Czego nie robić w Mashinky? | Szybki na start | Mashinky poradnik Mashinky
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Poniżej znajdziesz porady, które doprowadzą Twoje kolejowe imperium do sukcesu. Pamiętaj o tych przestrogach i buduj rozważnie, aby oszczędzić czas, pieniądze i życie pasażerów. Czego nie robić w Mashinky, czego nie powinno się budować i czego unikać?
- Do pierwszej rozgrywki nie wybieraj największej mapy!
- Nie buduj długich połączeń na początku gry!
- Nie używaj dwóch pociągów na tym samym torze bez odpowiedniej infrastruktury!
- Ostrożnie z polecaniem "ignoruj następny sygnalizator" lub niszczeniem torów!
- Nie buduj wszystkich dostępnych ulepszeń w stacjach/fabrykach!
Do pierwszej rozgrywki nie wybieraj największej mapy!
Teoretycznie większa mapa, daje więcej swobody i miast/fabryk. Z drugiej strony, szybko możesz zapomnieć o połączeniu, które postawiłeś w przeciwnym rogu mapy, a okaże się workiem bez dna. Na małej mapie będzie łatwiej zapanować nad wszystkimi połączeniami. Dodatkowo, część zadań będzie opierać się na losowych punktach na mapie, więc przy małej mapie często będziesz miał już infrastrukturę (albo w pobliżu), co ułatwi zaliczenie takiego wyzwania i szybkie zgarnięcie nagrody. Warto rozpocząć grę na domyślnych ustawieniach.
Nie buduj długich połączeń na początku gry!
Stawianie długich połączeń będzie kosztowne, a czas przejazdu pierwszych pociągów (nawet przy małym składzie wagonów) będzie baaardzo długi. Lepiej jest postawić dwa krótkie połączenia, niż jedno długie. Zwłaszcza na początku rozgrywki, gdzie potrzebujesz Zielonych Żetonów na dalszy rozwój. Pamiętaj, że odległość między punktami nie wpływa na zyski.
Nie używaj dwóch pociągów na tym samym torze bez odpowiedniej infrastruktury!
Używanie kilku pociągów na jednej linii, będzie bardzo przydatne w późniejszym etapie gry. Na początku lepiej jest tego unikać. Oczywiście, możesz postawić semafory i dodatkowe tory, ale stracisz czas i nerwy, aby ustawić wszystko w odpowiedni sposób. Łatwiej jest zbudować dodatkową, bliźniaczą nitkę niż kombinować z semaforami (jeśli jednak koniecznie chcesz stworzyć takie połączenie przejdź do rozdziału o semaforach i prostych połączeniach).
Ostrożnie z polecaniem "ignoruj następny sygnalizator" lub niszczeniem torów!
Oczywiście, zazwyczaj pociąg ominie semafor, który w danym momencie wadzi, ale często inny pociąg potrafi wjechać na ten sam tor. Wypadki najczęściej się zdarzają, kiedy puszczamy jeden pociąg i natychmiast kierujemy swoją uwagę na inną część mapy. Im większy ruch, tym większe prawdopodobieństwo, że któryś pojazd znajdzie się tam gdzie nie trzeba. Podobnie jest z niszczeniem torów, w momencie, gdy na linii jest wiele pociągów. Bardzo często pociągi korzystają z nowych tras lub przejeżdżają na zielonym, kiedy na chwilę wyburzyliśmy kawałek torów. Poprawki w połączeniach najlepiej jest robić na Pauzie albo po zatrzymania wszystkich pociągów.
Nie buduj wszystkich dostępnych ulepszeń w stacjach/fabrykach!
Zwłaszcza na początku rozgrywki! Wiem, że mogą kusić swoimi bonusami, ale na początku najlepiej jest wykorzystać to, co może nam zaoferować dany zakład/miasto. Dodatkowo, nie wszystkie będą tobie potrzebne (np. powiększenie obszaru stacji). Ulepszenia są bardzo drogie i najlepiej jest stawiać dodatkowe struktury w zatłoczonych stacjach (większe stacja, szybszy rozładunek), w dużym mieście (poczekalnia), albo w jedynej wytwórni/fabryce w okolicy (dodatkowe możliwości produkcyjne), które są częścią dużych połączeń.