Metro Exodus: Halucynacje i ślepe bestie, Martwe Miasto - solucja Metro Exodus poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2021
Poziom radiacji w głębszych poziomach metra jest ponad skalę. Artem coraz częściej ma halucynacje i napotyka przedziwne potwory. Kolejny rozdział poradnika opisuje jeden z ostatnich fragmentów rozgrywki w Metro Exodus.
Idź przed siebie, a będziesz świadkiem coraz większej ilości anomalii i dziwnych wizji. Idź kolejnymi korytarzami, aż dotrzesz na zewnątrz. Po drodze będziesz widział różne sceny, w tym wydarzenia, które doprowadziły do zniszczenia miasta.
Droga jest prosta i bez odnóg, więc szybko trafisz do instytutu. Przejdź przez niego (warto spokojnie przejrzeć wszystkie pokoje) i idź na górę. Przejdź wąskim przejściem dalej, a następnie wejdź drabiną do góry. Natkniesz się na pierwszą ślepą bestię.
Ślepe bestie, to tzw. bibliotekarze, wielkie zmutowane goryle. Wrogowie cię nie widzą, jednak całkiem nieźle słyszą i próbują cię wytropić, macając wszystko dookoła łapami. W tym momencie rozgrywki musisz się zdecydować - czy chcesz walczyć z tymi wrogami i je zabijać, czy próbować zdobyć osiągnięcie i przejść ten etap gry bez zabijania ani jednego wroga.
Za pierwszą małpą znajdziesz uchylone drzwi. Wejdź do środka i zejdź na sam dół. Następnie podejdź do skrzynki i użyj jej. Musisz teraz pędzić na górę (pewnie spotkasz po drodze bibliotekarza, staraj się go wyminąć) i wejść na górę, przez odblokowane drzwi.
Na górze po halucynacjach zobaczysz kolejną wielką małpę, tym razem w pokoju pełnym stołów. Trzymaj się obrzeż pokoju, wymiń małpę i biegnij do przejścia. Idź dalej, a następnie biegnij schodami do góry.
Przejdź przez wnękę w ścianie i przejdź do kolejnego budynku. Trzymaj się prawej strony i przejdź przez drzwi na dół. Dotrzesz do pokoju pełnego zwłok - przeczołgaj się przez przejście.
Po drugiej stronie natkniesz się na kilku bibliotekarzy. Najpierw biegnij przed siebie, szybko skręć w prawo i przywróć zasilanie w pierwszej skrzynce. Następnie szybko biegnij do głównego holu, skorzystaj z przejścia po lewej stronie i biegnij na górę (uważaj, bo ślepe bestie się wspinają) i przejdź do kolejnej skrzynki na zasilanie.
Możesz teraz dotrzeć do odblokowanego przejścia. Biegnij schodami do góry i zostaw bestię daleko za sobą. Idź dalej przed siebie, a po krótkich scenkach w końcu dotrzesz do lekarstwa.
Niestety, w kulminacyjnym momencie pojaw się bibliotekarz, który cię zaatakuje. Na zakończenie gry czeka cię sekwencja quick time event - jeśli ci się powiedzie, bestia zginie i przystąpisz do finału Metro Exodus.
Ostatnie sekwencje gry to nic innego jak epilog dla Artema. Zależnie od tego, ilu towarzyszy dotrwało z tobą do końca przygód (chodzi o Kniazia, Damira i Aloszę), to zobaczysz inne zakończenie gry. Jeśli przynajmniej dwóch ze wspomnianych towarzyszy jest z tobą na pokładzie Aurory i jest w pełni sił, to zobaczysz dobre zakończenie. Artem przeżyje przygodę i zostanie przywódcą Zakonu. W innym przypadku, Artem zginie i w zaświatach spotka trochę postaci z przeszłości...
Gratulację! Ukończyłeś grę Metro Exodus!