Lost in Random: Three's A Crowd (Threedom) - solucja, opis przejścia Lost in Random poradnik, solucja
Poniższa strona poradnika do Lost in Random opisuje zadanie fabularne Three’s a Crowd w lokacji Threedom.
Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2021
Threedom to trzecia lokacja w grze Lost in Random. W tym miejscu znajdziecie opis głównego zadania fabularnego: Three's A Crowd. Poniżej przeczytacie, jak przejść przez The Trenches, znaleźć broń mordercy króla oraz pokonać bossa lokacji: Nanny Fortunę.
- Droga do The Trenches
- Down for the Count
- Duke Is Out
- Rob Her Baroness
- Sekret - Storybook #6
- Broń mordercy króla
- Spotkanie z Neeshką
- Boss: Nanny Fortuna
Droga do The Trenches
W pierwszej kolejności dotrzyjcie na rynek. Później w głąb alejki, aż do napotkania kolejnych przechodniów z żółtym wykrzyknikiem. Po rozmowie dowiecie się, że należy w pierwszej kolejności wyłączyć światło w alejce.
By to zrobić, zejdźcie drogą w lewo, alejką w dół i stając na dwóch płytach wraz z Dicey, strzelcie w przycisk, który się odsłoni. Wróćcie, skręćcie w drugą alejkę i porozmawiajcie z Shadowmanem; potem wróćcie na rynek i porozmawiajcie z Neeshką.
Otrzymacie teraz 3 dodatkowe zadania główne, każde powiązane z jednym z lordów krainy Threedom. Później rzućcie kością pośrodku rynku na specjalnej platformie. Zejdźcie w stronę pola bitwy z rynku.
Na dole musicie spotkać się z każdym z rodzeństwa - potomków króla. Każdy ma własną siedzibę. Żeby zaoszczędzić biegania, możecie napotkać w każdej z lokacji Strażnika, który szybko przeprowadzi Was do rozdroży za mostem. Jeśli jednak rzucicie kością na platformie przed strażnikiem, wypłoszycie go odblokowując przejście, jednak tracąc tą chwilową funkcję "szybkiej podróży".
Down for the Count
Po zejściu do lokacji The Trenches z rynku, za mostem skierujcie się w lewo. Punkt za mostem jest głównym rozdrożem, które prowadzi do każdego z władców - nie wszystkie drogi są jednak dostępne od początku. Wyślijcie Dicey na płytę naciskową, by ominąć pułapkę z kratą.
Oczywiście, musicie stoczyć walkę, nim będziecie mogli spotkać się z władcą. Pokonajcie kilka fal wrogów na dzielonej arenie. Napotkacie nowych wrogów - roboty z pikami - które atakując szybko, jednak są bardzo "delikatne".
Count chce, abyście odnaleźli i zabrali od baronowej jego pluszaka - Shmoo. Co ciekawe: możecie straszyć go zabójstwem, by oddał Wam go od razu - zaoszczędzicie sobie biegania.
Jeśli wybierzecie drugą opcję - odnalezienie przytulanki - wróćcie do rozdroży i skierujcie się na wprost, potem w prawo i do jaskini po lewej stronie. Wewnątrz oczywiście czeka na Was pułapka, gdy spróbujecie podnieść zawartość klatki.
Duke Is Out
Do Duke'a udacie się w drugiej kolejności, po odwiedzeniu Counta. Na platformie w bocznym korytarzu rzućcie kostką, by przepędzić strażnika i odblokować nową drogę (przedłużenie głównego korytarza na wprost z rozdroży).
Nie zapomnijcie także rzucić kością na platformie obok tronu Counta - w ten sposób odblokujecie przejście w drodze na wprost do Duke'a z The Trenches, oraz boczną ścieżkę do Baronowej wychodzącą z tej drogi.
Próba rozmowy się nie powiedzie - musicie najpierw porozmawiać z trzema damami w Sali tronowej, które "nauczą Was dobrych manier". Po zdaniu testu u każdej, poprzez wybór opcji dialogowych (zawsze dostępne są dwie - mniej uprzejme i bardziej dostojne - oczywiście wybieracie te drugie), zwróćcie się do Counta odpowiednio go tytułując. Otrzymacie od niego klucz, którym wejdziecie do specjalnej komnaty.
Komnata ta znajduje się nieopodal przejścia do Duke'a. Obok stoi również Mannie Dex. Otrzórzcie wrota kluczem od Counta i szykujcie się na walkę w środku - musicie pozbyć się wszystkich wrogów. Problematycznym może być strzelec na wysokości, do którego nie macie możliwości, by podejść - należy użyć broni dystansowej. Potem otworzy się przejście, którym dojdziecie do fragmentu obrazu, który należy zanieść Countowi.
Rob Her Baroness
Ostatnia z osób walczących o władzę w Threedom, to Baroness. Spotkacie ją dopiero, po udaniu się do Counta i Duke'a i rzuceniu kością (by pozbyć się strażników) u tego drugiego. Wtedy przejdźcie bocznym korytarzem z głównej alei (koło Mannie Dexa), na wprost od skrzyżowania w The Trenches. Musicie po drodze stoczyć dwie walki na arenach. Baroness wymaga od Was zwycięstwa w grze planszowej na jej zasadach.
Plansza ma układ trójkątny. Pion krąży na planszy wokoło, a pośrodku znajduje się działo Baroness, które należy zniszczyć. Samo działo także będzie ostrzeliwać Was, gdy natraficie na jego celownik. Wraz z postępami, pojawi się więcej dział (ich pociski ranią także pomocników Baronowej). Aby wygrać grę, musicie rzucać kością. Tym razem jednak musi ona wyrzucić właściwą ilość oczek, aby ustawiała się w rogach planszy. Wtedy to pojawi się działo, które po trafieniu procą, strzela w działo Baronowej pośrodku. W przypadku wyrzucenia nieparzystej liczby oczek - gdy pionek stanie w bocznej ściance, a nie w rogu - pojawia się przy nim mur, który uchroni Was od ostrzałów dział Baroness.
Warto posiadać kartę Game Master, która pozwoli Wam przesunąć pionek o 1 przy użyciu, by móc ustawić pionek we właściwej pozycji. Gdy czas jest zatrzymany, od razu idźcie w miejsce, gdzie ustawiony zostanie pionek, by nie narażać się na ostrzał dział Baronowej.
Sekret - Storybook #6
Szóstą już księgę z historią odnajdziecie w drodze do Baroness, gdy uzyskacie nieco postępów w Threedom. Niedaleko celu, znajdziecie platformę i kilka przycisków. Stańcie na platformie i zestrzelcie szybko wszystkie przyciski, by odblokować bramę, za którą skrywa się księga.
Broń mordercy króla
Jest jeszcze jeden przedmiot, którego poszukuje Neeshka - broń, którą zabito króla. Znajdziecie ją nieopodal siedziby Baroness - wychodzą z jej obszaru wpływów i po stoczeniu walki, skręćcie w nowo otwarty korytarz po prawej, a potem w lewo - tam, gdzie widoczny jest wielki hełm. Podejdźcie, by aktywować cutscenę i zdobyć przedmiot. Jest on wymagany, by móc zakończyć główny wątek fabularny.
Spotkanie z Neeshką
Po zdobyciu wszystkich wymaganych przedmiotów dla Neeshki, wróćcie na rynek i porozmawiajcie z nią. W dialogu musicie po kolei przekazywać jej każdy z obiektów. Uwaga - po przekazaniu kobiecie wszystkich przedmiotów, przejdziecie do epilogu tego rozdziału. Jest to więc ostatni moment, by dokończyć zadania poboczne.
Boss: Nanny Fortuna
Po cutscenie związanej z opuszczeniem lokacji, zmierzycie się z Nanny Fortuną po drodze do czwartego miasta. Starcie nie jest trudne: Nanny atakuje taranując, bezpośrednio próbując Was przejechać swoim pojazdem lub zatrzymując się nieopodal i wykonując małe doskoki w Waszym kierunku - oba sposoby są łatwe do uniknięcia i łatwo zastawić pułapkę. Aby zdobyć początkowe kule energii, zmuście bossa do staranowania błękitnych kryształów na polu bitwy.
Po obniżeniu zdrowia bossa, zacznie przyzywać posiłki. Możecie je częściowo zignorować, chyba że potraktować jako źródło energii, i skupić się na Nanny Fortunie. Po walce nastąpi cutscena i przechodzicie do kolejnego poziomu.