Mechanika | Podstawy Master of Orion II poradnik Master of Orion II
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Mechanika
Jak w większości tego typu gier jesteś "małym żuczkiem", który zaczyna swoją karierę od zera. Pewnego razu zwróciłeś swe oczy (czułki, macki, synapsy, i co tam jeszcze masz ;-) w górę, ku gwiazdom. Przyszła Ci wtedy do głowy tylko jedna myśl: "Muszę to zdobyć!". Oczywiście (jak zdarza się w każdej bajce) o tym samym pomyślało jeszcze ośmiu Twoich konkurentów. I nie ma przebacz! Władza jest silną pokusą i jest tak "mała", że nie da się jej podzielić na dwóch. Tak więc czułki w górę i do boju!
A bój swój rozpoczynasz na rodzinnym świecie, którego największym osiągnięciem było wyprodukowanie niewielkiego statku kolonizacyjnego i dwóch fregatek do ochrony. Tym potencjałem musisz zawojować obce planety, zasiedlić nową kolonię i pokonać flotę "wrażych" przeciwników. A potem już tylko z górki ;-)
W grze masz do dyspozycji 13 predefiniowanych ras, dodatkowo możesz stworzyć własną o niepowtarzalnych atrybutach (posługując się, nazwę to Punktami Kreacji Rasy - dalej PKR).
Dostępnych jest około dwustu wynalazków.
Przeciwko Tobie występuje do siedmiu przeciwników.
Klimat urozmaicają przeszkadzajki, czyli różnorakie katastrofy kosmiczne, Guardian - niepokonany (do czasu ;-) przeciwnik dysponujący super technologiami, napady agresywnej rasy Antarian, zaburzenia w czasoprzestrzeni, itd.
Najemni wojownicy i administratorzy pomogą Ci w walce i w rozwoju kolonii.
Możesz rozgrywać tylko aspekt ekonomiczny gry i pozostawić walkę komputerowi lub samodzielnie poprowadzić swe floty w boju.
Rozwinięta dyplomacja pozwoli Ci handlować, paktować, wymieniać sie wiedzą, stosować szantaż i wymuszenia, czy wreszcie szpiegować i sabotować.
Samodzielnie określasz swoją naukową i ekonomiczną ścieżkę rozwoju.
Rozgrywkę możesz prowadzić przez modem, sieć, kabelek bądź przy jednym komputerze do ośmiu graczy jednocześnie.