Lords of the Fallen: Sterowanie Lords of the Fallen - poradnik, porady
Sterowanie w Lords of the Fallen 2023 wymaga dużej precyzji i szybkości i powinniście się go dobrze nauczyć. W poradniku pokazujemy wszystkie klawisze i przyciski sterowania. Dowiecie się też o opcjach dostosowania sterowania w ustawieniach.
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2023
Przed rozpoczęciem zmagań w Lords of the Fallen powinniście zapoznać się ze sterowaniem i klawiszologią. Na tej stronie poradnika znajdziecie listy klawiszy i przycisków sterowania dla PC, PS5 oraz Xbox Series. Wspominamy również o opcjach zmiany ustawień sterowania.
Sterowanie PC
Rozglądanie się | |
Poruszanie się | |
Lekki atak Wysysanie (mając wybraną latarnię Umbralu) | |
Silny atak (przytrzymanie przycisku inicjuje naładowany silny atak) Chłosta duszy (mając wybraną latarnię Umbralu) | |
Unik | |
Blokowanie (przytrzymajcie klawisz) Odbicie (musicie wcisnąć klawisz idealnie w momencie wrogiego ataku) | |
Zmiana trybu / postawy (np. walka z podniesioną tarczą lub bez) | |
Opcja dystansowa | |
Bieg | |
Chód | |
Namierzenie przeciwnika | |
Następny cel po namierzeniu | |
Poprzedni cel po namierzeniu | |
Użycie przedmiotu (aktualnie wybranego z listy Podręcznych przedmiotów) | |
Interakcja z postacią lub obiektem | |
Skok (Wasza postać musi biec) Zasadzenie sadzonki szczątków (musicie stać w odpowiednim miejscu) | |
Następny / poprzedni przedmiot (z listy Podręcznych przedmiotów) | |
Włączenie / wyłączenie trybu dystansowego | |
Wybranie broni dystansowej (zamiast latarni) | |
Wybranie latarni (zamiast broni dystansowej) | |
Gesty (gra wyświetli listę aktualnie ustawionych emotek) | |
Przeniknięcie do Umbralu (musicie być najpierw w świecie żywych) |
PS5
Poruszanie się | |
Bieg | |
Rozglądanie się | |
Namierzenie przeciwnika (możecie też wychylać prawą gałkę w lewo lub w prawo i przełączać namierzanie na innych wrogów) | |
Skok (Wasza postać musi biec) Interakcja z postacią lub obiektem | |
Unik | |
Użycie przedmiotu (aktualnie wybranego z listy Podręcznych przedmiotów) | |
Zmiana trybu / postawy (np. walka z podniesioną tarczą lub bez) | |
Latarnia Umbralu Atak dystansowy lub broń dystansowa | |
Silny atak (przytrzymanie przycisku inicjuje naładowany silny atak) | |
Blokowanie (przytrzymajcie przycisk) Odbicie (musicie wcisnąć przycisk idealnie w momencie wrogiego ataku) | |
Lekki atak | |
Wybranie broni dystansowej (zamiast latarni) | |
Następny przedmiot (z listry przedmiotów podręcznych) Wybranie pierwszego przedmiotu (przytrzymajcie przycisk) | |
Wybranie latarni (zamiast broni dystansowej) | |
Poprzedni przedmiot (z listry przedmiotów podręcznych) | |
Gesty (gra wyświetli listę aktualnie ustawionych emotek) | |
Otwarcie menu (są to m.in. wyposażenie, inwentarz, dziennik, opcje gry) Uwaga - Rozgrywka nie jest pauzowana! |
Xbox Series X / S
Poruszanie się | |
Bieg | |
Rozglądanie się | |
Namierzenie przeciwnika (możecie też wychylać prawą gałkę w lewo lub w prawo i przełączać namierzanie na innych wrogów) | |
Skok (Wasza postać musi biec) Interakcja z postacią lub obiektem | |
Unik | |
Użycie przedmiotu (aktualnie wybranego z listy Podręcznych przedmiotów) | |
Zmiana trybu / postawy (np. walka z podniesioną tarczą lub bez) | |
Latarnia Umbralu Atak dystansowy lub broń dystansowa | |
Silny atak (przytrzymanie przycisku inicjuje naładowany silny atak) | |
Blokowanie (przytrzymajcie przycisk) Odbicie (musicie wcisnąć przycisk idealnie w momencie wrogiego ataku) | |
Lekki atak | |
Wybranie broni dystansowej (zamiast latarni) | |
Następny przedmiot (z listry przedmiotów podręcznych) Wybranie pierwszego przedmiotu (przytrzymajcie przycisk) | |
Wybranie latarni (zamiast broni dystansowej) | |
Poprzedni przedmiot (z listry przedmiotów podręcznych) | |
Gesty (gra wyświetli listę aktualnie ustawionych emotek) | |
Otwarcie menu (są to m.in. wyposażenie, inwentarz, dziennik, opcje gry) Uwaga - Rozgrywka nie jest pauzowana! |
Dodatkowe ustawienia sterowania
Najważniejsze ustawienia sterowania są w zakładce Rozgrywka. Są wśród nich przede wszystkim:
- Odwrócenie osi kontrolera - Możecie oddzielnie odwrócić oś Y (pionową) lub oś X (poziomą).
- Wibracje kontrolera - Są one domyślnie włączone.
- Automatyczna zmiana celu - Podczas korzystania z namierzania przeciwników gra może automatycznie przeskoczyć na kolejnego wroga po zabiciu aktualnego.
- Namierzanie dotkliwego ciosu - Można go odpalić na oszołomionym przeciwniku. Posiadanie włączonej opcji ułatwia tę akcję.
- Prędkość kamery - Domyślna wartość dla poruszania kamerą to 1,00. Możecie ją np. zwiększyć żeby szybciej obracać widok w walkach.