Walka | Rozgrywka Master of Orion II poradnik Master of Orion II
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Walka
Nie jest obojętne jak rozniesiesz w pył przeciwnika. Choć może jemu - tak. Dobrze pomyślane w tej grze jest to, że bronie stają się z czasem coraz lepsze, a te starsze - tańsze, bardziej efektywne i udoskonalane. Nie jest prawdą, że nie masz szans w walce, bo przeciwnik ma nowszą broń. Tobie wystarczy starsza, lecz umiejętnie zastosowana.
Np. ja do bardzo późnej fazy gry używam głowic jądrowych w rakietach. Po paru udoskonaleniach można stosować Nuclear Missile zmodyfikowane o: Heavily Armored (podwaja wytrzymałość rakiety na zniszczenie), EECM (system zakłócania wrogich ECM-ów), Fast (+4 do Combat Speed) i Mirvv (cztery głowice w jednej rakiecie). Tak skonstruowana rakieta jest lepsza od znacznie nowocześniejszych, ale "gołych" np. Pulson Missile.
Podobnie jest z broniami tzw. promienistymi. Doskonałym zabezpieczeniem są np. Laser Cannon zmodyfikowane o Point Defense (obrona punktowa), Autofire (trzy strzały w jednej turze), Continuous (skuteczniejsze celowanie), Armor Piercing (przebija się przez pancerz niszcząc od razu strukturę i urządzenia wewnętrzne) i No Range Dissipation (nie traci mocy ze wzrostem odległości od celu). Taka giwera pozwala skutecznie przedrzeć się przed grad rakiet wroga i nieźle namieszać Twoim komandosom we wrogiej bazie, czy unieruchomionym okręcie.
Niebagatelną rolę pełnią wodzowie Twych flot. Wspominałem wcześniej, że przy wyborze rasy słabym pomysłem jest kupowanie bonusów do ataku i obrony (teoretycznie dodają np. 10-20% skuteczności w walce). Zamiast tego lepiej kupić inne bonusy. Z czasem przychodzą wodzowie, którzy czynią Twą flotę nie do pokonania z racji swoich uzdolnień. Warto dbać o nich. Jeśli masz więcej niż kilka okrętów, to wodza trzymaj zawsze z tyłu, niech dowodzi z bezpiecznej pozycji. Zazwyczaj okręt z wodzem jest najczęściej atakowany przez wrogów.