4. Rozwój bohaterów | Might and Magic Heroes Online poradnik Might & Magic: Heroes Online
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Awansowanie postaci
W Might & Magic: Heroes Online rozwój postaci opiera się na zdobywaniu punktów doświadczenia (walki, wykonywanie zadań czy chociażby gratulowanie graczom z listy znajomych wbicia nowego levela) oraz ciągłym awansowaniu na coraz kolejne poziomy zaawansowania, które zapewniają nam rozmaite profity, a w tym premie do statystyk zarówno u samego herosa jak i jego żołnierzy. W pierwszym okienku, które wyskoczy nam na samym środku ekranu po przekroczeniu pewnego pułapu expa wymaganego do zdobycia nowego levela zostanie zaprezentowana dokładna liczba punktów, jaka została oficjalnie przydzielona w konkretnych atrybutach naszego bohatera (zarówno statystyki stworzeń jak i zdolności).
Następna zakładka dotyczy zmian w obrębie specjalizacji klasowej, czyli wskazuje na wzrost maksymalnej liczby jednostek danego typu, które może pomieścić naraz pojedynczy oddział w armii. Ponadto w przypadku bohaterów magii na określonych poziomach informuje o zwiększeniu liczby możliwych do zrealizowania ruchów w czasie trwania jednej tury (na początku gry heros posiada dwa, aby finalnie dysponować czteroma).
Ostatnia strona będzie wymagała od nas podjęcia istotnej decyzji, a mianowicie każe nam wybrać konkretną zdolność osobistą bohatera (specjalne uderzenie, okrzyk, czar czy też zaklęcie), którą chcemy posiąść. W zależności od klasy postaci, którą obraliśmy na początku przygody drzewko rozwoju umiejętności jest skonstruowane rzecz jasna w zupełnie odmienny sposób i składa się z innego typu skilli. System zaprezentuje nam opcję szybkiego ulepszenia, czyli wskaże dwie - zdaniem sztucznej inteligencji - najkorzystniejsze w danej chwili zdolności, które warto odblokować. Jako że możemy wskazać tylko 1 warto się chwilę zastanowić, co tak naprawdę się nam przyda i z czego będziemy na dobrą sprawę częściej korzystać. Gdyby żaden z zaproponowanych skilli nam nie pasował możemy również kliknąć na ikonkę "Więcej...", która przeniesie nas do okna rozwoju zdolności bohatera, gdzie będziemy mogli wskazać inną, również dostępną w danym momencie umiejętność.
Statystyki bohatera
Punkty akcji (wskaźnik przy portrecie bohatera) to niezbędne zasoby, które służą do staczania bitew głównego wątku fabularnego. Stale odnawiają się w cyklu dobowym, jednak bez problemu można przyśpieszyć ten proces poprzez użycie specjalnych środków jednorazowych (eliksiry). W przypadku, gdy nasz heros nie posiada ich wystarczającej ilości chwilowo można zająć się jedynie misjami pobocznymi.
Statystyki stworzenia:
Atak stworzeń odpowiada za wysokość obrażeń, które zadają jednostki będące pod naszymi rozkazami.
Obrona stworzeń odnosi się do odporności na obrażenia u wszystkich jednostek będących pod naszymi rozkazami.
Szczęście podnosi szansę naszych jednostek na zadanie obrażeń krytycznych, a jednocześnie zwiększa też obrażenia, które z nich wynikają.
Statystyki zdolności:
Bohaterski atak jest atrybutem, który wpływa zarówno na efektywność zdolności ofensywnych herosa jak i koszty zużycia many potrzebnej do ich użycia.
Bohaterskie wsparcie to cecha, która nie tylko podwyższa efektywność zdolności o charakterze defensywnym, ale także zmniejsza koszty eksploatacji many z tytułu ich użycia.
Dusza symbolizuje maksymalny poziom many bohatera.
Siła bojowa to oddzielna statystyka będąca podsumowaniem wartości zdolności bohatera oraz jego podwładnych, na którą wpływ mają wszystkie pozostałe atrybuty.
Specjalizacja klasowa
Wybrana klasa postaci w pewnym stopniu warunkuje cechy naszego bohatera, o czym zostało już wspomniane przy okazji opisu poszczególnych specjalizacji. Warto w tym miejscu przytoczyć wszystkie te atrybuty, których wartości wyraźnie różnią się w zależności od archetypu herosa.
Klasa
Tury symbolizują liczbę czynności, jaką może wykonać nasza postać w czasie trwania jednej kolejki. Bohater mocy dysponuje jedynie 1 ruchem, ale już bohater magii aż 2 (w perspektywie awansowania na kolejne poziomy dochodzi do 4).
Okna stworzeń świadczą o aktualnej ilości dostępnych slotów dla jednostek w armii, ale również dostarczają nam informacji ile możemy ich posiąść maksymalnie w przyszłości. Bohater mocy może mieć ich maksymalnie 6, natomiast bohater magii już tylko 5.
Wielkości oddziałów bojowych
Liczebność oddziału bojowego (podstawowe) pokazuje nam ile aktualnie jednostek typu podstawowego może pomieścić jeden oddział w naszej armii (maksymalnie 300).
Liczebność oddziału bojowego (elita) pokazuje nam ile aktualnie jednostek typu elitarnego może pomieścić jeden oddział w naszej armii (maksymalnie 60).
Liczebność oddziału bojowego (bohaterowie) pokazuje nam ile aktualnie jednostek typu bohaterskiego może pomieścić jeden oddział w naszej armii (maksymalnie 20).
Twój poziom wyprawy
Poziom wyprawy to cecha odnosząca się do stażu gracza w wyprawach wieloosobowych. Każdy na początku posiada rzecz jasna w tym miejscu numerek 1, ale po zaliczeniu swojej pierwszej eskapady, w której udział bierze kilku użytkowników (maksymalnie 5) uzyskujemy większy level oraz dostęp do trudniejszych potyczek (organizowanie własnych bądź branie udziału w czyichś).
Ekwipunek i wygląd
Nasz bohater w czasie rozgrywki w różnoraki sposób może wejść w posiadanie wielu cennych przedmiotów, które można przetrzymywać w swoim podręcznym ekwipunku (15 slotów nie licząc tego, co ma na sobie). Wyróżniamy cztery zasadnicze kategorie itemów.
Wyposażenie to wszelkie bronie i elementy opancerzenia dające bohaterowi bądź jego świcie określone premie - możemy je umieścić w sześciu specjalnie przeznaczonych do tego slotach.
1. Broń główna.
2. Osłona głowy.
3. Broń dodatkowa.
4. Osłona dolnej części ciała.
5. Zbroja.
6. Akcesorium.
Środki jednorazowe to jak sama nazwa wskazuje przedmioty jednorazowego użytku, które na określony czas zapewniają nam różnego rodzaju premie zarówno u herosa jak i jego świty. Można je w zależności od formy albo od razu skonsumować lub też umieścić w specjalnych slotach na odłamki oraz kamienie runiczne (znajdują się tuż obok pozostałych 6).
Zwoje to zaklęte artefakty, których można używać w czasie bitew w celu wywołania określonych efektów, a w rezultacie wsparcia swoich towarzyszy.
Luksusowe artefakty to przedmioty pozwalające w sposób czysto kosmetyczny (brak żadnych konkretnych właściwości bądź udogodnień) zmienić wygląd naszego herosa (na przykład barwniki, portrety czy też wyświetlające się tytuły honorowe).
Oprócz wspomnianych przed chwilą luksusowych artefaktów istnieją także inne przedmioty, które pozwalają zmienić w pewnym stopniu wygląd naszego bohatera. Mowa tutaj o specjalnych zestawach dodających postaci epicko wyglądające miecze, napierśniki, kropierze czy też tylne zdobienia zbroi wierzchowca. Można je zdobyć poprzez odblokowywanie konkretnych osiągnięć lub też obierając nieco łatwiejszą drogę i po prostu wydając troszkę wirtualnych pieniędzy na ich zakup.
Ozdoby
Ostatnia zakładka w profilu postaci tyczy się zaledwie dwóch drobnych elementów, a mianowicie tytułów oraz zwierząt.
Tytuły to specjalne honorowe odznaczenia, które po zdobyciu mogą widnieć pod nazwą naszego herosa na mapie świata i tym samym zapewniać nam należyty prestiż.
Zwierzęta to posiadane pupile, które spełniają wyłącznie rolę dekoracyjną - w czasie bitew stoją tuż obok naszego bohatera (nie mogą wykonywać żadnych ruchów w czasie trwania tury).
Zdolności
Wraz z awansem na kolejne poziomy doświadczenia - tak jak już zostało powiedziane - zyskujemy możliwość rozdania punktów zdolności w drzewkach rozwoju postaci (niestety nie da się odblokować wszystkich skilli, więc z tego powodu nie na każdym levelu system zapyta nas o dobranie sobie kolejnej umiejętności). Obie klasy postaci posiadają sześć odrębnych grup zdolności, które składają się z kilku perków ułożonych pod względem poziomu zaawansowania (od kolumny I do V). Aby uaktywnić poszczególne skille z danej kategorii należy wpierw już być ogółem w posiadaniu stosownej ilości perków z różnych drzewek rozwoju, chociaż niekiedy to nie wystarcza. Możemy niestety czasem trafić na sytuację, gdy konkretne zdolności będą połączone specyficzną linią, która wymusza na nas uwarunkowaną kolejność odblokowywania skilli. Tak czy inaczej każdy znajdzie tu coś dla siebie - specjalne ataki, okrzyki, komendy, czary, zaklęcia czy też klątwy. Do wyboru, do koloru.