foul Frequency - im wyższa wartość, tym większe prawdopodobieństwo spowodowania faulu podczas wyskoku do zbiórki.
Suwaki możesz też przestawić na User/CPU, gdzie będziesz mógł zmieniać bardzo dużo rzeczy. Majstrując przy tych parametrach możesz ustalać możliwość i łatwość wykonywania wszystkich zagrań, jakie w NBA są dostępne. Warto pomyśleć nad tym, gdy nawet poziom All-star jest dla Ciebie za łatwy. Zmniejsz wtedy sobie wartość poszczególnych suwaków, by gra już tak łatwa nie była.
In-Game Settings
- Skill Level - poziom trudności. Im wyższy, tym efektowniej gra drużyna sterowana przez komputer.
- Quarter Length - tutaj możesz ustalić długość jednej kwarty. Mecz NBA składa się z czterech części (kwart), przy czym w prawdziwych rozgrywkach każda z nich trwa 12 minut. Ty zaś masz wybór od dwuminutowej aż do dwunastominutowej. Im dłuższy czas gry, tym wyniki symulowanych (jak i rozgrywanych przez Ciebie) będą wyższe.
- CPU Assistance - gdy włączysz tę opcję komputer będzie Ci pomagał. Jak? Nie będziesz miał chociażby możliwości podać za połowę boiska po przekroczeniu linii, tak aby nie złamać zasady Backcourt Violation.
- Shot Control - jeżeli włączysz ten parametr, to komputer automatycznie będzie rzucał piłkę. Twoja rola ograniczy się jedynie do stuknięcia w klawisz odpowiadający za strzał, aby wyskoczyć w górę. Sztuczna inteligencja natomiast sama zdecyduje kiedy piłkę w kierunku kosza wyrzucić. Opcja przydatna dla tych, którzy nie radzą sobie ze zdobywaniem punktów.
- Stamina Bar - pasek, który pokazuje ilość wytrzymałości. Maleje on wraz z bieganiem oraz aktywną grą zawodnika. Gdy pasek się wyczerpie nie będzie możliwy bieg.
- Camera View - tutaj możesz zmienić pozycję kamery. Polecam grać zwykłe spotkania na Press Box, gdyż bardzo ciekawie przedstawiony jest wtedy mecz. Standardowa kamera, to Baseline, jednak taki widok nie jest w pełni funkcjonalny.