Lords of the Fallen: Jak tworzyć skróty i przejścia? Lords of the Fallen - poradnik, porady
Skróty to popularny element gier soulslike i możecie ich też szukać w Lords of the Fallen 2023. W naszym poradniku wyjaśniamy jak odblokować pierwszy skrót obok Szczątek Marca Topora i jak otwierać kolejne nowe przejścia.
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2023
W Lords of the Fallen możecie rozglądać się za okazjami do tworzenia skrótów i otwierania nowych stałych przejść. W naszym poradniku opisaliśmy odblokowanie pierwszego skrótu sąsiadującego z punktem odpoczynku Szczątki Marca Topora oraz jak wygląda tworzenie przejść w dalszej części kampanii.
Odblokowanie pierwszego skrótu
- System skrótów jest dostępny w Lords of the Fallen i funkcjonuje on na zbliżonych założeniach do innych gier typu souls. Tworząc nowe skróty możecie łatwiej podróżować pomiędzy obszarami, które ze sobą sąsiadują np. po to żeby szybciej dotrzeć do konkretnej lokacji czy legowiska bossa.
- Odblokowanie pierwszego skrótu jest częścią głównych postępów w grze, ale kolejne skróty mogą mieć już opcjonalny charakter i być łatwe do pominięcia.
- Po odnalezieniu miejsca do odpoczynku i zapisu Szczątki Marca Topora dotrzecie do dużej pionowej deski z obrazka. Niczym podniesiony most zwodzony uniemożliwia ona przejście dalej.
- Musicie zbadać lewą ścieżkę, która prowadzi do zbiornika wodnego. Główny bohater nie potrafi nurkować, ale możecie przenieść się do świata Umbral.
- W świecie zmarłych powstanie nowa dolna ścieżka do zbadania. Użycie jej doprowadzi Was do długiej drabiny.
- Po skorzystaniu z drabiny pojawi się możliwość powrotu do świata żywych. Znajdziecie się po drugiej stronie pionowej deski.
- Zanim wyruszycie dalej powinniście kopnąć deskę po ustawieniu się obok niej (powyższy obrazek). Akcja ta odblokuje pierwszy skrót. Od tego momentu możecie przechodzić po powalonej desce i nie ma obowiązku korzystania z dolnego przejścia w świecie Umbral.
Drabiny i nowe przejścia
Kolejnymi skrótami z gry mogą być:
- Drabiny do opuszczenia - Musicie dotrzeć do górnej półki, a po podejściu do drabiny pojawi się opcja jej popchnięcia (przykład na obrazku). Drabina zjedzie na dół i od tego momentu można jej też używać do wspinaczki.
- Inne zagadki środowiskowe - Rozwiązanie danej łamigłówki (np. odblokowanie windy, przejście przez inną część świata Umbral) może stworzyć nowe przejście.
- Drzwi lub bramki zamknięte od jednej strony - Po otrzymaniu komunikatu musicie dotrzeć do tego samego przejścia od drugiej strony. Pozwoli to je odblokować.
- Drzwi lub bramki wymagające klucza - Po interakcji z przejściem dowiecie się jakiego rodzaju klucz jest potrzebny (przykład na obrazku). Musicie powrócić do danego zamkniętego przejścia po tym jak znajdziecie lub zakupicie pasujący klucz. Otwarte przejście może prowadzić w znane miejsce lub do zupełnie nowej lokacji.
Najważniejsze unikalne klucze opisaliśmy na osobnych stronach poradnika.