Halo Infinite: Podpokład - solucja, opis przejścia Halo Infinite poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Halo Infinite zawiera opis przejścia zadania Podpokład – to główna misja 2 trybu kampanii dotycząca poszukiwań Broni.
Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Halo Infinite znajduje się opis przejścia głównej misji 2 - Podpokład (Foundation). Poniższa solucja informuje m.in. gdzie znaleźć Broń, jak podążać za sygnałem, jak dotrzeć do przejścia prowadzącego na powierzchnię i jak pokonać pierwszego bossa gry - Tremoniusa.
- Zlokalizowanie Broni (Locate the Weapon)
- Podążanie za sygnałem (Follow the signal)
- Dotarcie na powierzchnię (Reach the surface)
- Pojedynek z bossem - Tremonius
Zlokalizowanie Broni (Locate the Weapon)
W trakcie zaliczania tej misji uważajcie na liczne przepaście - spadnięcie w którąś z nich oznacza zgon bohatera. W szczególności pilnujcie się podczas walk, bo łatwiej jest wtedy się zagapić i stracić stabilny grunt pod nogami. W unikaniu zgonów pomocna jest wyrzutnia linowa - możecie przyciągać się do sąsiednich półek, ale dobrze w nie celujcie.
Niedługo po rozpoczęciu misji ponownie spotkacie oficera bombardującego czerwonymi pociskami. Nie zatrzymujcie się i dążcie do prowadzenia skutecznego ostrzału wymierzonego w jego stronę.
Liniowa trasa doprowadzi Was do windy grawitacyjnej i wystarczy ustawić się w strumieniu energii żeby dotrzeć na górę. W kolejnych lokacjach z przepaściami ostrożnie przyciągajcie się do półek w oparciu o wyrzutnię linową. Pokonujcie po drodze nowych wrogów.
W lokacji z obrazka kierujcie się w stronę interaktywnego stanowiska, przy którym dojdzie do spotkania z Bronią - zbuntowaną SI. Wciśnijcie X żeby umieścić czip ze sztuczną inteligencją w pancerzu Master Chiefa.
Podążanie za sygnałem (Follow the signal)
Podczas nowego przemarszu do rozegrania są kolejne walki. Dotrzecie do nieaktywnego urządzenia do generowania mostów, do którego trzeba dostarczyć nasiono mocy (Power Seed). Użyjcie skanera i rozejrzyjcie się po okolicy - poszukiwane źródło energii jest w miejscu z obrazka.
Musicie zacząć przenosić duży przedmiot po to żeby umieścić go w slocie poprzedniego urządzenia. Pozwoli to Wam przejść po nowo stworzonym moście i dotrzeć do terminalu, z którego Broń może pozyskać dane.
Dotarcie na powierzchnię (Reach the surface)
Wyruszcie nową ścieżką i dotrzyjcie do kolejnego urządzenia do stworzenia mostu. Spodziewajcie się kolejnych walk z podrzędnymi przeciwnikami. Problematyczne może być jedynie stacjonarne działko z obrazka. Możecie zabijać kolejnych wrogów próbujących używać działka jeśli posiadacie dobrą broń dystansową (optymalnie snajperkę). W przeciwnym razie używajcie sprintu i okolicznych dużych zasłon żeby bezpiecznie zbliżyć się do działka i skorzystać z broni do walk na średni dystans lub granatów.
W jednej z kolejnych komnat spotkacie przeciwnika nazywanego mułem (Grunt Mule) - wrogów tych warto zawsze eliminować, bo pozostawiają po sobie wiele broni i na pewno znajdziecie coś wartościowego.
W następnym pomieszczeniu uważajcie na pierwszego snajpera (powyższy obrazek). Wrogów tych możecie rozpoznawać po dużych wiązkach laserowych. Używajcie własnej broni do walki na dystans żeby ich zastrzelić (w okolicy do odnalezienia jest m.in. snajperka Skewer) lub zbliżajcie się do nich (najlepiej z pomocą wyrzutni linowej) żeby móc skorzystać także z innych broni.
Musicie ponownie rozwiązać mini-zagadkę z odnalezieniem i dostarczeniem do nieaktywnej konsoli nasiona mocy. Użycie skanera pozwoli Wam ustalić, że źródło energii jest na pokazanej na obrazku wyższej półce - przyciągnijcie się tam z pomocą wyrzutni linowej. Użycie nasiona mocy odblokuje nową windę grawitacyjną.
Wyruszcie dalej. Po drodze miniecie niemożliwe do przegapienia zwłoki Spartanina i znajdziecie przy nich Rdzeń osłony - to ulepszenie pancerza Master Chiefa, które zwiększa wytrzymałość paska tarczy. W dalszej części gry będziecie mogli też ulepszać Rdzeń osłony żeby jeszcze bardziej wzmacniać tarczę.
W kolejnej sali do rozegrania są intensywne walki i ponownie uważajcie na snajpera. Po walkach uzupełnijcie zapasy amunicji oraz granatów i rozejrzyjcie się za przyciskiem przywołania windy. Po raz kolejny wymagane jest odnalezienie nasiona mocy. Podążajcie za wskaźnikami na ekranie żeby dotrzeć do lokacji z obrazka i znaleźć w niej źródło energii. Powróćcie z nim do konsoli.
Pojedynek z bossem - Tremonius
Użycie windy nie przebiegnie zgodnie z planem, bo windą dotrze w to miejsce boss Tremonius. To pierwszy boss kampanii i musicie stoczyć z nim walkę. Proponujemy rozpocząć od rozprawienia się ze zwykłymi przeciwnikami towarzyszącymi Tremoniusowi, dzięki czemu nie będą Wam przeszkadzali w trakcie właściwych walk.
Sam boss korzysta z plecaka odrzutowego do szybkiego przemieszczania się po okolicy. Powinniście odpowiednio na to reagować pozostając cały czas w ruchu i nie sugerując się tym, że w danym momencie Tremonius stoi daleko od bohatera. Przeciwnik szybko może skrócić dzielący Was dystans.
Boss używa wyrzutni Hydra, która może zadawać spore obrażenia w przypadku trafienia. Na szczęście dużo poruszając się po arenie walk będziecie dla Tremoniusa trudnym celem.
Tremonius ma niestety dodatkowy biały pasek tarczy, który musicie wyczerpywać w pierwszej kolejności. Dopiero po wyczerpaniu białego paska tarczy boss może zacząć tracić punkty czerwonego paska zdrowia.
Do atakowania bossa możecie używać dowolnych broni i granatów. W okolicy do odnalezienia są m.in. stojaki, z których możecie zabierać kolejne bronie na wypadek wyczerpania zapasów amunicji do aktualnie używanych.
Chowajcie się za zasłonami jeśli Master Chief straci własny pasek tarczy. Unikajcie jednak sytuacji zbyt długiej przerwy pomiędzy kolejnymi atakami wymierzonymi w Tremoniusa, bo pasek tarczy może się wtedy odnowić. Na szczęście boss nie może regenerować utraconych czerwonych punktów zdrowia, ale mimo wszystko musielibyście ponownie pozbawić go najpierw tarczy.
Po bitwie aktywujcie windę żeby zakończyć to zadanie i automatycznie awansować do kolejnego.