Porady na start w grze House Flipper House Flipper poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2018
W tym rozdziale umieszczone zostały porady dla nowych graczy, które pozwolą ci lepiej zacząć rozgrywkę, zaoszczędzić więcej i lepiej zorganizować swoją pracę. Podzielone zostały na trzy kategorie, by lepiej odnaleźć potrzebne informacje.
Porady ogólne
Tu znajdziesz porady ogólne, które dotyczą każdego trybu rozgrywki w House Flipper. Cześć z nich tłumaczy mechanikę gry, niektóre wykorzystują ukryte niedopracowania lub błędy gry, więc mogą zostać usunięte w przyszłych aktualizacjach.
- W grze występuje tryb dnia i nocy. Nie ma on wpływu na rozgrywkę poza efektem wizualnym. Możesz go dezaktywować w opcjach gry lub ustawić pobieranie czasu systemowego, aby otrzymać porę dnia taką, jak za oknem twojego pokoju.
- Jeśli przeprowadzasz gruntowny remont mieszkania, będziesz zapewne sprzedawał większość znalezionych mebli. Zauważysz wtedy zapewne, że z użyciem urządzenia do sprzedawania przedmiotów możesz pozbywać się również śmieci. Nie należy jednak tego robić - tak w przypadku sprzątania jak i używania urządzenia wystarczy jedno kliknięcie, by pozbyć się śmieci, a robiąc to rękami, zwiększasz swój poziom Sprzątania i szybciej otrzymasz nowe Perki.
- Pokoje nie potrzebują drzwi. Możesz pozostawić puste przestrzenie między nimi, a jeśli szerokość zostanie zachowana, nadal będziesz miał dwa niezależne pomieszczenia.
- Nie musisz sprzedawać starych mebli z domu. Znajdź klienta, który się nimi zadowoli, rozmieść je i opcjonalnie dokup parę rzeczy, a sprzedaż dom z zyskiem przy minimalnym nakładzie pracy i wkładu finansowego.
- Każdy zakupiony dom powinieneś idealnie wysprzątać i umyć okna, załatać dziury, pozbyć się insektów i zamontować / naprawić wszystkie urządzenia elektryczne i hydrauliczne oznaczone na czerwono na mini-mapie. Jeśli tego nie zrobisz, znacznie zaniżasz wartość budynku. Postęp tych prac w trybie swobodnym możesz sprawdzić wracając do swojego biura korzystając z menu lub furtki, otwierając laptop i przechodząc w przeglądarkę swoich nieruchomości.
Kolejność prac
Sugerowana kolejność prac pozwala na prawidłową organizację i brak konieczności powtarzania tych samych czynność w późniejszym etapie; szczególnie zapobiega rozgrywce "nieplanowanej" - jeśli zaczniesz zadanie od umeblowania pokojów, lecz stwierdzisz że przydałaby się reorganizacja pokojów, a tym samym przemeblowanie, burzenie ścianek itp. okazać się może, że części mebli będziesz się musiał pozbyć, a brak farby na nowo zbudowanych ścianach zmusi cię do zakupu kolejnej puszki farby. Zaleca się wykonywanie wszelkich prac w następującej kolejności:
- wynoszenie śmieci,
- sprzątanie i mycie okien,
- sprzedaż zbędnych przedmiotów. Te które uznasz, że warto zachować, przenieś najlepiej do jednego pomieszczenia;
- budowanie/burzenie ścian - już teraz rozpocznij planowanie, dla jakiego odbiorcy chciałbyś przeznaczyć swoje mieszkanie: niektórzy nie lubią zbyt wielu pokoi, innym zależy na tym, by kuchnia była połączona z salonem itp. Znajomość możliwych wymagań klientów to podstawa efektywnej działalności;
- naprawa uszkodzonych obiektów (jak cieknące grzejniki czy zepsute gniazdka elektryczne, nie zapominaj także o spalonych żarówkach - włączaj światło w każdym pomieszczeniu by sprawdzić, czy działa poprawnie),
- łatanie dziur w ścianach,
- nanoszenie farby / płytek / boazerii,
- instalacja urządzeń dedykowanych (jak grzejniki czy pralka),
- wyposażenie mieszkania i umeblowanie - szczególnie ważne, by ten punkt zachować sobie na koniec. Raz, ponieważ łatwiej będzie ci wykonać wszystkie inne prace, gdy mieszkanie jest nieumeblowane; dwa, dlatego że przy remontowaniu mieszkań w trybie swobodnym umeblowanie zawsze najmocniej zaważa na wartości mieszkania dla potencjalnych klientów i charakteryzuje typy pomieszczeń.
Oszczędzanie i zarabianie
W początkowych fazach gry posiadasz bardzo nieliczną gotówkę. Uniemożliwia ci to rozpoczęcie gry samodzielnie, remontując wybrane domy według własnych preferencji, a skazuje na wykonywanie zleceń od klientów. Aby dobrze zagospodarować pieniądze i oszczędzać na początek każdy grosz, warto:
- Ulepszać umiejętności negocjacji - można z nich wyciągnąć całkiem niezły dodatkowy profit, lecz tyczy się to dopiero trybu swobodnego, nie znajduje zastosowania w trybie fabularnym. Sama umiejętność negocjacji to dodatkowy przycisk przy sprzedaży mieszkania. Możesz zaproponować potencjalnemu kupującemu nieco wyższą cenę zakupu z procentową szansą na powodzenie, w zależności od wysokości proponowanej dopłaty. Jeśli klient odmówi, nic nie tracisz - będziesz musiał po prostu obejść się bez dodatkowego profitu.
- Widzisz, że w pojemniku z farbą zostało już jej niewiele i będziesz musiał zakupić kolejną puszkę? Nie wyczerpuj starej, a sprzedaj resztkę farby - otrzymasz niemal 80% wartości. To samo tyczy się niewykorzystanych paneli czy płytek, a także szpachli do ścian. Nie jest to możliwe w każdym ze zleceń fabularnych, gdyż nie zawsze otrzymujesz dostęp do funkcji sprzedawania (nie możesz wziąć do ręki urządzenia do wyceny).
- W zleceniach fabularnych nierzadko masz możliwość samodzielnego doboru przedmiotów: np. koloru farb czy instalowanych mebli/urządzeń. Wtedy zawsze wybieraj najtańsze opcje - np. biały kolor farby, czy najprostsza umywalka do łazienki.
- W zleceniach fabularnych nierzadko otrzymasz zadanie doposażenia mieszkania we wskazane przedmioty. Jeśli nie są dokładnie sprecyzowane w celach misji, używaj najtańszych elementów (jak np. w przypadku dostępnych rodzajów umywalek o sporym rozrzucie cenowym). Za wszelkie materiały i przedmioty ponosisz koszt z własnej kieszeni i nie podlega on zwrotowi (jedynie "odznaczenie" wykonanego etapu przynosi pewien stały przychód).