Biznes prostytucyjny cz.1 | Misje fabularne w Mafia III poradnik Mafia III
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Na stronie tej znajduje się opis dużego zadania fabularnego "Prostitution", które dotyczy odebrania gangowi Dixie kontroli nad biznesem prostytucyjnym. Misja ta jest pierwszą, która oprócz głównych celów ma także opcjonalne zlecenia (zabicie dwóch alfonsów). Najlepiej jest zająć się zaliczeniem ich wszystkich i kroki prowadzące do całkowitego osłabienia wrogiego biznesu przedstawione zostały poniżej.
- Spotkanie się z Głosem (The Voice)
- Uwolnienie dziewcząt więzionych w burdelu
- Zamordowanie alfonsów
- Zabicie Merle'a Jacksona
Spotkanie się z Głosem (The Voice)
Misję tę rozpocznij od sprawdzenia jak działa mechanizm korzystania z furgonetek handlarza bronią. Pojazdy te domyślnie będą zaparkowane przy miejscach rozgrywania kolejnych dużych misji, ale po tym jak otrzymasz od Donovana przenośne radio będziesz też mógł je wzywać do dowolnego miejsca w mieście. Handlarz oferuje na sprzedaż bronie, amunicję, ulepszenia broni, materiały wybuchowe, części samochodowe, zapasy i ulepszenia dla Lincolna. Główny bohater zapewne nie dysponuje aktualnie gotówką, ale w podstawową broń będziesz mógł wyposażyć go za darmo - najlepiej zdecydować się na strzelbę lub na karabin.
Po zakończonej transakcji wyrusz do lokacji gdzie przebywa Laveau, czyli Głos (The Voice). Otrzymasz od niego dokładniejsze instrukcje jak przystąpić do osłabiania wrogiej organizacji przestępczej.
Uwolnienie dziewcząt więzionych w burdelu
Dotrzyj do lokalu Doucet's i wejdź do środka. W jednym z początkowych pomieszczeń spotkasz Sheilę, z którą musisz porozmawiać. Dziewczyny więzione są w pomieszczeniach na piętrze. Jeśli masz zamiar się tam zakraść to wiedz o tym, że goście nie mają prawa wstępu do obszarów poza główną salą. Patrolujących tę okolicę wrogów możesz omijać lub zachodzić od tyłu i eliminować. Jeżeli preferujesz agresywne działania to nie zapomnij o korzystaniu z zasłon.
Podczas przeprawy przez lokal możesz zajrzeć do szafki na parterze, w której składowany jest między innymi pancerz. Dodatkowo warto rozglądać się za gotówką oznaczaną na mini-mapie ikoną dolara. Dzięki zabieraniu gotówki nie tylko wzbogacisz się, ale będziesz się też przyczyniał do osłabiania wrogiego biznesu.
Na piętrze lokalu nie powinieneś nikogo spotkać, ale mimo wszystko warto zachować czujność. Dziewczęta są więzione w pomieszczeniach zlokalizowanych mniej więcej nad głównym wejściem do budynku. Możesz otwierać drzwi do pomieszczeń z nimi dzięki zaliczaniu mini-gier z użycia łomu lub je wyważać kopniakiem. Pilnuj się, bo w ostatnim w kolejności pomieszczeniu oprócz jednej z więzionych prostytutek przebywa bandzior z bronią. Możesz ustawić się przy drzwiach i go zastrzelić lub szybko do niego podbiec i pokonać go w walce wręcz.
Po załatwieniu spraw w burdelu opuść lokal i udaj się na spotkanie z Donovanem. Podaruje on Lincolnowi przenośne radio (Portable Radio). Gadżetu tego będziesz mógł używać w dalszej części gry do wzywania sojuszników (np. współpracowników czy handlarza bronią). W następnej kolejności powróć do Laveau, od którego otrzymasz namiary na alfonsów (soldati) pracujących dla gangu Dixie.
Zamordowanie alfonsów
Zamordowanie alfonsów (soldati) gangu Dixie nie jest celem w stu procentach obowiązkowym. Lincoln musi prowadzić działania do momentu, w którym wrogi biznes zostanie maksymalnie osłabiony, tj. poniesie straty w wysokości co najmniej 15000 dolarów. To właśnie wtedy możliwe stanie się wyruszenie do miejsca pobytu bossa zarządzającego tym biznesem. W zależności od tego jak dobrze poradziłeś sobie w burdelu (tj. ile gotówki ukradłeś) wartość tę być może przekroczysz już po zamordowaniu pierwszego alfonsa. W takiej sytuacji pozbycie się drugiego soldati będzie opcjonalne, aczkolwiek dobrze byłoby oczywiście wypełnić wszystkie otrzymane cele.
Do alfonsów możesz docierać w dowolnej kolejności. "Rooster" Desaulniers przebywa w środkowej części dzielnicy. Osoba ta domyślnie stoi na podwórzu przed wejściem do zielonego budynku, przy czym żeby się do niej zbliżyć musisz wejść do zakazanej strefy, tak więc warto przystąpić do skradania się. Za działaniem z ukrycia dodatkowo przemawia to, że w okolicy przebywa wartownik (Sentry - możesz użyć "skanowania okolicy" żeby go łatwo odnaleźć). W przypadku wszczęcia alarmu może on pobiec do telefonu i wezwać posiłki.
Do zaatakowania Roostera użyj strzelby, dobrego karabinu lub koktajli Mołotowa, gdyż jest on bardziej wytrzymały od pozostałych wrogów i może wytrzymać jedno lub nawet kilka trafień ze słabszej broni. Postaraj się go szybko zabić i następnie wycofać z terenu okupowanego przez gang Dixie, gdyż pozbycie się pozostałych wrogów nie jest już wymagane (poza tym wspomniany wartownik może zadzwonić po posiłki).
"Dirty" Gert Delong stacjonuje bardziej na południe. Postać ta przebywa w jednym z pomieszczeń na piętrze motelu. Tak jak w przypadku opisanego wyżej alfonsa możesz skradać się i po cichu eliminować wrogów lub przystąpić do otwartych walk. W tym drugim przypadku bardzo przyda ci się karabin, gdyż jest tu dużo otwartej przestrzeni pozwalającej na atakowanie wrogów z dużych odległości. Jeśli zdołałeś zakraść się w pobliże Dirty'ego to możesz wparować do pomieszczenia z nim lub ostrzelać go po ustawieniu się przy oknie.
Zabicie Merle'a Jacksona
Do finałowej części misji będziesz mógł przystąpić po tym jak osłabianej organizacji przestępczej wyrządzisz szkody na kwotę co najmniej 15 tysięcy dolarów. Powróć do Laveau żeby omówić plan wyeliminowania bossa biznesu prostytucyjnego - Merle'a.
Ponownie wyrusz do lokalu Doucet's gdzie przebywa Merle (jeśli chcesz możesz uzupełnić zapasy w furgonetce handlarza bronią). Do środka możesz przedostać się głównym wejściem lub dotrzeć do jednego z bocznych wejść.
Tak jak w przypadku celu dotyczącego uratowania prostytutek musisz przedostać się na piętro, przy czym tym razem budynek będzie znacznie lepiej pilnowany (szczególnie jeśli nie pozbyłeś się obu alfonsów) i w całości niedostępny dla gości. Co więcej, na piętrze również napotkasz wrogich gangsterów. Jeśli masz zamiar skradać się to możesz ich omijać gdy będą zajęci obserwowaniem sali na parterze lub po kolei eliminować gdy oddalą się od kolegów.
Merle przebywa w biurze i w drodze do niego miniesz małe pomieszczenia, w których więzione były dziewczęta. Wrogów z kolejnej sali możesz ostrzelać lub po kolei odciągać ich do korytarza polegając np. na gwizdaniu. Merle'owi będzie towarzyszyła jedna osoba i ją również możesz podstępem nakłonić do wyjścia z biura. Ostrzelaj Merle'a z okolic wejścia do biura lub zakradnij się do pomieszczenia, zajdź go od tyłu i pokonaj dzięki wykonaniu na nim eliminacji.
Nagrody za ukończenie zadania: Nowy biznes (Prostitution), zwiększenie wpływów z biznesów, odblokowanie możliwości korzystania z lalek Screaming Zemi.