Popraw swoje umiejętności walki | Prison Island, Szanghaj, 1899 | Jack Keane 2 poradnik Jack Keane 2: The Fire Within
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019
Popraw swoje umiejętności walki
Od wyjścia na schody możesz skierować się w lewo i zagaić więźnia w pierwszej celi - jednak nie będzie on chciał rozmawiać, twierdząc, że Jack nie zna regulaminu i powinien się z nim zapoznać.
Maszeruj zatem w prawo i zagadaj do więźnia za pierwszymi drzwiami po tej stronie. Ten z kolei nie będzie skory do rozmowy, ponieważ według niego ściany mają tu uszy i odeśle Jacka pod okno na zewnątrz.
Idź więc dalej w prawo i zahacz więźnia za kolejnymi drzwiami - stalowymi. Niestety, aby z nim pogadać, musisz znać hasło.
Wędruj zatem dalej w prawo i skręć w wiodącą w głąb odnogę, na końcu której znajduje się okno. Wyjdź przez nie na zewnątrz. Tu możesz pogawędzić z więźniami (po drodze trzeba przeskoczyć przeszkodę) przez pierwsze i drugie okno celi - istotniejsza jest rozmowa przez to bardziej po prawej. To okno więźnia, który ze względu na podsłuchujących strażników nie chciał kontaktować się przez drzwi. Dowiesz się, że jest on mistrzem sztuk walki i chętnie wyszkoli Jacka, ale tylko gdy ten stanie z nim twarzą w twarz. Na koniec zabierz zakrzywioną kość leżącą przy pierwszym z okien.
Przez okno najbardziej po lewej wróć do budynku. Teraz porozmawiaj z kolejnym więźniem, którego cela mieści się w bocznym korytarzyku (po prawej). Ten pensjonariusz okropnie sepleni i domaga się "supy". Rozwiń ten temat (3 kwestia), a kiedy więzień zapyta, czy jesteś strażnikiem - zaprzecz. Wtedy bezzębny poprosi o przekazanie jego sąsiadowi (temu za stalowymi drzwiami), że strasznie chrapie, poinformuj go więc, że tamten nie chce z Jackiem gadać. Tak poznasz hasło: sześćdziesiąt chińskich srebrnych monet (oczywiście koszmarnie wyseplenione).
Wróć zatem pod stalowe drzwi i ponownie poproś tego więźnia o pomoc. Podaj mu hasło: pierwsze słowo - 2 opcja, drugie słowo - ostatnia opcja, trzecie słowo (po niemiecku to jego początek) - 3 opcja, czwarte słowo (po niemiecku to koniec trzeciego) - 1 opcja.
Teraz możesz poruszyć z więźniem różne tematy, np. czemu jego drzwi są tak mocno zabezpieczone. Dowiesz się, że jest on znany ze swoich piromańskich ciągot i właśnie szykuje kolejną eksplozję. Potrzebuje jednak jeszcze lontu i ognia.
Schodami (na lewo od cel obu więźniów, a na prawo od tablicy z regulaminem) zejdź na parter. Tu Jack natychmiast zauważy zgubiony fragment amuletu w pomieszczeniu centrali (na wprost wejścia na schody). Podejdź więc do okratowanego okna i spróbuj go przez nie dosięgnąć. Niestety jest za daleko, nie pomoże nawet znaleziona na zewnątrz zakrzywiona kość. Możesz nią jednak zwinąć leżącą nieco bliżej pustą zapalniczkę.
Zabierz też koniecznie wiszącą niewysoko lampę naftową (w korytarzu, po lewej), którą zbadaj w ekwipunku (PPM lub za pomocą lupy w lewym górnym rogu ekranu). Otrzymasz w ten sposób abażur o ostrych krawędziach, dobrze nasączony naftą knot i zbiorniczek łatwopalnej nafty. Oczywiście tą ostatnią napełnij zapalniczkę.
Schodami maszeruj na piętro i pod stalowe drzwi celi piromana. Przez szczelinę w dole drzwi podaj mu knot lampy i pełną nafty zapalniczkę. Kiedy nastąpi wybuch, wyjdź na zewnątrz przez okno w bocznym korytarzyku i wejdź do budynku przez solidną wyrwę w murze.
Tam zabierz leżącą na wprost (przy gruzie w dole ekranu) oderwaną od drzwi zasuwę. Następnie skieruj się w lewo (do drugiej celi) i porozmawiaj z Tajemniczym Pazurem Lotosu, czyli więźniem, który obiecał nauczyć Jacka walczyć. Kiedy Jack zgodzi się traktować "mistrza" z szacunkiem, dowie się, że potrzebny jest podręcznik sztuk walki. Niestety zwinął go strażnik, by podeprzeć swoje kiwające się krzesło.
Opuść więc celę przez wyrwę w murze i znajomą trasą wracaj do budynku, a tam schodami zejdź na parter. Skieruj się w dół ekranu, a zobaczysz (po prawej) siedzącego na popsutym krześle przed drzwiami centrali strażnika. Musisz go jakoś stamtąd wywabić, jeśli chcesz odzyskać książkę.
Zapoznaj się więc z więziennym regulaminem, wiszącym na ściennej tablicy na wprost strażnika (identyczny wisi na piętrze, na lewo od schodów, oraz stoi w rogu przy celi więźnia, który bał się z jego powodu rozmawiać). Dowiesz się o różnych zabronionych rzeczach, a najważniejszą informacją jest ta, że najsurowiej karane jest posiadanie przez więźniów metalowych abażurów lamp, ze względu na ich ostre krawędzie, którymi można skrócić strażnika o głowę.
Wracaj zatem na piętro i udaj się w boczny korytarzyk z celą sepleniącego. Przez otwarte okienko w drzwiach wrzuć mu do celi abażur od lampy naftowej. Ponieważ gość natychmiast zacznie panikować i zechce wyrzucić go na korytarz, zablokuj okienko zabraną z celi piromana drewnianą zasuwą od drzwi.
Teraz biegnij na pater i zahacz strażnika na temat abażurów lamp naftowych, po czym donieś mu na nielegalnie handlującego nimi sepleniącego.
Kiedy strażnik uda się interweniować, wyciągnij spod krzesła podręcznik sztuk walki. Maszeruj z nim do celi mistrza i wręcz mu go. Jack rozpocznie naukę, w efekcie której pozna dwa rodzaje chwytów: obronny (stalowy strach na wróble / Steel Scarecrow / Stahlerne Vogelscheuche) i zaczepny (wyniosły żuraw / Proud Crane / Stolzer Kranich).