Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Legends of Runeterra - poradnik do gry

Legends of Runeterra - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie | Najlepsze talie w Legends of Runeterra Legends of Runeterra poradnik, tipy

Ostatnia aktualizacja: 10 marca 2020

W niniejszym rozdziale przedstawiono proponowane talie dla poszczególnych Regionów (również ich kombinacji) występujących w grze Legends of Runeterra. Znajdziesz tutaj zarówno talie agresywne, combo, jak i kontrolne dzięki czemu będziesz w stanie dobrać odpowiedni deck do własnego stylu gry w Legends of Runeterra. Opis każdej talii został dodatkowo wzbogacony o specjalny kod, który wystarczy skopiować znajdując się wewnątrz gry Legends of Runeterra, w trakcie tworzenia nowej talii, a gra sama dobierze odpowiednie karty i wyszczególni, których kart brakuje w Twojej kolekcji. Dzięki takiemu rozwiązaniu od razu zorientujesz się ile będzie kosztować zbudowanie danej talii.

Od premiery otwartej bety gry karcianej Legends of Runeterra minęło już nieco czasu, można więc powiedzieć o wstępnym ustabilizowaniu się mety. Oznacza to, że część talii, które na początku wydawały się niezwykle potężne, zostały należycie skontrowane i odsunęły się na drugi plan. Po kilku tygodniach gry można też zacząć mówić o najlepszych taliach w Legends of Runeterra. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że najlepsze talie w Legends of Runeterra wymagają wielu bardzo drogich kart (Bohaterów, zaklęć i stronników), więc mogą być niedostępne dla nowych Graczy. Z czasem na pewno będziesz w stanie stworzyć jedną z najlepszych talii w LoR i dalej sukcesywnie piąć się w górę po drabince rankingowej.

Najlepsze talie na start

  1. Noxus & Shadow Isles
  2. Freljord & Ionia

Najlepsze talie

  1. Demacia & Ionia
  2. Shadow Isles & Ionia
  3. Ionia & Freljord

Legenda - słowniczek pojęć

W trakcie czytania rozdziału z gotowymi taliami do gry Legends of Runeterra możesz spotkać się z określonym słownictwem - slangiem gry. Słowa kluczowe i karty jednostek zostały oznaczone określonymi kolorami. Koszt Many danej karty znajduje się w nawiasie, zaraz przy jej nazwie.

  1. Karty, ilość i koszt Many - karty występujące w danej talii zostały oznaczone na niebiesko z żółtą ramką, jak np. (1)Legion Rearguard x3 oznacza, że karta Legion Rearguard o koszcie Many 1 występuje w talii w 3 kopiach.
  2. Słowa kluczowe - słowa kluczowe występujące w danej talii zostały oznaczone kolorem pomarańczowym z żółtą ramką, jak np. Fearsome. Wszystkie słowa kluczowe dostępne w grze Legends of Runeterra zostały opisane w odpowiednim rozdziale niniejszego poradnika.
  3. Deck - inaczej talia - zbiór kart, którym rozgrywasz pojedynki w Legends of Runeterra.
  4. Blocker - jednostka, która została wystawiona do blokowania stronnika przeciwnika.
  5. Buff - inaczej wzmocnienie. Użycie zaklęcia, które w jakiś sposób wpływa pozytywnie na statystyki jednostki określa się mianem buffa.
  6. Debuff - inaczej obniżenie zdolności jednostek przeciwnika. Użycie zaklęcia, które w jakiś sposób obniża wartość statystyk jednostki przeciwnika określa się mianem debuffa.
  7. Stronnik - inaczej określenie jednostki.
  8. Trade - inaczej pójście na wymianę. Kiedy dwie jednostki walczą ze sobą (jedna atakuje, a druga blokuje) i obie zginą w trakcie takiej wymiany - jest to trade. Jeśli w trakcie wymiany jednostka przeciwnika zginie, a Twoja zostanie przy życiu - trade jest na twoją korzyść.
  9. Aggro - typ talii agresywnej, która skupia się na atakowaniu. W takiej talii znajdziesz przeważnie jednostki o niskim koszcie Many z dużą ilością punktów ataku i zaklęcia wzmacniające.
  10. Control - typ talii kontrolnej, która doskonale kontroluje przebieg pojedynku. W takiej talii znajdziesz zazwyczaj wiele mechanizmów pozwalających na szybkie niszczenie jednostek przeciwnika, jak i wiele zaklęć wyrządzających obrażenia obszarowe.
  11. Midrange - talia, która znajduje się pomiędzy deckiem agresywnym i kontrolnym. Celem takiej talii jest zwycięstwo w środkowej fazie gry. Gra taką talią polega na kontrolowaniu przebiegu pojedynku w pierwszych turach, aby później przejść do ataku i nie dopuścić do przedłużenia gry. W takiej talii znajdziesz jednostki o solidnej ilości punktów zdrowia, które umożliwią wykonywanie wartościowych wymian.
  12. Combo - talia, która bazuje na wykonywaniu jednej lub kilku określonych kombinacji kart, które pozwolą na przejęcie kontroli nad przebiegiem pojedynku lub zakończenie gry w jednej turze.