Wybór klasy postaci | Porady | Mafia Wars poradnik Mafia Wars
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Wybór klasy postaci
INFORMACJE WSTĘPNE
Wyboru klasy postaci dokonuje się po awansowaniu na dziewiąty poziom doświadczenia. Gra wyświetli wtedy na ekranie dodatkowe okienko wyboru (powyższy screen). Radzę dobrze się zastanowić, gdyż każda z klas oferuje inne profity, co może mieć znaczący wpływ na dalszy przebieg rozgrywki.
Jeżeli awansowałeś już na ponad dziewiąty poziom doświadczenia i nie jesteś pewien na jaką klasę się zdecydowałeś, to możesz to sprawdzić wybierając przycisk Profile z ekranu głównego gry. Klasa wyświetlana jest obok pseudonimu i informacji o aktualnym poziomie doświadczenia (powyższy screen). Gra w obecnej wersji (stan na grudzień 2010) oferuje możliwość zmiany klasy, ale wiąże się to z koniecznością wydania 15 punktów nagród (Reward Points). Jeżeli chcesz tego dokonać to wybieraj kolejno przyciski Marketplace > Stat Items > Class Change.
KLASA MANIAC - RECOVER ENERGY FASTER
W celu wybrania klasy Maniac musisz kliknąć na przycisku z ikoną błyskawicy i podpisem Recover Energy Faster. Podstawową zaletą tej klasy postaci jest skrócenie czasu oczekiwania na regenerację pojedynczej jednostki energii z pięciu do trzech minut. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie rozgrywki, gdyż to właśnie szybkość regeneracji energii determinuje wtedy szybkość awansowania na kolejne poziomy doświadczenia. W późniejszej fazie zabawy bonus ten trochę traci już znaczeniu, gdyż często dochodzi wtedy do sytuacji niedoboru kilkuset czy nawet kilku tysięcy punktów potrzebnych do awansu. W takich sytuacjach bardzo pomocne są paczki z energią (Energy Packs).
Dodatkową zaletą tej klasy jest to, że jej reprezentanci mogą przyjąć profesję Button Man (więcej na ten temat w rozdziale Moja mafia). Jeżeli ktoś ze znajomych wybierze Twoją postać i ustali dla niej taką właśnie profesję, to od tej pory będziesz miał szansę na zdobywanie dodatkowego doświadczenia za wykonywanie zadań.
KLASA FEARLESS - RECOVER STAMINA FASTER
W celu wybrania klasy Fearless musisz kliknąć na przycisku z ikoną krzyża i podpisem Recover Stamina Faster. Podstawowymi zaletami tej klasy postaci są skrócenie czasu oczekiwania na regenerację pojedynczych punktów zdrowia z trzech do dwóch minut, oraz pojedynczej jednostki wytrzymałości z pięciu do trzech minut. Szybszy dostęp do wytrzymałości może się bardzo przydać jeżeli masz w planach bardziej agresywne prowadzenie rozgrywki, zakładające częste wykorzystywanie tego parametru. Bonus do regeneracji zdrowia nie jest natomiast tak przydatny, gdyż już w dość wczesnym stadium rozgrywki będziesz miał wystarczająco dużo gotówki żeby na bieżąco leczyć się we własnym zakresie.
Dodatkową zaletą tej klasy jest to, że jej reprezentanci mogą przyjąć profesję Wheelman (więcej na ten temat w rozdziale Moja mafia). Jeżeli ktoś ze znajomych wybierze Twoją postać i ustali dla niej taką właśnie profesję, to od tej pory będziesz miał szansę na wykonanie zadania bez konieczności poświęcania na ten cel żadnych punktów energii.
KLASA MOGUL - MORE MONEY FROM JOBS
W celu wybrania klasy Mogul musisz kliknąć na przycisku z ikoną gotówki i podpisem More Money from Jobs. Podstawowymi zaletami tej klasy postaci są skrócenie czasu oczekiwania na dostarczenie gotówki przez posiadłości oraz zdobywanie o 5% więcej gotówki za wszystkie wykonywane czynności. Oba te bonusy okazują się przydatne głównie w początkowej fazie zabawy, pozwalając na szybsze zakupienie oferowanych przez grę przedmiotów. W dalszej fazie zabawy zdecydowanie tracą one już na znaczeniu.
Dodatkową zaletą tej klasy jest to, że jej reprezentanci mogą przyjąć profesję Bagman (więcej na ten temat w rozdziale Moja mafia). Jeżeli ktoś ze znajomych wybierze Twoją postać i ustali dla niej taką właśnie profesję, to od tej pory będziesz miał szansę na zdobywanie podwójnej ilości gotówki za wykonywane zadania.
KTÓRA KLASA DLA POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA?
Najbardziej rozsądnym wyborem wydaje się być klasa Maniac. Zalety skróconego czasu regeneracji punktów energii bardzo łatwo jest docenić. Wiadomym też jest, iż początkowo gra się zdecydowanie najwięcej, tak więc dodatkowe punkty energii zawsze się spożytkuje. Wybór tej klasy jest też dodatkowo premiowany w momencie zdobycia innych bonusów związanych z regeneracją energii (wszystkie się oczywiście kumulują). Świetnym przykładem może tu być premia przyznawana za "wymasterowanie" kategorii Boss w Nowym Jorku, dzięki której można doprowadzić do sytuacji pozyskiwania aż dwóch punktów energii co trzy minuty.