Misja 2 - Marina | Opis przejścia Hatred poradnik Hatred
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019
Misja 2 - Marina
Zadania główne:
- Znajdź wyjście z kanałów
- Wyrżnij mieszkańców mariny
- Przetrwaj obławę
Zadania poboczne:
- Oczyść molo
- Eksterminuj gości hotelowych
- Zapoluj na myśliwych
Zadanie główne: Znajdź wyjście z kanałów
Druga misja kampanii rozpoczyna się w kanale. Tuż po starcie warto oddalić się nieco od pościgu policjantów, gdyż zza osłony zwyczajnie łatwiej będzie ci ich wybić - skryj się za ścianą i poczekaj aż do ciebie przyjdą. Z poległych członków SWAT zbierzesz także dwie nowe bronie - SMG i Granaty Hukowy (Flashbang) . Pierwsza z nich nie może pochwalić się olbrzymią mocą, jednak wysoka ilość pocisków wypluwanych z lufy i dość spory magazynek rekompensują to niedociągnięcie z nawiązką. Granaty Błyskowe obezwładniają na kilka sekund trafionych nimi wrogów - przydaje się to w walce w wąskich pomieszczeniach, z bardzo licznymi oddziałami wroga, gdy nie można wykorzystać normalnych granatów. Możesz śmiało używać obu elementów wyposażenia przez cały etap w kanałach, bez zwracania specjalnej uwagi na konserwację amunicji - czeka cię starcie z kilkudziesięcioma członkami SWAT, więc tej będzie w bród.
Zamień SMG za Strzelbę, jeśli posiadasz spory zapas amunicji do Karabinu Szturmowego, a jeśli brakuje ci do niego pocisków porzuć właśnie tą broń (by zostać z SMG, Strzelbą i Pistoletem). Gdy ich wybijesz czeka cię spotkanie z samotnym gliniarzem, który nadbiegnie z naprzeciwka. Załatw go i wejdź do pomieszczenia, z którego wyleciał - znajdziesz tam cel do dobicia, jeśli twój pasek zdrowia nie jest pełny. Prze wejściem do pomieszczenia znajdziesz rozwidlenie - odnogi prowadzące w lewo i prawo. W lewej znajdziesz jedynie kolejny cel do dobicia, więc udaj się przejściem prowadzącym w prawą stronę.
W owym tunelu czeka cię starcie z kilkoma policjantami - są to jednak "regularni" stróże prawa, wyposażeni w pistolety, co nie powinno stanowić dla ciebie zagrożenia. Jeśli chcesz oszczędzić amunicję, tuż obok nich znajdziesz butlę, którą można wysadzić (strzelając w nią), by zabiła wrogów. Po wyjściu na nieco bardziej otwartą przestrzeń wstrzymaj się przed dalszą eksploracją - w twoją stronę zmierza kolejna grupka policjantów, lepiej więc zlikwidować ich z odległości i nie narażać się na obrażenia.
Ponownie trafisz na rozwidlenie dróg - jedną prowadzącą w prawo, a drugą wzdłuż lewej ściany kanału. W prawej części znajdziesz Koktajle Mołotowa, a dodatkowo wysypią się stamtąd ludzie z oddziału SWAT, warto jest więc wybić ich zanim zaatakują cię od pleców. Po rozprawieniu się z nimi zbierz wyrzucone przez nich SMG i Granaty Hukowe, a następnie udaj się do przejścia zlokalizowanego po lewej stronie, z którego wybiegnie kilku dodatkowych członków SWAT.
Po opuszczeniu wąskiego przejścia trafisz do kolejnej bardziej otwartej lokacji. Od północy zbliża się do ciebie kolejny oddział policjantów - wykorzystaj daleki zasięg widzenia, jaki oferuje ci twoja pozycja (przytrzymaj przycelowanie - standardowo prawy przycisk myszy) i wybij wrogów z daleka. Pozbieraj wyrzucony sprzęt i kontynuuj wędrówkę w lewą stronę.
Warto jest się tutaj nieco pospieszyć, gdyż od północy nadciąga kolejna grupa przeciwników, a na trasie ich przemarszu znajdziesz butlę z gazem i wybuchową beczkę - możesz w nie strzelić na kilka sekund przed tym, jak tam dojdą, by ich unieszkodliwić bez marnowania amunicji. Jeśli ci się to nie uda, bez strachu - amunicji powinno ci wystarczyć i na większą grupę, a w razie odniesienia obrażeń w pobliżu znajdziesz sporo celów do wykonania egzekucji.
Kontynuując przemarsz trafisz do kolejnego otwartego pomieszczenia - z północy i północnego-wschodu spodziewać się możesz kolejnych grup SWAT, jednak będziesz na doskonałej pozycji strzeleckiej, przez co będziesz w stanie zdjąć ich z bezpiecznej odległości. Nie ma tutaj już nic ciekawego, dlatego pozbieraj pozostałości z wrogów i idź dalej w głąb kanału. Na końcu korytarza, po prawej stronie, będzie przejście do dalszej części tuneli - nie wbiegaj tam jednak "na pałę", gdyż wróg wrzuci tam Granat Hukowy, który na kilka sekund wyłączy cię z efektywnej walki. Najlepiej jest wbiec do środka i natychmiast się wycofać, przez co granat nikogo nie sięgnie, a ty spokojnie będziesz w stanie wybić wrogów, którzy nadciągną z północnego-wschodu.
Po przedarciu się przez obstawę trafisz na kolejne rozwidlenie. Z prawej jego strony wysypią się kolejni wrogowie - wykończ ich czym prędzej. Po wybiciu wrogów uzupełnij niedobory amunicji i zdrowia, a następnie udaj się przejściem prowadzącym na północ - nie ma tu już więcej wrogów do zabicia, więc możesz podróżować spokojnie. Po chwili dotrzesz do włazu prowadzącego na powierzchnię, a sceneria ulegnie zmianie.
Zadanie główne: Wyrżnij mieszkańców Mariny
Otrzymasz także nowe zadanie, by wybić (80) mieszkańców) Mariny. Podobnie jak w przypadku poprzedniej misji, nie ma co skupiać się na bezsensownym bieganiu po mapie i szukaniu celów - wykonując zadania poboczne zabijesz kilka razy więcej ludzi. Po wyjściu z kanałów udaj się na wschód, do miejsca oznaczonego ikoną statku. Gdy tam dotrzesz, otrzymasz pierwsze zadanie poboczne do wykonania w trakcie tej misji - "Oczyść molo".
Zadanie poboczne: Oczyść molo
Twoim zadaniem jest po prostu wybić wszystkich ludzi, którzy znajdują się bezpośrednio na molo (porozrzucani w różnych miejscach pomostów na wschód od twojej pozycji), jak i tych, których znaleźć możesz blisko linii wody. Rozpocznij wykonywanie misji wchodząc południowym wejściem na pomost - w ten sposób nie pominiesz żadnego celu, a kończąc tą misję wyjdziesz niedaleko miejsca rozpoczęcia następnej. W trakcie eksploracji molo dobrze się rozglądaj, gdyż jest tu sporo przedmiotów do zebrania (między innymi Koktajle Mołotowa, amunicja, czy zlokalizowane w północnej części molo Granaty, które przydadzą ci się już wkrótce). Gdy ukończysz misję poboczną, zwyczajowo otrzymasz punkt odrodzenia.
Wracając na stały ląd zwróć uwagę na niewielki budynek (z szyldem Port Office) zlokalizowany na północ od wyjścia z molo - wewnątrz znajdziesz Strzelbę i Kamizelkę Kuloodporną. Szczególnie przydatnym okaże się tej drugi przedmiot - od czasu rozpoczęcia misji z pewnością brakuje ci już pancerza. Oprócz tego w najbliższej okolicy nie ma żadnych ciekawych przedmiotów, dlatego od razu udaj się na północ, by dotrzeć do kolejnego zadania pobocznego.
Zadanie poboczne: Eksterminuj gości hotelowych
Po zbliżeniu się do sporej wielkości budynku powinno odblokować się zadanie "Eksterminuj gości hotelowych" - celu tej misji naturalnie tłumaczyć nie trzeba. Warto wykorzystać zebrane niedawno granaty - posłanie jednego z nich wprost pod budynek wywoła gigantyczną eksplozję, podpalając większość pomieszczeń wewnątrz hotelu, co powinno wyeliminować przeważającą część gości przebywających na parterze. Następnie należy udać się po schodach na górę i wyczyścić i to piętro. Rozpoczęcie zadymy w hotelu z pewnością przyciągnie uwagę stróżów prawa, dlatego spodziewaj się sporego oddziału policjantów, którzy w ciągu kilkunastu sekund zaleją budynek.
Zadanie poboczne: Zapoluj na myśliwych
Gdy już wytłuczesz wszystkich gości i policjantów, odblokowując kolejny punkt odrodzenia, zbierz wyrzucone przez gliniarzy fanty i udaj się ponownie na północ, do ostatniego, trzeciego zadania pobocznego. Nie ma po drodze żadnych wartościowych przedmiotów (za wyjątkiem Pistoletów, lecz po ostatniej wizycie stróżów prawa nie powinno brakować ci amunicji do tej broni), dlatego dotrzyj czym prędzej w okolice małego lasu. Tam otrzymasz zadanie "Zapoluj na myśliwych" - musisz wystrzelać do nogi kilkunastu uzbrojonych w strzelby myśliwych. Uważaj, by nie wpakować się pomiędzy nich, gdyż bardzo szybko się z tobą rozprawią - wykorzystaj słabość ich broni (strzelby) i wybij ich z odległości. Po odblokowaniu punktu odrodzenia zbierz pozostawioną przez nich amunicję.
Zadanie główne: Przetrwaj obławę
W trakcie wykonywania któregoś z zadań (po ubiciu wspomnianych 80 osób), odblokuje się główne zadanie - "Przetrwaj Obławę", podczas którego musisz ubić 20 policjantów, którzy zaraz po odblokowaniu zadania zaleją okolicę, w której się znajdujesz. Warto znaleźć jakieś schronienie, choćby od jednej strony, by nie dać się im okrążyć - tym razem zmierzysz się z odziałem SWAT, który załatwi cię w kilka sekund, jeśli uda im się złapać cię na otwartym terenie. Zajmij się nimi, wylecz na cywilach rany, zbierz pozostawione przez przeciwników elementy uzbrojenia i udaj się do miejsca oznaczonego na mapie żółtą ikoną, by ukończyć drugą misję.