Słowa kluczowe w Legends of Runeterra Legends of Runeterra poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 27 stycznia 2020
Większość kart dostępnych w grze Legends of Runeterra posiada słowa kluczowe, które wywołują określone efekty po spełnieniu pewnych wymagań. Należy także zaznaczyć fakt, że niektóre jednostki mogą posiadać więcej niż 1 słowo kluczowe. Na początku przygody z Legends of Runeterra może wydawać się to nieco skomplikowane więc warto poświęcić chwilę czasu, aby zaznajomić się z tym systemem. Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.
Ikona | Nazwa | Opis |
Allegiance | Jednostka, którą przyzywasz, otrzyma określony bonus, jeśli karta na samym szczycie Twojej talii odpowiada określonemu regionowi. Przykładowo, zagrywając jednostkę z Demancii, karta na samym szczycie decku również musi pochodzić z Demancii. | |
Attack | Efekt aktywuje się w trakcie rundy ataku, gdy jednostka zaatakuje. Przykładowo, Elise w trakcie ataku przyzywa pająka 1/1. | |
Aura | Efekt utrzymujący się na planszy i mogący wpływać zarówno na jednostki będące aktualnie na planszy (własne i wrogie), ale także te na karty w ręce. | |
Barrier | Efekt, który kompletnie niweluje obrażenia, które jednostka może otrzymać. Ważne! Efekt słowa kluczowego Barrier utrzymuje się tylko przez 1 rundę i nie może się kumulować. Warto także pamiętać, że Bariera aktywuje się przez efektem Tough. | |
Burst | Zaklęcia posiadające efekt Burst aktywują się natychmiast i przeciwnik nie może na nie zareagować. | |
Can't Block | Jednostki posiadające to słowo kluczowe nie mogą blokować wrogich jednostek. | |
Capture | Przechwycona jednostka zostaje usunięta gry do momentu, aż jednostka przechwytująca zostanie z niej wykluczona. | |
Challenger | Jednostka ze słowem kluczowym Challenger może wybrać, którą jednostkę będzie blokować - nawet jeśli ta posiada np. Can't Block. | |
Death | Jeśli punkty zdrowia jednostki zostaną zredukowane do 0 lub zostanie usunięta z rozgrywki w inny sposób, aktywuje wszystkie efekty śmierci jak np. Last Breath. | |
Double Strike | Double Strike pozwala jednostce zaatakować dwukrotnie w fazie walki - raz podczas słowa kluczowego Quick Attack i drugi raz podczas normalnego ataku. Ważne! Obrażenia zadane podczas kroku Quick Attack są rozpatrywane przed wejściem do standardowego kroku ataku, co oznacza, że jednostki z Double Strike lub Quick Attack mogą zniszczyć blokerów lub usunąć efekt Bariery bez otrzymania obrażeń w odwecie. | |
Drain | Wyrządź obrażenia i ulecz własny Nexus. | |
Elusive | Jednostka z tym słowem kluczowym może być zablokowana tylko i wyłącznie przez inną jednostkę Elusive. | |
Enlightened | Kiedy posiadasz co najmniej 10 kryształów many, karty z Enlightened zyskają trwałe efekty. | |
Ephemeral | Jednostka ze słowem kluczowym Ephemeral zginie zaraz po zaatakowaniu. Przykładowo, Hecarim przyzywa dwie takie jednostki podczas ataku. | |
Fast | Zaklęcia ze słowem kluczowym Fast mogą być zagrywane w dowolnym momencie, ale przeciwnik może na nie odpowiedzieć. | |
Fearsome | Jednostki Fearsome mogą być zablokowane tylko i wyłącznie przez jednostki posiadające 3 lub więcej ataku. | |
Fleeting | Karty Fleeting zostają odrzucone z ręki w momencie zakończenia rundy. | |
Frostbite | Ustawia punkty ataku danej jednostki na 0 do końca danej rundy. Efekt ten może zostać zmieniony innym zaklęciem wzmacniającym. | |
Imbue | Zdolność, która zostaje aktywowana po rzuceniu zaklęcia. | |
Last Breath | Jednostki ze słowem kluczowym Last Breath aktywują swoją zdolność w momencie śmierci. Wśród efektów Last Breath można wyróżnić np. przyzwanie dodatkowej jednostki. | |
Level Up | Słowo kluczowe, które powoduje, że karta przekształca się w inną określoną kartę. Transformacja zachodzi natychmiast po spełnieniu określonego warunku. Przykładowo, Garen zwiększy swój poziom w momencie, gdy zostanie dwukrotnie uderzony. Ważne! Transformacja trwa do końca gry, nawet w momencie, gdy karta zostanie cofnięta do Twojej ręki lub wysłana na cmentarz. Niektórzy Championi mogą zwiększać swój poziom wielokrotnie. | |
Lifesteal | Jednostka posiadająca Lifesteal leczy Nexus w momencie wyrządzania obrażeń. Przykładowo, jeśli jednostka ma 5 punktów ataku to tyle zdrowia przywróci Nexusowi. | |
Nexus Strike | Efekt tego słowa kluczowego zostaje aktywowany w momencie, gdy jednostka uderzy we wrogi Nexus. | |
Obliterate | Obliterate oznacza całkowite usunięcie z gry. Ważne! Obliterate nie aktywuje dodatkowych efektów Last Breath, ani innych związanych ze śmiercią jednostki. | |
Overwhelm | Overwhelm powoduje, że nadmiarowe obrażenia zostają przekazane na wrogi Nexus. Przykładowo, jeśli Twoja jednostka ma 8 punktów ataku, a wrogi bloker zaledwie 3 punkty życia, 5 punktów obrażeń zostanie przekazanych na Nexus. | |
Play | Efekt, który zostaje aktywowany w momencie, gdy karta zostaje zagrana z ręki. | |
Quick Attack | Jednostka ze słowem kluczowym Quick Attack wyrządza obrażenia przed jednostkami bez tego słowa. Ważne! Obrażenia zadane podczas kroku Quick Attack są rozpatrywane przed wejściem do standardowego kroku ataku, co oznacza, że jednostki z Double Strike lub Quick Attack mogą zniszczyć blokerów lub usunąć efekt Bariery bez otrzymania obrażeń w odwecie. | |
Recall | Recall sprawia, że jednostka zostaje zwrócona do ręki Gracza, a jej dodatkowe efekty wzmacniające zostają z niej usunięte. | |
Regeneration | Jednostki posiadające Regeneration leczą się całkowicie na początku rundy. | |
Skill | Efekt podobny do czaru tworzony i rzucany przez jednostkę. | |
Slow | Czary ze słowem kluczowym Slow można rzucać poza walką. Przeciwnik ma czas, aby na nie odpowiedzieć. | |
Strike | Słowo kluczowe, które aktywuje się w momencie, gdy jednostka wyrządzi obrażenia w trakcie ataku. | |
Strongest | Oznacza jednostkę z największą ilością punktów ataku. Remisy rozwiązywane są w następujący sposób:
| |
Stun | Wyklucza jednostkę z walki. Zestunowana jednostka nie może atakować lub blokować przez resztę rundy. Ważne! Jednostki ze słowem kluczowym Challenger mogą wciągnąć do walki Zestunowane jednostki. | |
Support | Przydziela efekt jednostce znajdującej się po prawej stronie tej jednostki, w trakcie ataku. | |
Tough | Jednostki posiadające słowo kluczowe Tough otrzymują o 1 punkt obrażeń ze wszystkich źródeł. Ważne! Tego typu jednostki mogą blokować przeciwników o statystykach 1/1 bez poniesienia żadnych obrażeń. | |
Trap | Słowo kluczowe Trap dołącza się do karty w talii, chwytając ją. Po wyciągnięciu uwięzionej karty wykona określony efekt. Przykładowo, po wyciągnięciu zainfekowanej karty, Twój Nexus otrzyma obrażenia. | |
Trigger | Po spełnieniu określonych warunków, konkretny efekt zostaje aktywowany. |