Etap I | Budujemy miasto w Imperium Romanum poradnik Imperium Romanum
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Etap I
Na dom mieszkalny zawsze przypada 2 gotowych do pracy ludzi. Najlepiej by mężczyzna i kobieta oboje posiadali pracę, więc zalecane jest umieszczenie ośrodków pracy w zasięgu domostw. Budynki pracy różnią się pod względem zatrudnienia, na przykład niektóre zatrudniają wyłącznie kobiety, inne wyłącznie mężczyzn a jeszcze innym jest to obojętne. Poniżej znajduje się lista warsztatów pracy ze wskazaniem, gdzie powinny się znajdować, i kogo zatrudniają. Oznaczenie dla mężczyzn - "M", kobiet - "K".
Pracownia drwala - powinna być budowana w pierwszej kolejności, najlepiej najdalej jak się da od centrali miejskiej, zalecana liczba na początek to przynajmniej 2 budynki tego typu. Zatrudnia 2x M, ze składem osobowym 1xM na każdą z dwóch chat drwali, jest znacznie bardziej wydajna niż jedna chata.
Uwaga: Przytrzymując wciśnięty prawy SHIFT lub ALT (zależny od domyślnej konfiguracji) i ruszając myszką zmieniacie położenie widoku kamery.
Uwaga: By zwiększyć wydajność, warto nasadzić drzew jak najbliżej chat drwali.
Farma pszenicy, zatrudnia 3xM lub 3xK lub mieszane. Dobre rozwiązanie na początek - zatrudnić małżonki drwali. Zalecana budowa dwóch takich (na początek) zaraz obok siebie - jednak pojedyncza farma jest i tak w pełni wystarczająca.
Piekarnia - zatrudnia 2xM, obowiązkowa konstrukcja na początek, powinna być umieszczona niedaleko farm pszenicy.
Postawcie sześć Domów Mieszkalnych gdzieś wokół centrum. 6x2=12 (50% = M, 50% = K). W ten sposób zapewnicie sobie komplet pracowników na start, wystarczający na najbliższe 5 minut gry.
Uwaga: Należy pamiętać by wszystkie domy znajdowały się w zasięgu studni.
Uwaga: Na początku, w zależności od mapy, warto jest przeciągnąć akwedukty (niekoniecznie zbudować, wyłącznie przeciągnąć szkielety konstrukcyjne) po liniach prostych względem prostokątnej podstawy centrali miasta, umożliwi to łatwiejsze rozłożenie budowli w późniejszym okresie rozbudowy.
Uwaga: Drogi nie zwiększają szybkości poruszania się ludzi, wyłącznie wpływają na estetykę i nic nie kosztują.
Mniej-więcej tak powinien wyglądać dobry start. Warto zwrócić uwagę, by drogi przeciągać po liniach prostych, wzdłuż dzielnic mieszkalnych oraz stref gospodarczych, poprawi to wygląd w późniejszych stadiach rozgrywki.