Layers of Fear (2023): Zakończenia opowieści Layers of Fear 3 poradnik, solucja
Na stronie tej poznacie wszystkie szczegóły związane z różnorodnymi zakończeniami dla każdego z aktów gry. Dowiecie się także, jakie kroki podjąć, by doprowadzić do konkretnych epilogów.
Ostatnia aktualizacja: 23 czerwca 2023
Layers of Fear (2023) to produkcja o bardzo wyraźnym, narracyjnym charakterze. By dodatkowo go uwypuklić, twórcy zaimplementowali w każdym z aktów gry kilka możliwych zakończeń danej opowieści. Wpływ na to, jakie zakończenie poznacie podczas swojej wędrówki, zależeć będzie od podjętych przez Was w czasie zabawy decyzji. Poniższa lista prezentuje wszystkie możliwe zakończenia dla każdego z aktów w grze. Przydatne wskazówki pomogą Wam także w podjęciu właściwych decyzji, które ostatecznie doprowadzą Was do upragnionego finału.
Z oczywistych względów, strona ta nawiązywać będzie do bezpośrednich zakończeń i zwrotów fabularnych w Layers of Fear (2023). Jeżeli chcielibyście poznać fabułę na własną rękę, nie czytajcie dalej!
- Historia malarza: Dobre zakończenie (Rodzina)
- Historia malarza: Złe zakończenie (Sztuka)
- Historia malarza: Neutralne zakończenie (Pętla)
- Historia córki: Dobre zakończenie (Wybaczenie)
- Historia córki: Złe zakończenie (Niechęć)
- Historia córki: Prawdziwe zakończenie (Prawda)
- Historia muzyczki: Dobre zakończenie (Akceptacja)
- Historia muzyczki: Złe zakończenie (Samotność)
- Historia aktora: Zakończenie "Płomień"
- Historia aktora: Zakończenie "Zawsze"
- Historia aktora: Zakończenie "Bezkształtność"
Historia malarza: Dobre zakończenie (Rodzina)
W zakończeniu tym, główny bohater odrzuca egoistyczne i destrukcyjne pobudki ciągnące go w stronę malarstwa. Zamiast tego, decyduje się na poświęcenie uwagi skrzywdzonym przez los żonie oraz córce, przedkładając więzy rodzinne ponad prywatne rządze. Jest na najbardziej pozytywne zakończenie ze wszystkich i symbolizowane jest przez portret żony oraz córki.
W czasie zabawy, tytuł w tajemnicy przed grającym zlicza wartości pewnych wykonanych lub niewykonanych czynności. Skumulowany wynik otrzymany pod koniec zadecyduje o tym, jakie zakończenie zostanie Wam przedstawione. Poniżej przeczytacie o aktywnościach, które wpłyną na przechylenie szali w kierunku zakończenia "Rodzina".
Decyzje
Na przestrzeni sześciu rozdziałów, co jakieś czas staniecie przed możliwością dokonania jednego z kilku wyborów, które wpłyną na Wasze zakończenie. By skierować się w stronę pozytywnego zakończenia, postępujcie następująco:
- Rozdział 1: Wybierzcie korytarz oraz obraz po stronie zielonego fotela.
- Rozdział 1: W zapętlających się pokojach, rozwiążcie zagadkę przy użyciu butelki perfum.
- Rozdział 2: W zapętlającym się korytarzu, skierujcie się do wyjścia oznaczonego zielonym kolorem.
- Rozdział 4: W rozwidlającym się korytarzu, wybierzcie ścieżkę oznaczoną zielonym domkiem.
- Rozdział 5: Po sekwencji w windzie, w pomieszczeniu z celami zerwijcie z łańcuchów echa po prawej stronie (domek dla lalek, zabawkę, skrzypce)
- Rozdział 6: Po wciągnięciu łańcucha z obrazami, rozerwijcie łańcuch i pozwólcie malunkom spaść w przepaść.
- Rozdział 6: W korytarzu z wózkiem inwalidzkim, przepchnijcie wózek do końca pomieszczenia.
Pomocną wskazówka przy wybieraniu odpowiedniej ścieżki będzie dla Was kolor. Wybory związane z zakończeniem rodzinnym, oznaczane będą często kolorem zielonym (kolorem oczu żony malarza).
Znajdźki
Wpływ na zakończenie będą miały również znajdźki na które natraficie podczas zabawy. To, z którymi wejdziecie w interakcję wpłynie na ukryty licznik determinujący rozwój opowieści.
By skierować los w stronę pozytywnego zakończenia, szukajcie i podnoście przede wszystkim:
- Kartki z dziennika żony (oznaczone zielonym akcentem).
- Rysunki i zabawki należące do córki.
- Kosmetyki żony.
- Instrumenty i przedmioty związane z muzyką.
- Zdjęcia rodzinne.
Dodatkowe
Poza elementami wymienionymi powyżej, na wynik gry wpłynie również kilka pomniejszych aspektów.
- W sekwencjach ze zjawą żony, ścigająca Was mara może co jakiś czas paść na kolana i zacząć płakać. Podejście do niej, gdy znajduje się w takim stanie, a ta wyśle Was z powrotem do pokoju odrodzenia, lecz pozwoli zyskać nieco niewidzialnych punktów w kierunku dobrego zakończenia.
- Na przestrzeni kolejnych rozdziałów, rozsiane po posiadłości obrazy okazjonalnie zmienią się w portret Szczurzej Królowej. Kierując się w stronę zakończenia "rodzina" unikajcie kontaktu wzrokowego z demonicznym malunkiem.
Historia malarza: Złe zakończenie (Sztuka)
W negatywnym zakończeniu nazwanym "Sztuka", protagonista w pełni oddaje się w odmęty szaleństwa, porzucając ciążącą mu rodzinę i daje dojść do głosu swoim najgorszym instynktom. Jest to najbardziej negatywne ze wszystkich zakończeń, którego odzwierciedleniem jest egocentryczny autoportret przygotowany przez opętanego malarza.
By do niego doprowadzić, skorzystajcie z następujących podpowiedzi.
Decyzje
W czasie kluczowych decyzji, podejmijcie następujące wybory.
- Rozdział 1: Wybierzcie korytarz oraz obraz po stronie czerwonego fotela.
- Rozdział 1: W zapętlających się pokojach, rozwiążcie zagadkę przy użyciu butelki alkoholu.
- Rozdział 2: W zapętlającym się korytarzu, skierujcie się do wyjścia oznaczonego czerwonym kolorem.
- Rozdział 4: W rozwidlającym się korytarzu, wybierzcie ścieżkę oznaczoną czerwoną farbą.
- Rozdział 5: Po sekwencji w windzie, w pomieszczeniu z celami zerwijcie z łańcuchów echa po lewej stronie (alkohol, przybory malarskie, obraz).
- Rozdział 6: Po wciągnięciu łańcucha z obrazami, pozostawcie go nienaruszonym.
- Rozdział 6: Zignorujcie wózek inwalidzki.
Podobnie jak w przypadku zakończenia rodzinnego, pomocne okażą się kolory. Wybory związane z samolubnym, autodestrukcyjnym stylem życia malarza często podkreślone będą przy pomocy krwistej czerwieni.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie