[Game Mods] Season - Season Setup | NBA Live 2005 poradnik NBA Live 2005
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Season Setup
Istotą NBA są rozgrywki sezonowe. Season, to najbardziej okrojony z dostępnych trybów, który oferuje graczowi możliwość poprowadzenia drużyny przez cały rok sportowych wysiłków. Tutaj wcielisz się w lidera drużyny. Będziesz mógł prowadzić transfery, zarządzać aktualnym składem zespołu, no i oczywiście samemu rozgrywać mecze.
Po wybraniu opcji Season będziesz musiał wpierw skonfigurować nadchodzący rok. Po lewej stronie okna masz spis drużyn, które znajdują się w danej dywizji. Liga NBA podzielona jest na dwie Konferencje, w każdej po trzy dywizje. W dywizji znajduje się 5 drużyn, co daje nam 30 zespołów. Możesz użyć przycisku Clear Division, który znajduje się w prawym dolnym rogu, aby "wyczyścić" aktualne zestawienie zespołów i samemu dobrać je wedle własnej woli.
W oknie po prawej stronie jest cała masa opcji, suwaków i tym podobnych.
- Division - tutaj przełączasz się między sześcioma dostępnymi dywizjami.
- League Type - możesz ustawić na standardowe NBA, co wprowadzi wszelkie ustawienia "prawdziwego" sezonu, a wszystkie dywizje zostaną ustawione zgodnie z ich rzeczywistym wyglądem. Wybierz Custom aby samemu pobawić się opcjami.
- Season Length - masz trzy "długości" do wyboru. Sezon może być krótki (short, 29 meczy), średni (medium, 58 meczy) oraz długi (long, 82 meczy).
- Schedule Type - typ terminarza, czyli rozlokowanie rozgrywek podczas sezonu. Wybierając NBA, ustawisz opcję Season Length na 82 mecze. Natomiast decydując się na Random własnoręcznie będziesz mógł ustawić wszelkie opcje.
- Fantasy Draft - jeżeli nie chcesz grać prawdziwymi składami możesz ustawić ten parametr na Yes. Wtedy przed rozpoczęciem sezonu wszyscy zawodnicy NBA zostaną przydzieleni "na nowo" do drużyn. Na początku tworzony jest spis zespołów i ten, który zajmuje najwyższe miejsce ma możliwość wyboru zawodnika jako pierwszy. Najbardziej poszkodowane są więc te drużyny, które znajdują się na samym dole listy.
- Simulation Injuries - ta opcja odpowiada za kontuzje zawodników podczas symulacji meczów. Jeżeli więc nie chcesz, by podczas samo-rozgrywającego się spotkania, któryś z Twych graczy ucierpiał, ustaw tę opcję na No. Lecz, jeśli nie zależy Ci na zdrowiu podopiecznych i wolisz więcej realizmu, możesz bez wahania przestawić parametr na Yes.
- Injury Notify - gdy tę opcję ustawisz jako Yes, wtedy będziesz otrzymywał powiadomienia, o ile podczas symulowania meczu któryś z zawodników odniesie kontuzję.
- Sim Quarter Length - tutaj możesz ustalić długość jednej kwarty. Mecz NBA składa się z czterech części (kwart), przy czym w prawdziwych rozgrywkach każda z nich trwa 12 minut. Ty zaś masz wybór od dwuminutowej aż do dwunastominutowej. Im dłuższy czas gry tym wyniki symulowanych spotkań (jak i rozgrywanych przez Ciebie) będą wyższe.
- Playoff Length - ta opcja natomiast odpowiada za ilość meczy w czasie finałów sezonu, czyli Playoffs. Te rozgrywki odbywają się systemem pucharowym, czyli wygrywa ta drużyna, która zdobędzie przewagę w zwycięstwach. Do wyboru masz więc po jednym meczu (1-1-1-1), trzech (3-3-3-3), pięciu (5-5-5-5) lub siedmiu (7-7-7-7). Ta ostatnia ilość odpowiada rzeczywistym rundom Playoffs.
- Switch Teams - zmiana zespołu
- Modify CPU Rosters - jeżeli chcesz mieć możliwość zmieniania składów innych zespołów niż Twój (czyli wszystkich drużyn) ustaw tę opcję na Yes.
- Trade Restrictions - ten parametr, gdy jest włączony, uniemożliwia robienie "kosmicznych" transferów, jak np. wymiana słabego gracza na kogoś bardzo dobrego.
- Trade Deadline - w trzech czwartych trwania sezonu następuje Trade Deadline, czyli czas, w którym przestajesz mieć możliwość transferów między drużynami. Ustaw opcję 'No', aby uniknąć owego terminu i móc dokonywać wymian zawodnikami przez cały sezon.
- CPU Initiated Trades - jeżeli ten parametr ustawisz na Yes, sztuczna inteligencja komputera sama będzie mogła inicjować transfery między sobą, jak i z Twoją drużyną.
- Simulation Type - istnieją dwie opcje symulowania meczy. Regular, czyli rozstrzygnięcie spotkania w mgnieniu oka. Dzięki drugiej - Intervention - będziesz widział ramkę z aktualnymi wynikami kończącej się kwarty. Jeżeli zobaczysz, że Twoja drużyna przegrywa i będziesz chciał sam dokończyć rozgrywkę, wystarczy kliknąć przycisk 'Intervention". Wtedy znajdziesz się w tej kwarcie, na której symulacja się skończyła i obejmiesz sterowanie nad koszykarzami.
Gdy przygotujesz się już do rozpoczęcia sezonu (lub Draftu) przejdź dalej.