Misja 4 - Stacja Kolejowa | Opis przejścia Hatred poradnik Hatred
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Misja 4 - Stacja Kolejowa
Zadania główne:
- Oczyść stację kolejową
- Pokonaj stróżów prawa
- Opuść stację kolejową
Zadania poboczne:
- Spowoduj katastrofę kolejową
- Zabij handlarzy bronią
Zadanie główne: Oczyść stację kolejową
Czwartą misję rozpoczynasz za sterami znanej ci z poprzedniego etapu ciężarówki SWAT. Pojazd jest z jednej strony ciekawy, gdyż posiada zamontowane na dachu działko CKM, które potrafi jednym pociskiem załatwić większość celów (a kilka pocisków wystarczy, by wysadzić większość pojazdów spotykanych w grze), jednak posiada szereg dość upierdliwych i niebezpiecznych wad. Pierwszą z nich jest konieczność przesiadania się z fotela kierowcy do stanowiska strzeleckiego - możesz więc albo strzelać, albo prowadzić, co często prowadzi do bzdurnych sytuacji, w których podjeżdża się dosłownie o centymetry, by pozostać po za zasięgiem wroga, a jednocześnie móc go ostrzeliwać. Drugą, znacznie groźniejszą wadą jest niska wbrew pozorom wytrzymałość pojazdu - kilku policjantów ze strzelbami nic nie zrobi, jednak od tej misji regularnie walczyć będziesz z wojskiem, które w kilkanaście sekund wysadzi pojazd przy pomocy karabinów szturmowych (nie wspominając o granatach, którymi ciskają na lewo i prawo, gdy siedzisz wewnątrz ciężarówki).
Możesz więc zdecydować się na podróż po tym poziomie za pomocą ciężarówki, bądź na piechotę - wybór należy do ciebie. Misja ta ponownie wyznacza ci główne zadanie polegające na eksterminacji ludności. Warto jednak się z tym wstrzymać, gdyż po ubiciu wymaganej ilości ludzi teren stacji kolejowej zostanie zalany przez dziesiątki stróżów prawa i sporą ilość uzbrojonych po zęby wojskowych. Do starcia dobrze więc się przygotować, wykonując zadania poboczne i zbierając elementy uzbrojenia (między innymi pancerz i nową broń, o której za chwilę).
Zadanie poboczne: Spowoduj katastrofę kolejową
W pierwszej kolejności udaj się wzdłuż torów do stacji obsługi kolejowej (oznaczona ikoną na radarze), gdzie czeka cię pierwsze, banalne zadanie poboczne: "Spowoduj katastrofę kolejową". Wystarczy wbiec na piętro wspomnianego budynku i aktywować panel kontrolny. Po kilku sekundach przed budynkiem dojdzie do eksplozji (pamiętaj, by nie zbierać zbyt szybko na dół, gdyż, paradoksalnie, na górnym piętrze jest bezpiecznie, a na parterze można odnieść obrażenia od wybuchu), a ty otrzymasz punkt odrodzenia, a z licznika ludzi wymaganych do zabicia ubędzie 50 sztuk.
Zadanie poboczne: Zabij handlarzy bronią
Zejdź na dół i udaj się na północny-wschód, do kolejnego zadania pobocznego oznaczonego ikonką pistoletu. Gdy dojdziesz na miejsce aktywuje się cel "Zabij handlarzy bronią" - jest to zadanie nieco trudniejsze do wykonania, gdyż większość celów znajdujących się w budynku jest uzbrojona, więc wbieganie do środka "na pałę" zakończy się twoim zgonem po kilku sekundach. Warto jest poczekać kilka sekund, aż do budynku od południa wjedzie samochód, a następnie wrzucić tam granat - po kilku sekundach dojdzie do serii eksplozji, a większość przeciwników w środku zostanie zabita, albo podpalona. Wystarczy wykończyć niedobitki, by odblokować punkt odrodzenia.
Jest to też doskonałe miejsce do uzupełnienia amunicji, gdyż znajduje się tutaj cała masa sprzętu. Prócz Pancerza i Pistoletów znajdziesz tutaj dwie nowe pukawki: Uzi i Miotacz Płomieni. Pierwsza broń jest, najprościej mówiąc, ulepszoną wersją pistoletu, gdyż wykorzystuje tą samą amunicję (nie opłaca się więc używać tych dwóch broni razem, gdyż szybko braknie ci pocisków), strzelając przy tym kilkakrotnie szybciej i posiadając większy magazynek. Jest to jednak dość zbędny gadżet, gdyż pistolet sprawuje się w tej roli równie dobrze. Miotacz Płomieni jest ekstremalnie skuteczny na krótkim dystansie - wystarczy bardzo krótka "ekspozycja" celu na wystrzeliwany przez niego strumień ognia, by wyłączyć cel z dalszej gry. Nie sprawdza się jednak na większych dystansach przez bardzo krótki zasięg - jeśli chcesz z niego korzystać, warto schować się za osłoną i poczekać, aż wrogowie się do ciebie zbliżą.
Zadanie główne: Pokonaj stróżów prawa
Zbierz pancerz, wszelką amunicję, którą uda ci się udźwignąć, wylecz rany na cywilach i udaj się na północny-zachód, do budynku przypominającego dworzec kolejowy. Dobij wymaganą ilość ludzi, by aktywować zadanie "Pokonaj stróżów prawa" i ustaw się na wprost od północnego wejścia do budynku. Jest to o tyle ważne, że jest to jedyne wejście od strony północnej na teren stacji kolejowej i wszyscy przeciwnicy muszą przedostać się właśnie tym przejściem - pozwoli ci to wyeliminować przynajmniej większość celów, zanim zdążą się oni rozbiec po całej mapie i zaczną atakować cię ze wszystkich stron.
Wykorzystaj przewagę, którą daje ci twoja pozycja (pamiętaj, że mając postać u dołu ekranu i mierząc ku górze będziesz w stanie zobaczyć wroga ze znacznie większej odległości, niż w każdym innym ustawieniu) i postaraj się ubić jak najwięcej wrogów, zanim zdążą oni zalać budynek. W pierwszej kolejności do środka zaczną wbijać się zwykli policjanci, wyposażeni w pistolety i strzelby, a gdy licznik stróżów prawa spadnie do ok. 40 pojawią się członkowie oddziału SWAT.
Prawdziwa zadyma zaczyna się, gdy licznik spadnie do ok. 25-30 stróżów prawa - na scenę wkroczą wojskowi, wyposażeni w karabiny szturmowe i granaty. Jeśli wcześniejsi przeciwnicy wyczerpali twój pancerz i zdrowie, warto się wycofać i uzupełnić je w norze handlarzy bronią - wiąże się to jednak z tym, że wrogowie rozbiegną się po całej mapie i będą starali się atakować cię ze wszystkich stron.
Zadanie główne: Opuść stację kolejową
Po wybiciu wymaganej ilości stróżów prawa, otrzymasz zadanie opuszczenia obszaru (wystarczy udać się we wskazane na radarze miejsce). Problem jest jednak jeden - wyjście ze stacji kolejowej, jak zostało wspomniane, jest tylko jedno (północne wyjście, z którego wysypali się policjanci), a na wprost wyjście ustawiony jest pojazd z CKM-em. By się przez niego przebić, trzymaj się prawej strony wnętrza dworca kolejowego i skryj się za ścianą, gdy wróg zacznie do ciebie pruć z karabinu. Poczekaj kilka sekund, aż skończy mu się amunicja (i zacznie się przeładowanie), a następnie wybiegnij z budynku i wrzuć pod samochód granat (ewentualnie dwa, jeśli jeden nie wystarczy), by wysadzić ciężarówkę. Teraz wystarczy udać się do wspomnianego miejsca wskazanego przez radar, by zakończyć misję.