Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Lost in Random - poradnik do gry

Lost in Random - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Lost in Random: System walki Lost in Random poradnik, solucja

Poniższa strona poradnika do Lost in Random opisuje mechanikę i system walki obowiązujący w grze.

Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Lost in Random poznacie zasady walki, która jest głównym elementem rozgrywki. Znajdziecie tu główne założenia mechaniki oraz zbiór przydatnych porad. Dowiecie się, jak walczyć z bossami, jak używać kart w trakcie rozgrywki oraz czym jest Dicemension.

Walkę w Lost in Random rozpoczniecie od samouczka po ukończeniu pierwszego etapu Bedtime Stories - Lost in Random: System walki - Lost in Random - poradnik do gry

Walkę w Lost in Random rozpoczniecie od samouczka po ukończeniu pierwszego etapu Bedtime Stories. Starcia posiadają pewne cechy:

  1. Walki odbywają się wyłącznie na arenach - tzn. nie możecie uciec przed walką ani poruszać się poza wyznaczonym obszarem, gdy starcie zostanie zainicjowane,
Aby dokładniej wyjaśnić, jak działa system walki, należy poznać kolejne kroki - Lost in Random: System walki - Lost in Random - poradnik do gry
  1. Starcia rozgrywacie z użyciem broni wręcz i dystansowej (element zręcznościowy) oraz z wykorzystaniem kart (buffy i debuffy),
  2. W walkach liczy się tak zręczność jak i pomysłowość,
  3. Zdrowie można odnawiać wyłącznie kartami - regeneruje się jednak po zakończeniu starcia,
  4. Bitwy są nagradzane monetami oraz niektóre kluczowe starcia - bonusowymi kartami.
  5. Nie możecie opuścić starcia, gdy je rozpoczniecie. Nie wszystkie jednak walki są obowiązkowe - niektóre można ominąć, lecz zdarza się to rzadko.
  6. Śmierć równa się rozpoczęciu starcia od nowa, sprzed wejścia na arenę.

Aby dokładniej wyjaśnić, jak działa system walki, należy poznać kolejne kroki:

  1. Wstęp - posiadając jedynie zdolność uniku i procę, zdobywacie niebieskie kule energii. Unik: tuż przed zadaniem ciosu przez wroga - przeniknijcie unikiem przez niego; Proca: lokalizujcie niebieskie kule energii na ciele wrogów, by je zestrzelić i zebrać z ziemi.
  2. Zebranie wystarczającej ilości niebieskich kul, odblokowuje losową kartę z Waszej talii, do użycia w trakcie starcia; więcej energii - więcej kart (max 5 na raz).
  3. Używając klawisza zatrzymania czasu, wejdziecie w tryb taktyczny (tzw. Dicemension). W tym trybie możecie swobodnie się poruszać a czas jest zatrzymany.
  4. Gdy wchodzicie w Dicemension, Wasza kostka Dicey generuje dla Was losową liczbę. Jest to moc kart, jaki możecie użyć (z tych już odblokowanych poprzez zbieranie kul energii).
  5. Używając dostępnych kart - możecie, a nawet trzeba, użyć więcej niż jednej - generujecie dla siebie broń oraz inne buffy lub używacie leczenia. Gdy będziecie chcieli (oraz gdy zbierzecie ponownie energię na odblokowanie kart) ponownie możecie wejść do Dicemension w dowolnym momencie.
  6. W momencie wchodzenia w Dicemension z areny znikają kule energii.
  7. By wyjść z Dicemension możecie użyć ataku na przeciwniku (także ładowanego), szczególnie tych, którzy są trudni do zaatakowania (latający, z tarczą).

Tak więc, do walki używacie zręczności posługując się odblokowanymi broniami oraz ułatwiacie sobie rozgrywkę w trybie Dicemension. Reguły, które należy zapamiętać:

  1. Na ręce możecie mieć odblokowanych jednocześnie tylko 5 kart.
  2. Karty nieużyte podczas jednego wejścia do Dicemension trafiają na stos kart odrzuconych.
  3. Talia będzie się powiększać, gdy nabędziecie (znajdziecie / kupicie) więcej kart. Musicie mieć przynajmniej 15 kart, by móc ułożyć własną talię.
  4. Może się zdarzyć, że w ręce nie posiadacie karty broni. Wtedy musicie na nowo wygenerować karty zbierając kule energii. Wasza proca nie zadaje wrogom żadnych obrażeń fizycznych.
  5. Możecie użyć Dicemension, by uniknąć ataku wroga.
  6. Gdy wykorzystacie całą talię, karty zostają na nowo przetasowane.

Na późniejszych etapach zauważycie, że niektóre karty łączą się efektywnie ze sobą zadając większe obrażenia niż solo. Potencjalnie macie również możliwość walki bez użycia broni przy użyciu odpowiednich kart zadających obrażenia w inny sposób. Warto eksperymentować i testować własne rozwiązania pasujące do Waszego modelu gry.