Instalacje i montaż, typy awarii House Flipper poradnik, solucja
W niejednym remontowanym domu w House Flipper napotkasz wybrakowane elementy, puste miejsca po urządzeniach czy zaślepki z miejscem na montaż armatury. W tym rozdziale opisane zostały obiekty, które wymagają instalacji / napraw, i które możesz ujrzeć na mini-mapie, jako potencjalne usterki.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2018
[desc]W niejednym remontowanym domu w House Flipper napotkasz wybrakowane elementy, puste miejsca po urządzeniach czy zaślepki z miejscem na montaż armatury. W tym rozdziale opisane zostały obiekty, które wymagają instalacji / napraw, i które możesz ujrzeć na mini-mapie, jako potencjalne usterki.[/desc]
W tym rozdziale skupimy się na obiektach przeznaczonych do montażu w mieszkaniach w grze House Flipper. Niektóre urządzenia, tak jak telewizor czy podgrzewacz wody, albo kuchenka gazowa, nie wymagają instalacji - stawiasz je i traktowane są jako w pełni funkcjonalne przyrządy. Pozostałe wymagają montowania ich wyznaczonych miejscach (nie umieścisz kabiny prysznicowej, jeśli przewidziany został tylko układ rur dla wanny) i zawsze widoczne są na mini-mapie; podobnie jak usterki urządzeń już zamontowanych w domu.
Co można wstawić w wyznaczonych miejscach?
Jeśli widzisz na mini-mapie czerwone punkty, oznacza to, że w tym miejscu musisz/możesz zamontować określone urządzenie. Z czasem będziesz pamiętał i odruchowo instalował określone urządzenia w wyznaczonych miejscach, jednak na początek warto zapoznać się z tym poniższą listą. Urządzenia montowane w łazience - wszelkie rury, do których będą podpinane urządzenia, muszą mieć wcześniej usunięte manualnie zaślepki:
- Wanna,
- Kabina prysznicowa,
- Toaleta,
- Umywalka,
- Pralka - miejsce na pralkę znajdziesz czasem w schowkach czy w piwnicy.
Oświetlenie - lampy możesz wstawić gdziekolwiek w pomieszczeniu. Nie musisz montować do nich instalacji, aby funkcjonowały, jednak należy zakupić przełącznik światła - jeden obsługuje oświetlenie w całym pokoju. Jeśli lampy się nie świecą, sprawdź żarówki i bezpieczniki.

Klimatyzator - zawsze podwieszany pod sufitem, najczęściej w pomieszczeniach takich jak salon czy sypialnia.
Kaloryfer - te montowane są w praktycznie każdym pomieszczeniu na białych uchwytach ściennych. Jeśli brakuje grzejnika w pokoju - dokup go i zamontuj. Nie ma znaczenia, czy zdecydujesz się na mniejsze lub większe kaloryfery - jest to tylko kwestia wizualna.
Jakie urządzenia ulegają awarii?

Najczęściej spotykaną awarią są zepsute gniazdka elektryczne. Zawsze znajdują się ok. 30 cm nad podłogą. Do wymiany podlegają te, które są wyraźnie przebarwione, podrdzewiałe. Wystarczy odkręcić 3 śrubki, podpiąć nowe kabelki do nowego gniazdka i zamontować je na miejsce. Plusem jest fakt, że za wykonanie takiej naprawy nie ponosisz kosztów, a wpływają one na wartość mieszkania (czystość / dbałość o szczegóły) w wycenie remontowanego mieszkania na własna rękę. Zwróć uwagę, że nierzadko gniazdka schowane mogą być za meblami.
Przeciekające grzejniki - częsty problem, lecz łatwy w naprawie. Wygląda ona tak, jak montaż nowego kaloryfera. Pamiętaj zawsze, aby dodatkowo usunąć mopem plamę wody - traktowana jest ona jako zabrudzenie mieszkania.

Żarówki. Jak wiadomo, żarówki w końcu tracą żywotność - podobnie i w House Flipper. Jeśli wejdziesz do pokoju i żarówki nie dają światła (jedna lub więcej - na żyrandolu), oznacza to, że albo jest spalona, albo spaliły się bezpieczniki (patrz kolejny akapit). Wymiana żarówki to po prostu kliknięcie E na żarówce (precyzyjnie wyceluj kursorem), wykręcenie starej i wkręcenie nowej.
Jeśli bezpiecznik uległ awarii, musisz odnaleźć skrzynkę zasilania. Najczęściej znajduje się w piwnicy domu. Otwórz skrzynkę, znajdź przepalony bezpiecznik i wymień go. Później przełącz włącznik i prąd powinien na nowo znaleźć się w żądanym pokoju.