Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

House Flipper - poradnik do gry

House Flipper - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady na start w grze House Flipper House Flipper poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2018

W tym rozdziale umieszczone zostały porady dla nowych graczy, które pozwolą ci lepiej zacząć rozgrywkę, zaoszczędzić więcej i lepiej zorganizować swoją pracę. Podzielone zostały na trzy kategorie, by lepiej odnaleźć potrzebne informacje.

Porady ogólne

Tu znajdziesz porady ogólne, które dotyczą każdego trybu rozgrywki w House Flipper. Cześć z nich tłumaczy mechanikę gry, niektóre wykorzystują ukryte niedopracowania lub błędy gry, więc mogą zostać usunięte w przyszłych aktualizacjach.

1 - Porady na start w grze House Flipper - House Flipper - poradnik do gry
  1. W grze występuje tryb dnia i nocy. Nie ma on wpływu na rozgrywkę poza efektem wizualnym. Możesz go dezaktywować w opcjach gry lub ustawić pobieranie czasu systemowego, aby otrzymać porę dnia taką, jak za oknem twojego pokoju.
  2. Jeśli przeprowadzasz gruntowny remont mieszkania, będziesz zapewne sprzedawał większość znalezionych mebli. Zauważysz wtedy zapewne, że z użyciem urządzenia do sprzedawania przedmiotów możesz pozbywać się również śmieci. Nie należy jednak tego robić - tak w przypadku sprzątania jak i używania urządzenia wystarczy jedno kliknięcie, by pozbyć się śmieci, a robiąc to rękami, zwiększasz swój poziom Sprzątania i szybciej otrzymasz nowe Perki.
Obecnie są to dwa niezależne pomieszczenia, dopóki oddziela je pół ścianka nad przejściem - Porady na start w grze House Flipper - House Flipper - poradnik do gry
Obecnie są to dwa niezależne pomieszczenia, dopóki "oddziela" je pół ścianka nad przejściem
  1. Pokoje nie potrzebują drzwi. Możesz pozostawić puste przestrzenie między nimi, a jeśli szerokość zostanie zachowana, nadal będziesz miał dwa niezależne pomieszczenia.
  2. Nie musisz sprzedawać starych mebli z domu. Znajdź klienta, który się nimi zadowoli, rozmieść je i opcjonalnie dokup parę rzeczy, a sprzedaż dom z zyskiem przy minimalnym nakładzie pracy i wkładu finansowego.
  3. Każdy zakupiony dom powinieneś idealnie wysprzątać i umyć okna, załatać dziury, pozbyć się insektów i zamontować / naprawić wszystkie urządzenia elektryczne i hydrauliczne oznaczone na czerwono na mini-mapie. Jeśli tego nie zrobisz, znacznie zaniżasz wartość budynku. Postęp tych prac w trybie swobodnym możesz sprawdzić wracając do swojego biura korzystając z menu lub furtki, otwierając laptop i przechodząc w przeglądarkę swoich nieruchomości.
Przy burzeniu ścian zwracaj uwagę, czy jakieś przedmioty z nich przy oakzji nie spadają. Np. odczepione przełączniki światłą traktowane są bowiem potem jako śmieci. - Porady na start w grze House Flipper - House Flipper - poradnik do gry
Przy burzeniu ścian zwracaj uwagę, czy jakieś przedmioty z nich przy oakzji nie spadają. Np. odczepione przełączniki światłą traktowane są bowiem potem jako śmieci.

Kolejność prac

Sugerowana kolejność prac pozwala na prawidłową organizację i brak konieczności powtarzania tych samych czynność w późniejszym etapie; szczególnie zapobiega rozgrywce "nieplanowanej" - jeśli zaczniesz zadanie od umeblowania pokojów, lecz stwierdzisz że przydałaby się reorganizacja pokojów, a tym samym przemeblowanie, burzenie ścianek itp. okazać się może, że części mebli będziesz się musiał pozbyć, a brak farby na nowo zbudowanych ścianach zmusi cię do zakupu kolejnej puszki farby. Zaleca się wykonywanie wszelkich prac w następującej kolejności:

  1. wynoszenie śmieci,
  2. sprzątanie i mycie okien,
  3. sprzedaż zbędnych przedmiotów. Te które uznasz, że warto zachować, przenieś najlepiej do jednego pomieszczenia;
  4. budowanie/burzenie ścian - już teraz rozpocznij planowanie, dla jakiego odbiorcy chciałbyś przeznaczyć swoje mieszkanie: niektórzy nie lubią zbyt wielu pokoi, innym zależy na tym, by kuchnia była połączona z salonem itp. Znajomość możliwych wymagań klientów to podstawa efektywnej działalności;
  5. naprawa uszkodzonych obiektów (jak cieknące grzejniki czy zepsute gniazdka elektryczne, nie zapominaj także o spalonych żarówkach - włączaj światło w każdym pomieszczeniu by sprawdzić, czy działa poprawnie),
  6. łatanie dziur w ścianach,
  7. nanoszenie farby / płytek / boazerii,
  8. instalacja urządzeń dedykowanych (jak grzejniki czy pralka),
  9. wyposażenie mieszkania i umeblowanie - szczególnie ważne, by ten punkt zachować sobie na koniec. Raz, ponieważ łatwiej będzie ci wykonać wszystkie inne prace, gdy mieszkanie jest nieumeblowane; dwa, dlatego że przy remontowaniu mieszkań w trybie swobodnym umeblowanie zawsze najmocniej zaważa na wartości mieszkania dla potencjalnych klientów i charakteryzuje typy pomieszczeń.

Oszczędzanie i zarabianie

W początkowych fazach gry posiadasz bardzo nieliczną gotówkę. Uniemożliwia ci to rozpoczęcie gry samodzielnie, remontując wybrane domy według własnych preferencji, a skazuje na wykonywanie zleceń od klientów. Aby dobrze zagospodarować pieniądze i oszczędzać na początek każdy grosz, warto:

  1. Ulepszać umiejętności negocjacji - można z nich wyciągnąć całkiem niezły dodatkowy profit, lecz tyczy się to dopiero trybu swobodnego, nie znajduje zastosowania w trybie fabularnym. Sama umiejętność negocjacji to dodatkowy przycisk przy sprzedaży mieszkania. Możesz zaproponować potencjalnemu kupującemu nieco wyższą cenę zakupu z procentową szansą na powodzenie, w zależności od wysokości proponowanej dopłaty. Jeśli klient odmówi, nic nie tracisz - będziesz musiał po prostu obejść się bez dodatkowego profitu.
Tak świeżo zakupiony zestaw płytek, jak i ten na którym pozostała tylko jedna sztuka, sprzedaż za tę samą kwotę - Porady na start w grze House Flipper - House Flipper - poradnik do gry
Tak świeżo zakupiony zestaw płytek, jak i ten na którym pozostała tylko jedna sztuka, sprzedaż za tę samą kwotę
  1. Widzisz, że w pojemniku z farbą zostało już jej niewiele i będziesz musiał zakupić kolejną puszkę? Nie wyczerpuj starej, a sprzedaj resztkę farby - otrzymasz niemal 80% wartości. To samo tyczy się niewykorzystanych paneli czy płytek, a także szpachli do ścian. Nie jest to możliwe w każdym ze zleceń fabularnych, gdyż nie zawsze otrzymujesz dostęp do funkcji sprzedawania (nie możesz wziąć do ręki urządzenia do wyceny).
  2. W zleceniach fabularnych nierzadko masz możliwość samodzielnego doboru przedmiotów: np. koloru farb czy instalowanych mebli/urządzeń. Wtedy zawsze wybieraj najtańsze opcje - np. biały kolor farby, czy najprostsza umywalka do łazienki.
  3. W zleceniach fabularnych nierzadko otrzymasz zadanie doposażenia mieszkania we wskazane przedmioty. Jeśli nie są dokładnie sprecyzowane w celach misji, używaj najtańszych elementów (jak np. w przypadku dostępnych rodzajów umywalek o sporym rozrzucie cenowym). Za wszelkie materiały i przedmioty ponosisz koszt z własnej kieszeni i nie podlega on zwrotowi (jedynie "odznaczenie" wykonanego etapu przynosi pewien stały przychód).