Halo Infinite: Optymalizacja ustawień graficznych na PC Halo Infinite poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Halo Infinite wyjaśnia jak zoptymalizować ustawienia grafiki w wersji na PC żeby uzyskać więcej fps i mieć płynną animację.
Ostatnia aktualizacja: 24 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Halo Infinite znajdziecie porady jak poprawić wydajność wersji na PC. Zamieściliśmy porady na temat optymalizacji ustawień graficznych na komputerach osobistych. Skorzystanie z tych wskazówek powinno Wam umożliwić zwiększenie ilości klatek animacji (fps) oraz zagwarantowanie płynnej animacji bez częstych przycięć.
Rekomendacje zamieszczone na tej stronie powstały na bazie wersji beta trybu multiplayer gry Halo Infinite, która ukazała się 15 listopada 2021 roku. Wraz z kolejnymi aktualizacjami oraz premierą trybu kampanii treść strony może doczekać się dalszych aktualizacji.
- Halo Infinite: Ogólne informacje o działaniu gry na PC
- Halo Infinite: Rekomendowane ustawienia grafiki - optymalizacja gry dla lepszej wydajności
- Halo Infinite: Texture Pack i jego wpływ na działanie gry
- Halo Infinite: Inne sposoby na poprawienie wydajności gry
Halo Infinite: Ogólne informacje o działaniu gry na PC
Gra Halo Infinite powinna poprawnie działać na zdecydowanej większości komputerów, które spełniają co najmniej jej minimalne wymagania sprzętowe. Produkcja ta w momencie przygotowywania niniejszego poradnika nie posiadała poważnych bugów, które wielu graczom mogłyby uniemożliwiać rozgrywkę.
Gra posiada wbudowane funkcje optymalizacji wydajności na komputerach osobistych i obejmują one przede wszystykim dynamiczne skalowanie rozdzielczości ekranu. Halo Infinite może automatycznie zwiększyć lub obniżyć rozdzielczość po to żeby zachować bardziej stabilną liczbę klatek animacji.
Halo Infinite zostało dość dobrze zoptymalizowane pod kątem działania na współczesnych PC, ale jest mimo wszystko produkcją wymagającą do uruchomienia w wyższych ustawieniach grafiki. Możecie podjąć starania o zwiększenie wydajności gry i temat ten dokładniej omówiliśmy w kolejnym podpunkcie.
Uwaga - Zanim przystąpicie do zmieniania ustawień opcji graficznych upewnijcie się, że Wasza konfiguracja sprzętowa pokrywa się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Minimalne oraz rekomendowane wymagania gry zamieściliśmy na osobnej stronie Wymagania sprzętowe.
Halo Infinite: Rekomendowane ustawienia grafiki - optymalizacja gry dla lepszej wydajności
Poniższe rekomendacje ustawień grafiki są związane z optymalizacją pod kątem większej liczby fps (klatek sekundę) oraz zagwarantowania bardziej stabilnej, płynnej animacji. Są one jedynie zaleceniami i możecie również eksperymentować z opcjami modyfikacji grafiki we własnym zakresie. Nasze zestawienia uwzględnie najważniejsze opcje graficzne, tzn. te, które w największym stopniu mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na liczbę klatek oraz ogólną wydajność gry.
- Ambient occlusion (okluzja otoczenia) - Powinniście wybrać ustawienie Medium (średnie).
- Animation quality (Jakość animacji) - Powinniście pozostawić to ustawienie w trybie Auto, dzięki czemu gra będzie w stanie samodzielnie dopasować jego jakość w zależności od możliwości Waszego procesora.
- Anti-aliasing (antyaliasing) - Nie radzimy wykraczać poza ustawienie High (wysokie), gdyż może się to odbić negatywne na działaniu całej gry. Przy wysokich ustawieniach AA powinna zostać zachowana ogólna wysoka jakość obrazu.
- Cloud quality (jakość chmur) - Możecie wybrać ustawienie High (wysokie) i ewentualnie zmniejszać je na dużych mapach rozgrywanych w całości pod gołym niebem.
- Depth of field (głębia pola) - Możecie wybrać ustawienie High (wysokie).
- Dynamic wind (dynamiczny wiatr) - Różnica w działaniu gry może być odczuwalna na otwartych mapach i powinna być niezauważalna w zamkniętych lokacjach. Spróbujcie ustawienie Medium (średnie) lub High (wysokie).
- Flocking (stada ptaków) - Posiadanie tej opcji włączonej nie wpływa na odbiór gry i najlepiej jest dla lepszej wydajności ją wyłączyć.
- Geometry detail (szczegóły geometrii) - Powinniście wybrać ustawienie Medium (średnie).
- Lightning quality (jakość oświetlenia) - Powinniście wybrać ustawienie High (wysokie).
- Reflections (odbicia) - To jedna z najbardziej obciążających komputer opcji grafiki. Rekomendujemy ustawienie jej w trybie Low (niskie), gdyż będzie to mogło przełożyć się na znaczne zwiększenie liczby fpsów. Całkowite wyłączenie odbić nie jest wskazane, bo nie zyskacie dzięki temu kolejnych klatek animacji, a z kolei jakość grafiki bez odbić zauważalnie spadnie.
- Shadow quality (jakość cieni) - To kolejne bardzo obciążające system ustawienie graficzne i w rezultacie powinniście je obniżyć do poziomu Low (niska jakość cieni).
- Simulation quality (Jakość symulacji) - Jeżeli dysponujecie nowym procesorem z dużą ilością rdzeni, to możecie wybrać ustawienie High (wysokie). W przeciwnym razie zdecydujcie się na wybranie ustawienia Medium (średnie) dla tej opcji.
- Texture filtering (filtrowanie tekstur) - Możecie wybrać ustawienie High (wysokie).
- Texture quality (jakość tekstur) - Powinniście wybrać ustawienie Medium (średnie), nawet jeśli w teorii macie dużo pamięci w rezerwie.
- Volumetric fog (mgła wolumetryczna) - Powinniście wybrać ustawienie Medium (średnie). Obniżenie mgły do średniego poziomu może poprawić wydajność gry nawet o kilka procent i nie odbije się to negatywnie na wrażeniach wizualnych.
- Pozostałe ustawienia są mniej istotne. Możecie dla nich pozostawić domyślne wartości, bądź też wszystkie je poustawiać na Medium (średnia jakość) lub High (wysoka jakość). Nie powinniście zauważyć żadnych istotnych różnic w działaniu gry.
Dodatkowa uwaga - Nie sugerujcie się działaniem gry na pojedynczej mapie, gdyż jej wydajność waha się nie tylko w zależności od intensywności wydarzeń na ekranie, ale również właśnie lokacji, w której prowadzicie zmagania. Polecamy potestować grę na różnych mapach i w różnych trybach.
Halo Infinite jest najbardziej wymagające na mapach skupiających się na walkach na dużych otwartych przestrzeniach. Szczególnie mogą obciążyć system są takie mapy jak Deadlock, Highpower czy Fragmentation. Z drugiej strony najwięcej fpsów możecie uzyskać na takich mapach jak Launch Site, Recharge czy Aquarius.
Halo Infinite: Texture Pack i jego wpływ na działanie gry
Razem z grą Halo Infinite domyślnie instaluje się zestaw tekstur (Texture Pack). Może on wyraźnie osłabić wydajność gry na słabszych sprzętach, tzn. tych zbliżonych do minimalnych wymagań sprzętowych. Jego obecność jest mniej odczuwalna na silniejszych konfiguracjach i pozbycie się go może wtedy nie doprowadzić do żadnych wyraźnych zmian w zachowaniu się gry.
Jest możliwość wyłączenia tekstur wysokiej jakości. W przypadku wersji Steam musicie:
- Odnaleźć Halo Infinite w bibliotece.
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na grze i wybrać Właściwości (Properties).
- Przejść do zakładki DLC.
- Odznaczyć "ptaszka" przy pozycji Multiplayer High-Res Textures.
W przypadku aplikacji Xbox musicie:
- Odnaleźć Halo Infinite w bibliotece.
- Kliknąć na trzech kropkach obok przycisku Zagraj (Play).
- Wybrać opcję Zarządzanie grą (Manage Game).
- Odznaczyć "ptaszka" przy pozycji Multiplayer High-Res Textures.
Halo Infinite: Inne sposoby na poprawienie wydajności gry
Oprócz wymienionych powyżej sposobów powinniście też rozważyć inne techniki, dzięki którym pojawi się szansa na zwiększenie liczby fpsów i usprawnienie ogólnego działania gry:
- Ustawienie minimalnej i maksymalnej liczby klatek (Minimum / Maximum Frame Rate) - Możecie w ten sposób próbować ograniczyć nagłe zmiany liczby klatek na sekundę, którą mogą niekorzystnie wpływać na odbiór gry.
- Skorzystanie z opcji dynamicznej rozdzielczości (Dynamic Resolution) - Może ona pomagać w utrzymywaniu płynnej animacji i zmieniać tymczasowo rozdzielczość w najbardziej wymagających scenach.
- Skorzystanie z opcji skalowania rozdzielczości (Upscaling) - Może ona poprawiać działanie gry i gwarantować zbliżone doznania wizualne do ustawienia natywnej rozdzielczości ekranu.