Metro Exodus: Wyprawa po mapy satelitarne, Morze Kaspijskie - solucja Metro Exodus poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Kolejny rozdział naszego poradnika do Metro Exodus opisuje bardzo klimatyczną wycieczkę w głąb bunkru, w którym Artem ma nadzieję znaleźć aktualne mapy satelitarne.
Na początku zobaczysz mnóstwo bestii, przypominających krzyżówkę skorpionów i pająków. Ci wrogowie boją się światła, gdyż są przez nie ranieni. W kolejnych momentach rozgrywki, będziesz musiał używać latarki, by odgonić wrogów od siebie. Wystarczy raptem chwilą nieuwagi, by potwór zaatakował cię w plecy, więc musisz być bardzo czujny. Używaj latarki, a gdy trafisz do pokoju z oświetleniem, używaj generatora by naładować moc swojej latarki.
Podejdź do korytarza z numerem 01 i przeczołgaj się na drugą stronę. Przejdź schodami na dół i przejdź drzwiami dalej. Wejdź do dziury w podłodze i załóż maskę przeciwgazową. Po drodze będziesz spotykał wspomniane wyżej bestie - nie ma sensu do nich strzelać, jedynie skoncentrowana wiązka światła może je ukatrupić. Staraj się więc namierzać wrogów i zabijać je, poprzez długie używanie na nich latarki.
Przebij się do skrzynki i użyj generatora, by włączyć światło w pokoju. Zgłosi się Damir, który od tej pory zacznie nadawać ci różne komunikaty. Przejdź do drzwi, obok numeru 03 na ścianie i idź dalej. Zejdź jeszcze niżej, a dotrzesz do dużego pomieszczenia ze sporą ilością ekranów.
Przejdź korytarzem dalej i wejdź do łazienki. Uporaj się z potworami i przejdź dalej. Dotrzesz do zablokowanych drzwi i usłyszysz od Damira, że wejście jest zablokowane od środka. Odwróć się i skręć w lewo. W pomieszczeniu znajdziesz szkielet kobiety, która trzyma zdjęcie. Koniecznie je zabierz, gdyż będziesz mógł potem oddać je Giul.
Przejdź teraz drugim przejściem dalej i z pomocą światła rozpraw się z kolejnymi pająkami. Po wszystkim, odszukaj szyb wentylacyjny i wejdź do środka. W środku ponownie natkniesz się na zmutowane potwory, więc uważaj - szczególnie na ataki z tyłu. W końcu zeskoczysz w dół, do docelowego pokoju dowodzenia. W środku odnajdziesz poszukiwaną mapę satelitarną.
Skorzystaj z zaworu, by otworzyć drzwi i przejdź przez nie. Rozkład pomieszczeń jest identyczny jak poprzednio - jedyna różnica jest taka, że w niektórych miejscach zapadł mrok, co przyciągnęło tabuny pająków. Korzystaj z latarki i w staraj się stać plecami do ściany, by ochronić się przed atakami.
Twoim celem jest dotarcie do windy, którą znajdziesz w mijanym wcześniej pokoju z dużą ilością ekranów. Wejdź do środka, a na górze spotkasz Giul i Damira. Biegnij za nimi, póki światło jeszcze trzyma skoczne bestie na dystans. W pewnym momencie zaatakuje cię potwór, w krótkiej sekwencji quick time event zrzucisz go jednak z siebie i uciekniecie na powierzchnię.
Na górze oddasz Giul zdjęcie matki, co przełoży się na poprawę relacji z kobietą. Dostaniesz również butelkę na wodę, którą możesz oddać dziewczynce na pokładzie Aurory. Wyjdź na zewnątrz, idź do samochodu i jedź do kolejnego celu na mapie.