Rozwój Bohatera | Legends Of Dawn poradnik Legends Of Dawn
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Wybór broni:
Na samym starcie gry należy pomyśleć, jaki rodzaj oręża chciałaby dzierżyć twoja postać. Czy będzie to miecz, czy łuk zależy tylko od twojej woli, ponieważ w grze nie występuje cos takiego jak klasa. Równie dobrze możesz zrobić maga wspomagającego się toporem.
Istotne różnice, jakie można zauważyć pomiędzy typami broni:
Bronie jednoręczne - Są szybkie, ale zadają mniej obrażeń niż bronie dwuręczne. Dodatkowo podczas walki bronią jednoręczną możesz dzierżyć tarczę, która zwiększa twoją obronę.
Bronie dwuręczne - Są wolne, ale zadają sporo obrażeń, gdy już trafią w cel.
Łuki - Nie potrzebują zapasu strzał i można nękać przeciwników z odległości.
Magia - Zadaje w tej grze bardzo dużo obrażeń jednakże po rzuceniu zaklęcia postać przez chwilę nie może nic robić. Dodatkowo zaklęcia zużywają bardzo dużo Faith, a jego maksymalna regeneracja trwa wieki nawet jak się ma wszystkie punkty włożone w regenerację. By w ogóle mówić o zaklęciach trzeba je najpierw stworzyć(patrz rozdział "Tworzenie Zaklęć").
Wybór Wiedzy:
Wybór wiedzy zależy od tego, z jakimi typami przeciwników będziemy się spotykać najczęściej. Tu pojawia się problem. Gdy klikniesz na przeciwniku to nie jest napisane, jakiego jest typu. W przypadku wilków czy pająków określenie typu przeciwnika nie sprawia problemu, ale nie jest to już takie łatwe, gdy na naszej drodze stanie np. Varr. Nawet po przyjrzeniu się nie jest się pewnym, jakiego rodzaju jest ta istota.
Ze zwykłymi zwierzętami będziesz miał do czynienia tylko na początku gry, zatem nie należy wkładać wielu punktów w tę zdolność.
Najwięcej styczności będziesz miał z pająkami, bandytami, nieumarłymi oraz żywiołakami. Te ostatnie będą pojawiać się bardzo często pod koniec gry.
Spiders - te bestie będą wyłazić ci naprzeciw przez prawie cała grę, więc powinieneś mieć dużo punktów włożonych w wiedzę o nich
Human - Bandyci stacjonują w każdym forcie, w którym można znaleźć artefakt. Także będą stawać ci na drodze bardzo często.
Undead - Największe ich skupisko jest na środku mapy. Są to małe latające nietoperze, które wysysają z ciebie krew.
Elementals - Pojawiać się będą masowo pod koniec gry w rejonie Ungoras. Zanim skończy się zadanie w mieście elfów najlepiej włożyć kilka punktów.
Crafting:
System rzemiosła w Legends of Dawn nie pełni bardzo istotnej roli, ale może się czasami przydać przy rozwiązywaniu niektórych zadań.
Cooking - W wersji 1.06 pozwala przygotowywać jedzenie, które zwraca przez chwilę 1 hp na sekundę. Miedzy kolejny posiłkami wymagana jest kilkusekundowa przerwa, a podczas samego jedzenia nasza postać nie może się poruszać. W zamian za to lepiej kupić bandaże, które nie są drogie i można ich włączyć 10 na raz, osiągając w ten sposób regenerację10 punktów na sekundę.
ArmorSmithing, WeaponSmitnig i Leatherworking - Dają możliwość wyrobu rzeczy, które postać zakłada na siebie. Jeśli przechodzisz grę dokładnie i otwierasz wszystkie skrzynie zapewne nie będziesz zmuszony nic tworzyć w tym systemie. Powodem tego jest to, że zazwyczaj ze skrzyń lecą lepsze rzeczy niż mógłbyś zrobić w craftingu.
Herbalism - Dzięki niemu możesz przygotować sobie mikstury zwiększające odporności bądź atrybuty postaci.
Jewelcrafting - Podczas wędrówki pierścienie i amulety lecą w bardzo małych ilościach, a jeszcze rzadziej takie dające bonusy. Te, które możesz wykonać na wyższych poziomach dają całkiem miłe plusy do odporności.
Odporności:
Wybór odporności jest bardzo ważny, ponieważ od tego zależy czy przeżyjesz starcie. Zasada powinna być taka sama jak przy wiedzy. Jednymi z najlepszych odporności są:
Tolerance to Magic, - ponieważ każda umiejętność rzucona przez potwora jest magiczna i może zostać zneutralizowana.
Tolerance to Poison, - ponieważ to pająki najczęściej używają ataków, które zatruwają.
Tolerance to Fire, - ponieważ pod koniec gry będziesz chodził po terenach gdzie żywiołaki Ognia czają się na każdym kroku.
Divine Skills:
Divine skills masz tylko jeden i należy go jak najszybciej wprowadzić na ostatni poziom. Nieważne czy jesteś magiem czy wojownikiem Faith zawsze ci się przyda.
Będąc nawet zwykłym wojownikiem należy stworzyć sobie podstawowe zaklęcia takie jak:
Uzdrowienie - Ulecza twojego bohater przez pewien czas 1 hp/sekunda
Przyśpieszenie - Przyspiesza twojego bardzo powolnego bohatera
Zaklęcie ofensywne - Zaklęcia nigdy nie chybiają, więc gdy trafisz na przeciwnika, którego nie możesz zranić normalnie, atakuj tym zaklęciem.
Osiągnąć maksymalny pułap w umiejętnościach nie jest trudno. Mając 9 punktów na level a mogąc osiągnąć 17 level możesz ulepszyć do końca aż 12 umiejętności. Jednakże osiągnąć taki poziom jest trudno. Już z 13 na 14 potrzebujesz bardzo dużo doświadczenia.