Biznes bimbrowy | Misje fabularne w Mafia III poradnik Mafia III
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Na stronie tej znajduje się opis dużego zadania fabularnego "Moonshine", które dotyczy przejęcia kontroli nad biznesem bimbrowym w dzielnicy Pointe Verdun i następnie przekazania go Burke'owi. Ostatecznym celem tej misji jest pozbawienie stanowiska jednego z poruczników. Sama misja ma wiele opcjonalnych celów i wszystkie możliwe sposoby na osłabianie wrogiego biznesu przedstawione zostały w dalszej części tekstu.
- Spotkanie się z Nicki Burke
- Przesłuchanie informatora Beversa
- Kradzież mapy z lokalizacjami obozów z bimbrem
- Zniszczenie obozów gdzie produkowany jest bimber
- Kradzież pieniędzy z baru dla policjantów
- Zamordowanie soldati Beversa
- Doprowadzenie do konfrontacji z Beversem
Spotkanie się z Nicki Burke
Nicki Burke przebywa w jednym z południowych budynków na terenie złomowiska. Porozmawiaj z nią żeby dowiedzieć się na temat okazji do osłabienia biznesu bimbrowego na tyle żeby nakłonić do wyjścia z ukrycia wrogiego porucznika Carla Beversa (zarządza on destylarnią). Wszystkie powiązane z tym procesem punkty na mapie będą oznaczane błękitnym kolorem.
ZANIM zaczniesz osłabiać biznes bimbrowy powinieneś zainteresować się wszystkimi nowymi skrzynkami z bezpiecznikami znajdującymi się w dzielnicy Pointe Verdun. Postaraj się podłożyć podsłuch przy każdej ze skrzynek (musisz oczywiście zadbać o spory zapas części elektronicznych), dzięki czemu odkryjesz wszystkie słabe punkty biznesu bimbrowego i będziesz mógł zrekrutować obu poruczników. W pobliżu co najmniej dwóch skrzynek mogą przebywać gangsterzy - zabij ich (w otwartej walce lub po cichu) lub odwróć ich uwagę np. rzuczoną lalką Screaming Zemi.
Przesłuchanie informatora Beversa
Osłabianie biznesu bimbrowego dobrze jest rozpocząć od przesłuchania jednego z dwóch informatorów Beversa (po odbyciu pierwszego przesłuchania drugi informator stanie się nieaktywny). Schemat działania jest tu identyczny do poprzednich misji fabularnych związanych z biznesami - zakradnij się w pobliże upatrzonego informatora i złap go gdy znajdzie się w ustronnym miejscu (możesz pomóc sobie np. gwizdaniem) lub doścignij go jeśli rzuci się do ucieczki. Po zaliczonym przesłuchaniu możesz zabić lub zrekrutować tę osobę.
Kradzież mapy z lokalizacjami obozów z bimbrem
Mapa znajduje się na piętrze budynku destylarni. To duża i dość dobrze pilnowana przez wrogów lokacja. Na teren destylarni możesz wkroczyć wybierając choćby wschodnie drzwi. Po wejściu do budynku dobrze byłoby zacząć skradać się i eliminować po cichu napotykanych gangsterów. Jeśli zostaniesz wykryty to możesz szybko znaleźć się na celowniku wielu wrogów i zwiększy się przez to ryzyko śmierci Lincolna. Skorzystaj ze schodów, przejdź po balkonikach i dotrzyj do pomieszczenia z mapą.
Zniszczenie obozów gdzie produkowany jest bimber
Do zniszczenia są dwa obozy na bagnach - wschodni oraz zachodni. Ich lokalizację poznasz jeśli udało ci się ukraść mapę z destylarni. Po dotarciu do wybranego obozu dobrze byłoby pozbyć się wszystkich pilnujących go gangsterów, ale nie jest to obowiązkowe. Najważniejsze jest to żeby zniszczyć miejsca gdzie produkowany jest bimber i żeby tego dokonać celuj w czerwone zbiorniki (przykład na powyższym obrazku).
Uwaga - Podczas pobytu w obozach możesz też niszczyć skrzynki z bimbrem i najlepiej sprawdzą się tu koktajle Mołotowa. Skrzynki odnajdziesz również w lokacjach powiązanych z innymi celami (np. w pobliżu informatorów i soldati) i zniszczenie każdej grupy skrzynek osłabi wrogi biznes o dokładnie 1000 dolarów.
Kradzież pieniędzy z baru dla policjantów
O lokalizacji baru i szansie okradzenia go dowiesz się dzięki przesłuchaniu informatora. Po dotarciu na miejsce nie próbuj wchodzić do środka głównymi drzwiami i zacznij dodatkowo skradać się, bo w przypadku wykrycia lub rozpoczęcia walk znajdziesz się na celowniku okolicznych policjantów i gangsterów, a na dodatek na miejsce mogą dotrzeć policyjne posiłki.
Wybierz boczną uliczkę obok baru i zbliż się do jego tylnych drzwi. Zaczekaj aż policjanci odejdą i pozbądź się tutejszego pojedynczego gangstera (warto nakłonić go do opuszczenia posterunku np. gwizdaniem).
Podejdź do tylnych drzwi do baru. Nie wyważaj ich, tylko zalicz poprawnie mini-grę z użycia łomu. Po tym jak tego dokonasz przekradnij się do kuchni i pozbądź się po cichu drugiego gangstera. Gotówka (aż 10000 dolarów) leży na tacy. Zabierz ją i opuść bar tą samą drogą.
Zamordowanie soldati Beversa
Do wyeliminowania jest dwóch soldati. Dean "Dino" Barbaro przebywa w alejce w zachodniej części dzielnicy. Jeśli posiadasz granaty to warto z nich korzystać, bo dzięki nim oprócz pozbycia się enforcera będziesz mógł zniszczyć ciężarówkę oraz zapasy bimbru i jeszcze bardziej osłabić wrogą organizację przestępczą.
Caesar de Angelis stacjonuje we wschodniej części Pointe Verdun. Jest on wewnątrz jednego z dużych budynków i warto jest przedostać się na jego wyższe piętro. Pozbądź się przebywającego tam wartownika (Sentry) i następnie ostrzelaj Caesara z górnego balkoniku lub podrzuć mu jakąś wybuchową niespodziankę.
Doprowadzenie do konfrontacji z Beversem
Po dostatecznym osłabieniu biznesu bimbrowego (akcje powiązane z Beversem - błękitne punkty na mapie) powróć do Nicki. Po odbyciu z nią rozmowy wyrusz raz jeszcze do destylarni, którą być może już wcześniej miałeś okazję odwiedzić (przy okazji poszukiwań mapy obozów).
Carl Bevers przebywa w biurze na jednym z wyższych pięter destylarni. W drodze do niego staraj się po cichu eliminować kolejnych wartowników (Sentry), bo w budynku nawet przed pojawieniem się posiłków jest wielu wrogów. Po zbliżeniu się do celu podróży możesz otworzyć ogień lub użyć np. opcji gwizdania żeby nakłonić do wyjścia z biura najpierw jednego z gangsterów i następnie samego Beversa. Wrogiego porucznika możesz zabić lub zrekrutować.