House Flipper | Rodzaje prac budowlanych House Flipper poradnik, solucja
W House Flipper podejmujesz się różnych zadań, aby uzyskać wyniki zadowalające klienta. Często masz różne prace do wykonania, a należeć do nich mogą: sprzątanie i mycie, wymiana zepsutych urządzeń, prace remontowe i rozbiórkowe, a także aranżacja wystroju wnętrz – malowanie ścian, sprzedaż i zakup nowych mebli, urządzeń elektrycznych i armatury.
Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2018
W tym rozdziale znajdziesz informacje na temat różnych prac, które należy wykonywać podczas gry w House Flipper. Znajdziesz tu informacje o tym jak używać wybranych narzędzi, jak przeprowadzać prace efektywnie i szybko oraz na co zwracać uwagę podczas ich wykonywania.
Sprzątanie
Do najprostszych prac porządkowych należy pozbywanie się śmieci. Czynność tą uproszczono, więc wystarczy kliknąć na leżące odpadki i worki ze śmieciami, aby się ich całkowicie pozbyć. Zwracaj uwagę na puszki i butelki, które nierzadko potrafią być sprytnie ukryte - w niektórych przypadkach nawet pod meblami. Do śmieci nie zaliczają się jednak takie elementy, jak leżące ubrania, sztućce czy talerze.
Odpadków możesz pozbywać się także z użyciem urządzenia do sprzedaży (4), jest to jednak opcja niezalecana - usunięte w ten sposób śmieci nie poprawiają twoich statystyk sprzątania, więc wolniej zdobędziesz nowe Perki.
Drugi etap sprzątania to zmywanie / czyszczenie. Musisz do tej czynności użyć mopa (2). Przytrzymując LPM rozpoczynasz ścieranie plam, usuwanie pajęczyn i usuwasz ogólne zabrudzenia. Mogą one znajdować się na podłodze, ścianach a nawet suficie. Rzadko znajdziesz je za meblami, lecz często pomijane zostają łączenia podłóg i ścian w trudno widocznych miejscach, np. pod grzejnikami. Pamiętać należy także o bzdurnych oknach i parapetach, na których nie zawsze łatwo zlokalizować jest zanieczyszczenie. Przy renowacjach warto także obejść dom wokoło po zewnętrznej stronie. Zanieczyszczenia możesz znaleźć po zewnętrznych stronach okien, przy dachu w domkach parterowych, a czasami na ścianach.
Do lokalizacji zabrudzeń możesz wykorzystać Perk z kategorii Sprzątanie, który wskaże ci ich lokalizację na mapie (w ilości zależnej od poziomu rozwinięcia umiejętności). Nie jest to tak istotne w zleceniach, co w samodzielnych renowacjach. Niedomyte mieszkania znacznie tracą na wartości, a brak jest w tym trybie wskaźników, które mówiłyby ile zabrudzeń pozostało w domu.
Do lokalizacji zabrudzeń dobrze nada się także latarka (F). I to nie tylko w ciemnych pomieszczeniach - na niektórych powierzchniach zabrudzenia w innym kolorze niż powierzchnia obiektu po oświetleniu latarką mają zwiększony kontrast i są dużo lepiej widoczne.
Ważne - niektóre silnie brudne ściany (np. w domach po powodzi) nie wymagają czyszczenia. Uszkodzenie tego typu wymaga otynkowania.
Rozbiórka i budowa ścian
Do burzenia ścian używasz młota, który znajdziesz w swoim ekwipunku. Możesz wyburzać tylko ściany działowe - wewnątrz budynku. Elementy, które znajdują się na ścianach (np. włączniki światła) odpadną na ziemię, warto je jednak zdemontować wcześniej. Burzenie najlepiej rozpocząć przy krawędziach ścian, które chcesz zniszczyć i zaczynając od górnego rogu przesuwać się wzdłuż ściany niszcząc cegły przy łączeniach. Potem wystarczy uderzyć kilka bloków przy dole ściany. W trybie swobodnym możesz dowolnie przebudowywać pokoje, zwiększać ich ilość lub burzyć ściany, by połączyć dwa pokoje w jeden.
Ściany, które zostały naruszone (np. przypadkowym uderzeniem) nie zawsze muszą być widoczne jako uszkodzone. Zostają jednak zaznaczone na mapie kolorem żółtym i mają ogromne znaczenie podczas prac remontowych w trybie swobodnym - dom traci znacznie na wartości.
Aby postawić nowe ściany wybierz tryb budowy z menu podręcznego po przytrzymaniu PPM. Musisz je stawiać po jednym bloku przytrzymując LPM w wybranym miejscu; cena jednego fragmentu wynosi blisko 15 dolarów. Jeśli chcesz utworzyć przejście / drzwi w budowanej ścianie, wybierz drugi typ bloków, które budowane są tylko przy górnej krawędzi i pozwolą ci pozostawić przejście / miejsce na zamontowanie drzwi. Ściany nie wymagają tynkowania. Po postawieniu ich możesz natychmiast je zamalować farbą czy pokryć boazerią lub płytkami.
Naprawa ścian - tynkowanie
W wielu starych domach znajdziesz ściany z widocznymi cegłami lub silnie naruszone przez czynniki zewnętrzne (np. w domach popowodziowych). Nie możesz tych uszkodzeń po prostu zamalować czy umyć. Jedyne opcje to przebudowa ściany lub tańsza i szybsza opcja - wykorzystanie tynku. W tablecie możesz zakupić wiaderko za ok. 30 dolarów.
Po zakupie postaw je na ziemi i wciśnij klawisz E trzymając kursor nad wiaderkiem. W twoim ręku pojawi się szpachelka. Przytrzymaj teraz LPM, by nagrać porcję tynku. Podejdź do uszkodzonej ściany i przytrzymaj LPM, aby ją otynkować. By naprawić kolejną usterkę musisz na nowo pobrać porcję tynku - zawsze wystarcza ona na naprawę jednego uszkodzenia, niezależnie jak jest duże. Teraz możesz zamalować naprawiony obszar, by całkowicie ukryć usterkę.
Ważne - otynkowane ściany musisz zamalować innym kolorem, niż kolor farby znajdujący się tam uprzednio.
Malowanie ścian, płytki i boazeria
Wiele zadań fabularnych w grze House Flipper wymagać będzie od ciebie przemalowania pomieszczeń na określone lub dowolne kolory. W wielu przypadkach wystarczy pomalować pokój na jeden kolor, przy remontach w trybie swobodnym możesz dowolnie mieszać kolory, jakie znajdą się na ścianach pokoju.
Aby rozpocząć malowanie, musisz zaopatrzyć się w puszkę z farbą ze sklepu, zakupując ją z użyciem tabletu i kładąc w wybranym miejscu. Później wybierz pędzel (3) i rozpocznij malowanie ściany, przytrzymując LPM. Musisz zamalowywać ją po jednym pasie. Nie jest wymagane przemalowanie wnęk, w których znajdują się okna, chyba że znajdują się tam fragmenty starej farby. W początkowych fazach gry możesz nakładać dwie warstwy farby - nie zaobserwujesz jednak różnicy, gdyż w rzeczywistości ona nie występuje, jest to zwykłe marnowanie farby.
- W zleceniach fabularnych zwykle precyzowane są kolory, jakie możesz lub musisz użyć w danym pokoju,
- Podczas remontów w trybie swobodnym możesz dobierać kolory z własnymi preferencjami,
- Różni odbiorcy remontowanych domów mają własne preferencje: osoby mieszkając samotnie często wolą ciemniejsze kolory, a rodziny preferują jasne odcienie. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Rzeczoznawcy.
Malowanie można znacznie przyspieszyć z użyciem Perków, które odblokujesz za wymalowanie określonych ilości fragmentów ścian. Będziesz mógł lepiej oszczędzać farbę, malować kilka pasów ściany na raz oraz wykonywać szybsze ruchy wałkiem z farbą. Pędzel musisz co kilka pasów namaczać w pojemniku, farba w puszcze może się skończyć - musisz wtedy zakupić kolejną.
Nie możesz malować ścian: uszkodzonych (bez nałożenia wcześniej tynku), na zewnątrz budynku, a także przemalowywać ścian na ten sam kolor, który znajdował się tam uprzednio. Świeżo położone ceglane ściany mogą zostać zamalowane od razu.
W przypadku płytek i boazerii sprawa wygląda nieco podobnie. Jednakże kładzenie którejś z nich na ściany nie poprawia twoich umiejętności malowania, dlatego warto się ich wystrzegać we wstępnych fazach gry - są także znacznie droższe niż farba, a starczają na mniejsze ilości pokrytych ścian. Aby wyłożyć kafelki lub drewno na ścianie zakup je i połóż na podłodze. Później wybierz z podręcznego menu szpachelkę (7) i przytrzymując LPM pobieraj po płytce / desce i przyklejaj ją do ściany dalej przytrzymując klawisz. Boazeria lubiana jest przez starsze osoby, co ma wpływ na nieznaczne zwiększenie wartości domu podczas remontów w trybie swobodnym, jeśli celujesz w ten rodzaj nabywców.