Halo Infinite: Gmach Rozrachunku - solucja, opis przejścia Halo Infinite poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Halo Infinite zawiera opis przejścia zadania Gmach Rozrachunku – to misja 15 kampanii z uratowania pilota i pokonania bossa Escharuma.
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Halo Infinite znajduje się opis przejścia głównej misji 15 - Gmach Rozrachunku (House of Reckoning). Poniższa solucja objaśnia m.in. jak przetrwać dwie bitwy w salach treningowych, jak pokonać bossów Jega Rdomnai i Escharum, a także jak uwolnić więzionego pilota.
- Przetrwanie podstawowego treningu (Survive basic training)
- Ukończenie zaawansowanego treningu (Complete advanced training)
- Pojedynek z bossem - Jega 'Rdomnai
- Odnalezienie i uratowanie pilota (Locate and rescue the pilot)
- Pojedynek z bossem - Escharum
Przetrwanie podstawowego treningu (Survive basic training)
Niedługo po rozpoczęciu eksploracji Gmachu Rozrachunku dotrzecie do pierwszej hali treningowej. Po tym jak wysłuchacie komunikatu Escharuma nadawane przez głośnki będziecie musieli zaliczyć długą bitwę będącą swego rodzaju sprawdzianem, czy główny bohater jest godnym przeciwnikiem do osobistego zmierzenia się z liderem Wygnańców.
Do bitwy warto się przygotować. Upewnijcie się przede wszystkim, że dysponujecie dobrymi broniami - optymalnie jedną do ataków dystansowych i jedną do walk na mniejszym dystansie. Zapoznajcie się z rozkładem pomieszczeń, lootu i balkoników w hangarze.
Po rozpoczęciu walk możecie bronić się w jednym miejscu w hangarze lub więcej przemieszczać się. Pomocne może być poleganie na Czujniku zagrożenia do łatwego odkrywania pozycji wrogów zmierzających w stronę Master Chiefa, oraz Przenośnej ściany do bronienia się przed zmasowanym ostrzałem.
W hangarze oprócz "zwykłych" broni i granatów odnajdziecie też ciężkie bronie, a nawet pojazd Guziec z dostępnym działkiem maszynowym. Używanie ciężkiego sprzętu jest dobrym pomysłem jeśli walczycie z przeciwnikami o niskiej mobilności i nie musicie jednocześnie biegać czy szybko chować się.
W bitwie do pokonania jest kilka fal przeciwników. Początkowo będą to jedynie słabi wrogowie, ale w dalszej fazie walk spodziewajcie się też pojawienia większych i bardziej elitarnych odmian Wygnańców. Dodatkowo uważajcie na snajperów i starajcie się ich jak najszybciej dopadać. W przeciwnym razie mogą Was niespodziewanie osłabić po udanym trafieniu.
Po wygranej bitwie uzupełnijcie zapasy i skorzystajcie z oznaczonego wyjścia z sali treningowej.
Ukończenie zaawansowanego treningu (Complete advanced training)
Liniowe korytarze doprowadzą Was do drugiego hangaru treningowego i także i w tej lokacji do stoczenia jest duża bitwa. Tak samo jak wcześniej wykorzystajcie każdą sekundę przed rozpoczęciem bitwy do rozejrzenia się po okolicy oraz odnalezienia wartościowych broni i innych zapasów. W szczególności polecamy rozejrzeć się za zbrojownią, w której do odnalezienia są przeróżne odmiany broni palnej.
Podczas walk ponownie uważajcie na snajperów oraz elitarnych Wygnańców. W walkach weźmie też niestety udział 2 łowców. Polecamy zostawić ich sobie na koniec i najpierw rozprawić się z pozostałymi przeciwnikami. Samych łowców starajcie się atakować po kolei. Używajcie najlepszych znalezionych broni (za wyjątkiem ciężkich ograniczających mobilność Master Chiefa) oraz stawiajcie często przenośne ściany.
Po bitwie ponownie pozbierajcie zapasy, po czym udajcie się do oznaczonego wyjścia z hangaru.
Wyruszcie do kolejnej lokacji. Po dotarciu do hangaru z maszyną latającą koniecznie pozbierajcie dobre bronie oraz amunicję, zarówno te znajdujące się na zewnątrz maszyny, jak i wewnątrz niej.
Dopiero po zakończeniu przygotowań zbadajcie leżący na podłodze wewnątrz statku przenośny hologram. Podniesienie go załączy konfrontację z bossem.
Pojedynek z bossem - Jega 'Rdomnai
Jega 'Rdomnai jest jednym z Wygnańców wykorzystujących kamuflaż optyczny do utrudniania wykrycia przez Master Chiefa. Boss ten przypomina w rezultacie m.in. Chak 'Loka, którego pokonaliście w jednej z początkowych głównych misji gry.
Tak samo jak w przypadku wszystkich innych "niewidzialnych" Wygnańców powinniście polegać na Czujniku zagrożenia - rozrzucajcie 1 lub 2 gadżety na ziemi. Pozwoli to na wykrywanie ukrywającego się bossa, któremu nadana zostanie czerwona obwódka.
Jega 'Rdomnai polega w trakcie walki na elitarnych ostrzach energetycznych (Elite Bloodblade), a więc dąży do zadawania obrażeń w walce w zwarciu. Starajcie się w rezultacie atakować bossa na odległość.
Jega ma biały pasek tarczy i analogicznie do wcześniejszych bossów musicie skupiać się w pierwszej kolejności na jego wyczerpywaniu. Dopiero po zniszczeniu tarczy możliwe staje się wyczerpywanie czerwonego paska zdrowia bossa. Nie przerywajcie też na zbyt długo ataków, bo bossowi może w międzyczasie odnowić się część lub całość białego paska.
Jeśli widzicie, że Jega Rdomnai znajduje się już niebezpiecznie blisko bohatera ratujcie się użyciem wyrzutni linowej żeby szybko oddalić się od przeciwnika.
Podczas walk w pierwszej kolejności używajcie broni o największej sile rażenia, gdyż w okolicy można odnaleźć wiele innych broni oraz skrzynie z amunicją. Powracajcie do nich po wyczerpaniu zapasów.
Odnalezienie i uratowanie pilota (Locate and rescue the pilot)
Po wygranym starciu z bossem dotrzyjcie do przełącznika aktywowania nowej windy. Zawiezie ona Was do miejsca, w którym przetrzymywany jest Echo 216. Warto wykorzystać okazję do tego żeby pozbierać zapasy z okolicy. Przed Wami kolejne starcie z bossem, tak więc wyposażcie się w dobre bronie.
Przy próbie użycia konsoli na potrzeby uwolnienia sojuszniczego pilota pojawi się Escharum i przystąpicie do pojedynku z przywódcą Wygnańców.
Pojedynek z bossem - Escharum
Escharum domyślnie nie posiada paska tarczy (zmieni się to później - szczegóły w dalszej części opisu), ale jest oczywiście bardzo wytrzymałym przeciwnikiem i wyczerpywanie czerwonego paska zdrowia jest powolnym procesem.
Bossa atakujcie na odległość i nie ryzykujcie walki w zwarciu czy na krótkim dystansie. Widząc zbliżającego się Escharuma najlepiej szybko się od niego oddalić.
Nie polecamy używać ciężkich broni trzymanych w obu dłoniach. Master Chief staje się z nimi bardzo powolny i może to pozwolić bossowi szybko się zbliżyć i wykonać udane ataki.
W unikaniu ostrzału ze strony Escharuma bardzo pomocne (oprócz standardowego ustawiania się za zasłonami) może być stawianie Przenośnych ścian.
Po tym jak zadacie dostatecznie dużo obrażeń Escharum nagle zyska białą tarczę. Bardzo istotne jest w tym przypadku to żeby nie próbować osłabiać tarczy bossa dzięki konwencjonalnym atakom. Musicie sabotować tarczę.
W celu dokonania sabotażu należy dotrzeć do oznaczonej przez grę maszyny i zniszczyć jej przekaźnik (przykład na obrazku). Użyjcie do tego dobrej broni żeby szybko wykonać to zadanie i nie narazić się w międzyczasie na ataki bossa.
W dalszej części pojedynku boss załączy tarczę jeszcze w sumie 3 kolejne razy. W każdym z tych przypadków taktyka będzie identyczna - dotarcie do źródła energii i zniszczenie go żeby wyłączyć bossowi tarczę.
Walka stanie się bardziej wymagająca w jej końcowej części, bo Escharum skupi się docelowo na szarżach i używaniu broni białej (Diminisher of Hope). Wymusi to na Was zmianę taktyki walki. Musicie sami również dużo sprintować oraz dodatkowo polegać na wyrzutni linowej do szybkiego oddalania się od bossa. Za każdym razem gdy wyraźnie uciekniecie bossowi zwróćcie się szybko w jego stronę żeby ostrzelać go z większej odległości i zadać mu trochę obrażeń.
Nie ryzykujcie walki w zwarciu, tylko kontynuujcie uciekanie bossowie i szukanie okazji do stopniowego wyczerpywania jego paska zdrowia do momentu pokonania go.
Po wygranym starciu ponówcie próbę uratowania pilota - tym razem będzie ona pomyślna. Obejrzycie cut-scenki i awansujecie do misji Ciche audytorium.