9. Formy wspólnej gry | Might and Magic Heroes Online poradnik Might & Magic: Heroes Online
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Drużyna
Pierwszą formą wspólnej gry w Might & Magic: Heroes Online jest gra zespołowa w formie drużyny. Organizowanie się w takie grupy jest dziecinnie proste. Wystarczy wejść w odpowiedni panel interfejsu (po lewej stronie ekranu) i zaprosić wybranych graczy (znajomych bądź obcych) do utworzenia własnej kompanii. Po uczynieniu tego pojawi się nam dodatkowa ikonka ukazująca opcje funkcjonowania drużyny. Możemy w nich ustalić czy chcemy, aby wszyscy członkowie bez wyjątku dostawali od razu zaproszenie do wzięcia udziału w bitwie, jeżeli ktoś spośród nich wywoła walkę, czy też nie. Ponadto mamy prawo przekazać komuś z grupy dowództwo i wyjść z gry lub też całkowicie rozwiązać drużynę.
Gildia
Dużo bardziej zaawansowaną forma wspólnej gry jest z pewnością gildia, czyli innymi słowy klan - stowarzyszenie skupiające w swoich szeregach grających wspólnie użytkowników. Jej założenie odbywa się na takiej samej zasadzie jak w przypadku drużyny. Twórca od razu uzyskuje miano przywódcy - którego może oczywiście się zrzec na rzecz kogoś innego - natomiast pozostali członkowie na początku nie dostają żadnych specjalnych rang. Jednakże lider ma prawo zarówno do awansowania swoich podwładnych jak i ich degradowania. Tuż po przywódcy przewidziano oficerów, czyli osoby odpowiedzialne za awansowanie lub degradowanie graczy o niższej randze, a także zapraszania nowych twarzy do klanu. Następnie zaś mamy sierżantów uprawnionych zaledwie do przyjmowania ludzi w szeregi gildii. Na samym dole plasują się zwykli członkowie pozbawieni jakichkolwiek uprawnień. Warto zaznaczyć, iż wszyscy gracze do czasu opuszczenia gildii będą mieli publicznie widoczną jej nazwę na ekranie tuż pod nickiem bohatera.