Ionia & Freljord | Najlepsze talie | Legends of Runeterra Legends of Runeterra poradnik, tipy
Ostatnia aktualizacja: 10 marca 2020
Poniżej przedstawiono proponowane talie zawierające karty z dwóch regionów Legends of Runeterra - Ionia i Freljord. Znajdziesz tutaj przeważnie talie agresywne i midrange, które pozwalają na rozgrywanie szybkich pojedynków w Legends of Runeterra. Opis każdej talii został dodatkowo wzbogacony o specjalny kod, który wystarczy wkleić wewnątrz gry Legends of Runeterra, a gra sama dobierze odpowiednie karty.
Talia Ionia & Freljord w Legends of Runeterra
Przedstawiona poniżej talia składa się z kart regionów Ionia i Freljord. Deck zalicza się do kategorii midrange, który łączy w sobie zalety talii agresywnej i kontrolnej. W prezentowanej talii znalazło wiele kart ze słowem kluczowym Elusive, zaklęcia wzmacniające, jednostki buffujące oraz jeden Bohater: Zed.
Karty Bohaterów | Karty Ionia | Karty Freljord |
(3)Zed x3 | (1)Navori Bladescout x3 (2)Greenglade Duo x3 (2)Navori Conspirator x3 (3)Shadow Assassin x3 (3)Twin Disciplines x3 (4)Deny x1 (4)Kinkou Lifeblade x3 (4)Kinkou Wayfinder x3 (4)Will of Ionia x3 (5)Jeweled Protector x3 (7)Windfarer Hatchling x3 | (1)Elixir of Iron x3 (1)Omen Hawk x3 |
Kod talii, który należy wkleić wewnątrz gry Legends of Runeterra, aby automatycznie stworzyć talię:
CEBAEAIBAQLAWAICAIDASDARCULSQLBSHEAACAIBAIYQ
- Zed - jak używać tego Bohatera?
- Kinkou Wayfinder - jak używać tego stronnika?
- Mulligan - odpowiednia selekcja kart
- Defensywa
- Ofensywa
Zed - jak używać tego Bohatera?
Zed to jeden z Bohaterów walczących po stronie Regionu Ionia. Ze względu na niski koszt Many i przydatne słowo kluczowe (Quick Attack), a także dodatkową zdolność specjalną, Zed jest niezwykle przydatnym stronnikiem - zwłaszcza na samym początku pojedynku. Pamiętaj, że Zed podczas ataku zawsze tworzy swoją dokładną kopię więc jeśli zamierzasz wzmocnić tego Bohatera, zrób to PRZED zatwierdzeniem ataku - w ten sposób cień Zeda również zyska to wzmocnienie.
- Zdolność Specjalna - w trakcie ataku, Zed przyzywa cień o takich samych statystykach, który od razu pojawia się w linii atakujących jednostek. Należy pamiętać, że w linii może znajdować się maksymalnie 6 jednostek. Po zaatakowaniu cień znika.
- Quick Attack - słowo kluczowe, które sprawia, że Zed może wyrządzić obrażenia przed przeciwnikiem. Przykładowo, jeśli bloker przeciwnika ma statystyki 3/3 to Zed w teorii powinien zginąć przy wykonywaniu ataku. Ze względu na Quick Attack, Zed wyrządzi obrażenia jako pierwszy i zlikwiduje przeciwnika zanim ten będzie mógł odpowiedzieć. Szczególnie w początkowej fazie pojedynku, Zed może być trudnym przeciwnikiem do zlikwidowania.
- Level Up - Zed zyskuje nowy poziom w momencie, gdy zarówno on i/lub cień uderzą w Nexus przeciwnika dwukrotnie. Po awansowaniu na wyższy poziom, Zed zyskuje dodatkowe statystyki +1/+1.
Kinkou Wayfinder - jak używać tego stronnika?
Kinkou Wayfinder to jednostka, która potrafi wytworzyć niesamowite tempo. Za 4 punkty Many otrzymujesz stronnika o statystykach 2/3, który dodatkowo przyzywa 2 jednostki o koszcie Many 1. Nie dość, że za jednym zamachem przyzywasz 3 jednostki, które mogą być od razu gotowe do ataku lub obrony, to np. możesz wzmocnić na +3/0 Gringlade Duo.
- Allegiance - słowo kluczowe, które wywołuje określone działanie, jeśli karta na samym szczycie Twojej talii odpowiada określonemu regionowi. W opisywanym przypadku, karta na wierzchu talii musi pochodzić z regionu Ionia.
- Przyzywanie jednostek - Kinkou Wayfinder wyciąga z talii 2 jednostki o koszcie Many 1 i umieszcza je na planszy. Co ważne, przyzwane jednostki aktywują swoją zdolność specjalną. Przykładowo przyjmijmy, że przyzwałeś stronników Omen Hawk i Navori Bladescout. Omen Hawk wzmocni 2 jednostki ze szczytu talii, a Navori Bladescout uzyska status Elusive.
Mulligan - odpowiednia selekcja kart
Każdy pojedynek zaczyna się fazą tzw. Mulliganu, czyli selekcji kart. W tym czasie możesz zadecydować, które karty zostawić na ręce, a które lepiej odrzucić w celu znalezienia innych. Tasowanie kart zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ale niekiedy trzeba je podjąć, aby mieć szansę na wygraną.
- Wysoki priorytet - Omen Hawk, Navori Conspirator, Shadow Assassin i/lub Zed / Kinkou Wayfinder. Twoim celem jest wywieranie presji na przeciwniku od 1 rundy.
- Średni priorytet - Warto zastanowić się nad pozostawieniem na ręce zaklęcia Elixir of Iron, jeśli grasz przeciwko talii agresywnej i będziesz musiał iść na wymianę z pomniejszymi jednostkami przeciwnika.
Defensywa
Defensywa nie jest może najmocniejszą stroną prezentowanej talii więc często będziesz musiał korzystać z zaklęć wspomagających (Elixir of Iron, Twin Disciplines), które ułatwią Ci wykonanie korzystnej wymiany ze stronnikiem przeciwnika lub nawet na odesłanie niewygodnego przeciwnika do ręki Gracza (Will of Ionia).
Poza mocnymi zaklęciami wzmacniającymi, w talii składającej się z kart regionów Ionia i Freljord, znalazło się kilku przydatnych stronników, jak np. Kinkou Lifeblade. Poza słowem kluczowym Elusive, Kinkou Lifeblade posiada Lifesteal więc może leczyć Twój Nexus. Kinkou Lifeblade może zostać dodatkowo wzmocniony przy pomocy stronnika Jeweled Protector, aby odzyskiwać jeszcze więcej punktów zdrowia.
Ofensywa
Ofensywa to najmocniejsza strona prezentowanej talii regionów Ionia i Freljord. Jednostki o niskim koszcie Many pozwalają na szybkie zapełnienie planszy i bezustanne nękanie przeciwnika w rundzie ataku. W trakcie ataku warto pamiętać o wykorzystywaniu zaklęć wzmacniających i przydatnych słów kluczowych, jak Elusive i Quick Attack.
- Elusive - słowo kluczowe, które sprawia, że blokerem takiej jednostki może być tylko inna jednostka zaliczana do tej kategorii.
- Quick Attack - Jednostka ze słowem kluczowym Quick Attack wyrządza obrażenia przed blokerami przeciwnika. Przykładowo, atakując Zedem na blokera przeciwnika o statystykach 3/3, będziesz mógł go spokojnie wyeliminować bez utraty Bohatera.
- Zaklęcia - W trakcie planowania wymian z jednostkami przeciwnika korzystaj z zaklęć wspomagających, jak Elixir of Iron lub Twin Disciplines. Oszczędzisz w ten sposób własnych stronników, którzy mogą przydać się w kolejnej rundzie.
- Windfarer Hatchling - Stronnik, który nie dość, że sam zalicza się do grona Elusive to dodatkowo wzmacnia wszystkich stronników na +2/+2 w danej rundzie. Wprowadzenie tej jednostki do gry w rundzie ataku może być zagraniem rozstrzygającym o Twojej wygranej.