Mr Prepper: Porady na start Mr Prepper poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do Mr Prepper znajdziesz porady, które pomogą ci w początkach rozgrywki.
- Robienie zapasów
- Pułapki na zwierzynę
- Zadbaj o schematy
- Opcja: Biegaj zawsze
- Skróty klawiaturowe
- Szafka przy drzwiach
Robienie zapasów
Nie rób zapasów i zużywaj surowce na bieżąco - jeśli zgromadzisz zbyt wiele jedzenia, będzie się psuło. Jeśli zakupisz za dużo surowców jednego typu, może cię potem nie być stać na bardziej kluczowe materiały lub przedmioty fabularne. Przetworzenie jedzenia odnowi trwałość. Dodanie świeżych owoców "do kupki", także. Przetrzymuj je w lodówce. Przetwarzaj zbędne przedmioty - materiały nie ważą!
Pułapki na zwierzynę
Na początek najlepszą inwestycją są pułapki na drobną zwierzynę, które możesz założyć w lesie.
Ilość pułapek nie jest ograniczona - trudniej o pozyskanie dużej ilości przynęt. Jednak, gdy zdobędziesz większy poziom zaufania u Łowczyni, otrzymasz dostęp do nowych przynęt. Pułapki możesz rozłożyć tylko w miejscach, gdzie widnieje znak "Traps area". Czas potrzebny na złapanie zwierzyny to około doby; nieco mniej, gdy używasz Szybkiej przynęty.
Zadbaj o schematy
Gdy nabędziesz siekierę / kilof / nóż, warto je rozebrać, gdy ich zużycie będzie już wysokie.
Dzięki temu pozyskasz schemat i będziesz mógł sam wykonać narzędzie, zamiast za nie przepłacać u handlarzy.
Opcja: Biegaj zawsze
Zaznacz w ustawieniach gry opcję Biegaj zawsze, by postać poruszała się szybciej przez cały czas.
Gdy opcja nie jest zaznaczona, musisz kliknąć na obiekt dwukrotnie, by postać podbiegłą do niego. W przeciwnym razie będzie chodzić wyjątkowo wolno, szczególnie pomiędzy kolejnymi poziomami bazy oraz podczas eksploracji.
Skróty klawiaturowe
Używaj klawiatury: szczególnie podczas starć z przeciwnikami przydatne będą klawisze szybkiego dostępu (1-4) [dopiero po zdobyciu plecaka], do leczenia oraz używania granatów i zmiany broni. Wymienione przedmioty musisz wcześniej wyposażyć z poziomu ekwipunku (na broni/pożywieniu kliknij PPM i Wyposaż). Obok ikony broni pojawi się ikona wyposażonego przedmiotu z numerem przypisania. Warto także "przybliżyć sobie" często używane przyciski, szczególnie Tworzenia i Ekwipunku (ja wykorzystałem Tab i F).
Szafka przy drzwiach
Szafka wyjściowa i na materiały - dobrym pomysłem jest postawienie przy drzwiach szafki, w której będziesz trzymał rzeczy na handel, na wypady eksploracyjne i opcjonalnie drugą na przyniesione fanty. W ten sposób nie będziesz musiał za każdym razem schodzić do swojej piwnicy i masz większą pewność, że nie zapomnisz np. siekiery do lasu.
Wykorzystaj swój ogród za domem jako ogródki warzywne. Nie zużyjesz prądu na ich oświetlanie ani miejsca na budowę, ponadto w czasie deszczu zostaną nawodnione za darmo. Dzień przed lub w dniu kontroli po prostu zbierz je do ekwipunku. Zmieścisz tam 10 ogródków (po przeniesieniu Warsztatu).