Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Start (2) | Lot poradnik Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Dostaliśmy w końcu zezwolenie na kołowanie na pas 27 przez określone drogi kołowania i nakaz skontaktowania się z wieżą w okolicach pasa 27. W FS2002 nie umieszczono przy drogach kołowania stosownych oznaczeń, aby więc wiedzieć którędy kołować, wybieramy jeszcze z okna ATC Request Progressive Taxi Instructions. Jest to bardzo pomocna funkcja w FS2002 - program wyrysuje nam na betonie lotniska różową linię, wskazującą którędy mamy kołować.

Różowa linia wskazuje drogi kołowania - Start (2) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry
Różowa linia wskazuje drogi kołowania

Przed rozpoczęciem kołowania włączamy pozostałe światła zewnętrzne samolotu - przełącznik NAV, światło informujące o kołowaniu (TAXI) oraz ogrzewanie rurki pitota (PITOT HEAT).

Aby rozpocząć kołowanie, delikatnie dodajemy mocy (korzystając z przepustnicy joysticka, klawiszy F1-F4 lub myszą, popychając cięgno THROT) aż samolot drgnie i zacznie toczyć się. W związku z tym, że jesteśmy ustawieni frontem do trawy musimy natychmiast rozpocząć skręcanie w lewo, tam gdzie wskazuje różowa strzałka na betonie. Skręcamy korzystając ze steru kierunku w joysticku lub z klawiatury. Jeśli chcemy się wspomóc bardziej czytelnym wskazaniem prędkości samolotu niż standardowy prędkościomierz w kokpicie, wciskamy klawisze CTRL-Z. Wyświetli to u góry ekranu m.in. naszą prędkość. Kołujemy tak, aby przy skrętach samolotem nie przekraczała ona 5-6 węzłów a na prostych odcinkach dróg kołowania 15-20 węzłów. Kiedy samolot zacznie za bardzo przyspieszać, hamujemy lekko (przycisk FIRE1 w joysticku lub kropka na klawiaturze). Posługując się różową linią kołujemy aż do progu pasa 27, czyli tam, gdzie linia się kończy (przy kołowaniu możemy wspomóc się widokami zewnętrznymi przełączanymi klawiszem S). Ważne jest, by zatrzymać się nie NA pasie, ale PRZED pasem, najlepiej zaciągając hamulec postojowy.

Uwaga na inne samoloty - Start (2) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry
Uwaga na inne samoloty

W moim przypadku wkołowanie na pas oznaczałoby niechybną kolizję z inną, lądującą Cessną (widać ją na zdjęciu). Kiedy już stoimy przed pasem, prosimy o zezwolenie na start, korzystając z okna ATC. Może się zdarzyć, że zamiast zezwolenia otrzymamy instrukcję oczekiwania (Hold Short), co oznacza iż mamy tak czekać tak długo, aż wieża sama się nie odezwie. W końcu jesteśmy gotowi do startu - zwalniamy hamulec postojowy i wyłączamy światło kołowania (TAXI). Jeśli samolot nie toczy się, delikatnie dodajemy mocy. Skręcamy na pas startowy. Uwaga, jeśli nie startujemy z dużego lotniska, lecz z krótkiego, bądź trawiastego pasa, może okazać się konieczne opuszczenie klap do pozycji 10 (prawy, dolny róg ekranu). To pozwoli nam wystartować na krótszym dystansie. Jeśli jesteśmy gotowi, zwiększamy moc do maksimum i rozpędzamy samolot po pasie. Może się zdarzyć, że będzie nas znosić z osi pasa, wówczas kontrujemy delikatnie sterem kierunku. Przy prędkości około 55 węzłów delikatnie ciągniemy wolant na siebie i unosimy przednie kółko. Kilka chwil później samolot powinien oderwać się od pasa. Jesteśmy w powietrzu!

Wznosimy się pod niewielkim kątem - Start (2) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry
Wznosimy się pod niewielkim kątem

Należy uważać na kąt wznoszenia. Jeśli nos samolotu zadrzemy zbyt wysoko, możemy utracić prędkość, przeciągnąć i zwalić się na ziemię.