Przelot | Lot poradnik Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przelot
Jeśli startowaliśmy z opuszczonymi klapami, wciągamy je. Teraz możemy dla chwili oddechu włączyć sobie pauzę (P), otworzyć panel radia, a następnie u dołu kliknąć przyciski ALT oraz AP. W ten sposób włączyliśmy autopilota i funkcję utrzymywania przez niego wysokości, którą ustaliliśmy wcześniej na 5500 stóp. Wyłączamy pauzę. Teraz samolot sam będzie się wznosił na określony pułap. Zauważmy, że po przekroczeniu 1500 stóp, zaczynamy odbierać sygnały z radiolatarni VOR Jędrzejów. Poznamy to po tym, że wskaźnik odległości do niej (w milach) wskaże 47,4 a igła na wskaźniku VOR odchyli się w prawo.
Teraz włączmy z powrotem pauzę i skupmy się na kwestii nawigacji na tą radiolatarnię. Naszym celem jest lot prosto na radiolatarnię i musimy odszukać kurs bezpośrednio do niej. Aby tego dokonać, ustawiamy kursor na pokrętle OBS znajdującym się na wskaźniku NAV tak, by dymek z podpowiedzią pokazał +. Przyciskamy teraz klawisz myszy. Tarcza odbiornika zacznie się obracać. Obracamy ją tak długo, aż pionowa igła przesunie się w lewo i stanie zupełnie pionowo. Jeśli uciekła nam w lewo, przesuwamy kursor lekko w lewo, aż pokaże się dymek z minusem i pojedynczymi kliknięciami dostrajamy NAV. W momencie, kiedy igła jest pionowo, wskazanie kursu znajdujące się na "godzinie 12" obrotowej tarczy wskaże nam kurs, którym powinniśmy lecieć by trafić do radiolatarni. W moim przypadku obrotowa tarcza wskazała kurs 75 stopni. Nie będziemy teraz prowadzić Cessny ręcznie, lecz wspomożemy się autopilotem. Odnajdujemy główny kompas na środku panelu samolotu i podobnie jak pokrętłem OBS, teraz kręcimy pomarańczowym pokrętłem HDG. Zauważmy, że pomarańczowy znacznik na kompasie zaczyna wędrować po okręgu. Ustawiamy go na odczytany wcześniej kurs, czyli 75 stopni. Teraz należy poinformować autopilota, że ma utrzymywać ten kurs. Otwieramy panel radia i na dole, w sekcji autopilota klikamy przycisk HDG. Zamykamy panel autopilota i wyłączamy pauzę. Zauważymy, że samolot natychmiast zacznie skręcać. Teraz jesteśmy odciążeni od pilnowania zarówno wysokości, jak i kursu. Autopilot sam się o to zatroszczy. Samolot wykona nawrót.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie