Biznes nielegalnego wywozu odpadów | Misje fabularne w Mafia III poradnik Mafia III
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
To jeden z dwóch biznesów dzielnicy Barclay Mills i jego osłabianiem możesz zająć się po odbyciu rozmowy z Donovanem w ramach zadania fabularnego "The Dead Stay Gone". Nadrzędnym celem misji jest oczywiście zdjęcie ze stanowiska wrogiego porucznika i jest to Paul "Puppy" Simmons. Sam biznes będziesz mógł osłabiać na wiele różnych sposobów, które opisane zostały poniżej.
Uwaga - Zanim zajmiesz się osłabianiem tego biznesu warto umieścić podsłuchy przy wszystkich skrzynkach w dzielnicy Barclay Mills.
- Spotkanie się z Marią Bavą
- Sabotaż na wysypisku śmieci
- Przesłuchanie szantażysty
- Zniszczenie barek z odpadami
- Kradzież gotówki
- Zabicie czyściciela (Cleaner)
- Zatrzymanie śmieciarki
- Doprowadzenie do konfrontacji z Puppym
Spotkanie się z Marią Bavą
Maria przebywa w jednym z budynków w południowej części dzielnicy. Porozmawiaj z nią na temat możliwych sposobów osłabienia biznesu Puppy'ego.
Sabotaż na wysypisku śmieci
Wysypisko to duża i dobrze pilnowana przez wrogów lokacja. W trakcie przemierzania jej powinieneś skradać się, bo w przeciwnym razie możesz zostać łatwo wykryty i znaleźć się pod zmasowanym ostrzałem i/lub doprowadzić do pojawienia się posiłków.
Lincoln musi podłożyć na złomowisku materiały wybuchowe, ale obszar gdzie należy tego dokonać jest odgrodzony. Rozwiązaniem tego problemu jest zdecydowanie się na przemarsz górnymi balkonikami i w związku z tym będziesz musiał najpierw przejść przez co najmniej jeden z budynków złomowiska. Ścieżka prowadząca do odgrodzonej strefy zaznaczona została na dołączonym obrazku.
Rozpraw się z dwoma ostatnimi przeciwnikami wyposażonymi w stroje ochronne i następnie zbliż się do beczek z trującymi odpadami. Podejdź we wskazane miejsce i wciśnij klawisz interakcji żeby podłożyć ładunek wybuchowy. Ostatni krok to opuszczenie złomowiska i nie musisz się na szczęście śpieszyć, tak więc na spokojnie powróć do wyjścia tą samą drogą. Po tym jak oddalisz się od złomowiska załączy się krótki filmik ukazujący eksplozję materiałów wybuchowych. Wrogi biznes osłabiony zostanie o 10 tysięcy dolarów.
Przesłuchanie szantażysty
To bardzo prosty cel misji. Dotrzyj do pokazanego na mapie miejsca pobytu szantażysty i zaczekaj aż znajdzie się w ustronnym miejscu lub odciągnij go od reszty np. gwizdaniem. Po tym jak tego dokonasz przesłuchaj go na temat kolejnych potencjalnych słabych stron atakowanego biznesu odpadów. Po zaliczonym przesłuchaniu możesz go zabić lub zrekrutować.
Zniszczenie barek z odpadami
Barki znajdują się w wielu różnych miejscach na obrzeżach dzielnicy Barclay Mills i każda z nich jest pilnowana przez dość liczną grupę przeciwników. Możesz eliminować gangsterów lub zajmować się szybkim niszczeniem barek i uciekaniem z miejsca zdarzenia zanim wrogowie odpowiedzą ogniem. Do niszczenia barek możesz używać dowolnej broni palnej (nie marnuj na nie granatów ani koktajli Mołotowa). Zatopienie każdej barki osłabi wrogi biznes o 2000 dolarów.
Kradzież gotówki
O możliwości dokonania kradzieży dużej ilości gotówki dowiesz się dzięki przesłuchaniu szantażysty i w tym celu wyrusz do magazynu w zachodniej części dzielnicy. Po dotarciu na miejsce nie rozglądaj się od razu za gotówką, tylko zajmij się najpierw zabiciem wszystkich wrogów oznaczonych ikonami czaszki oraz odpadów radioaktywnych. Są to soldati (enforcerzy) i pozbycie się ich ułatwi ci atak na kryjówkę bossa w dalszej części misji. W okolicy przebywa w sumie sześciu takich przeciwników.
Dopiero po tym jak rozprawisz się ze wszystkimi soldati rozejrzyj się za skrzynką, w której składowana jest gotówka. Musisz przytrzymać na kilka sekund klawisz interakcji żeby doprowadzić do pozyskania gotówki (i osłabienia wrogiego biznesu aż o 10000 dolarów).
Zabicie czyściciela (Cleaner)
Poszukiwany czyściciel przebywa w miejscu, w którym gangsterzy wylewają nielegalne odpady do wody. Przeciwnika tego możesz pozbyć się między innymi dzięki zniszczeniu okolicznych zielonych beczek, ale równie dobrze sprawdzi się np. skorzystanie z karabinu. Pamiętaj jednak o wartownikach i zneutralizuj ich odpowiednio wcześniej lub szybko opuść okolicę po zamordowaniu czyściciela (zanim zjawią się posiłki).
Zatrzymanie śmieciarki
Cel ten jest dość wyjątkowy, albowiem na jedną ze śmieciarek wykorzystywanych przez gangsterów możesz natrafić podczas swobodnej eksploracji dzielnicy Barclay Mills i używający jej gangsterzy automatycznie zaatakują Lincolna. Jeden z nich to enforcer, tak więc warto się go pozbyć z myślą o ułatwieniu sobie przebiegu finałowej części misji.
Doprowadzenie do konfrontacji z Puppym
Po dostatecznym osłabieniu biznesu utylizacji odpadów (akcje powiązane z Puppym - żółte punkty na mapie) powróć do Marii. Po odbyciu z nią rozmowy wyrusz na złomowisko w północnej części dzielnicy, na którym podkładałeś już wcześniej materiały wybuchowe.
Puppy przebywa w biurze na piętrze głównego budynku złomowiska (powyższy obrazek). W drodze do niego warto po cichu neutralizować kolejnych gangsterów, bo nawet jeśli pozbyłeś się wszystkich ośmiu soldati może tu nadal przebywać wielu wartowników (Sentry). W drodze do biura napotkasz m.in. dwóch gangsterów na jednym z balkoników i warto ich odciągnąć gwizdaniem albo lalką Screaming Zemi. Po tym jak dopadniesz Puppy'ego tradycyjnie zadecyduj czy pozwolisz mu żyć czy ma zginąć.
Uwaga - Na sam koniec musisz zadecydować komu chcesz przekazać ten biznes - Cassandrze, Burke'owi czy Vito. Każda z tych postaci zaoferuje ci inny bonus w zamian za podarowanie biznesu. Warto też wiedzieć, że wybór ten będziesz jeszcze mógł w razie potrzeby zmienić, albowiem po odbiciu całej dzielnicy Barclay Mills konieczne będzie ustalenie który z bossów przejmie nad nią pełną kontrolę (i tym samym nad jej wszystkimi biznesami).